Σεμινάριο : «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή – όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια». H περίπτωση του Παναγιώτη Π., Γ’ Γυμνασίου

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Πέλλας
Διήμερο Σεμινάριο Συμβουλευτικής για 6 ομάδες Εκπαιδευτικών
Τίτλος Σεμιναρίου: «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή: όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια».
Σύνολο συμμετεχόντων: 134 Εκπαιδευτικοί
Σχολικό έτος 2012-13.
Εισηγητές:  Αθανάσιος Μπαζούκης, Κωνσταντίνος Κιουρτσής.
Τεχνικές: ομάδες εργασίας και μελέτη περίπτωσης.

Το φύλλο εργασίας των ομάδων: H περίπτωση του  Παναγιώτη Π., Γ’ Γυμνασίου
 
ο εκπαιδευτικός. Μάρκος Ν., φιλόλογος, ετών 38
Στην εκπαιδευτική του πράξη, θεωρεί τον εαυτό του πρεσβευτή ενός «άλλου» σχολείου, που προωθεί τις αρχές της ανθρωπιστικής παιδείας και εστιάζει ισόρροπα στο σύνολο των μορφωτικών λειτουργιών (αισθητική, ηθική, πολιτική κ.λπ.) και όχι αποκλειστικά στη γνωσιοκεντρική. Στο μάθημα της λογοτεχνίας της Γ’ Γυμνασίου οι ομαδικές διαθεματικές εργασίες που έχουν αναλάβει οι μαθητές/ήτριές του εντάσσονται στην ευρύτερη θεματική: «Η Τέχνη ως ύμνος της Ομορφιάς».

ο μαθητής. Παναγιώτης Π., Γ’ Γυμνασίου
Επιμελής μαθητής, πειθαρχημένος, δεν έχει εμπλακεί σε προβλήματα. Στις κοινωνικές του σχέσεις είναι μάλλον συνεσταλμένος, χωρίς πολλές παρέες.

το αίτημα του μαθητή προς τον εκπαιδευτικό
Στη διάρκεια της 3ης διδακτικής ώρας, στα πλαίσια του μαθήματος της λογοτεχνίας, μια ομάδα συμμαθητών του Παναγιώτη παρουσιάζει την εργασία της με θέμα «Το ιδανικό της κλασικής ομορφιάς» και υλικό από εικαστικές αναπαραστάσεις της αρχαιοελληνικής τέχνης (ζωγραφικής και γλυπτικής). Στη διάρκεια της παρουσίασης, ο Παναγιώτης σηκώνεται ξαφνικά από τη θέση του εμφανώς ταραγμένος και κινείται σαν να θέλει να βγει από την αίθουσα. Στην ερώτηση του καθηγητή Μάρκου Ν. αν είναι καλά και τι του συνέβη, απαντά με χαμηλή φωνή και σκυμμένο κεφάλι ότι του έχουν μάθει να αποφεύγει τη θέα του γυμνού σώματος.
Στη διάρκεια του μεθεπόμενου (5ου) διαλείμματος και ενώ ο καθηγητής Μάρκος Ν. κάθεται στο γραφείο του, αντιλαμβάνεται φασαρία. Ο εφημερεύων καθηγητής και μια ομάδα μαθητών οδηγούν τον Παναγιώτη στο γραφείο του διευθυντή, επειδή γρονθοκόπησε το συμμαθητή του Νίκο Π.. Ο διευθυντής, όμως, απουσιάζει εκτάκτως. Ο Παναγιώτης είναι σε άσχημη κατάσταση και αδυνατεί να δικαιολογήσει την πράξη του. Η υποδιευθύντρια αποφασίζει να αναβάλει τη διαχείριση του περιστατικού για την επόμενη μέρα (ενδεχομένως με σύγκληση συνεδρίασης του συλλόγου καθηγητών/τριών). Ένας συμμαθητής του Παναγιώτη ενημερώνει τον καθηγητή Μάρκο Ν. ότι κάποια λεπτά πριν το περιστατικό είχε ακούσει τον Αντώνη Κ., μαθητή από διπλανό τμήμα, να ειρωνεύεται δημόσια τον Παναγιώτη λέγοντάς του: «Έτσι ε, δεν αντέχεις να βλέπεις τις γυμνές…».
Την επόμενη μέρα το πρωί προσέρχεται στο σχολείο η μητέρα του Παναγιώτη και με ανησυχία επισημαίνει στον καθηγητή  Μάρκο Ν. ότι, αν ο γιος της αποβληθεί και το πληροφορηθεί ο πατέρας του, ούτε η ίδια ξέρει τι μπορεί να συμβεί στο σπίτι.

το έργο της ομάδας εργασίας
a)    Να σχολιάσετε τη συμπεριφορά του Παναγιώτη.
b)    Θεωρείτε ότι το περιστατικό μπορεί να αποτελέσει αφορμή για τον καθηγητή Μάρκο Ν. να αναθεωρήσει κάτι στην εκπαιδευτική του φιλοσοφία ή πρακτική;
c)    Βοηθήστε τον καθηγητή Μάρκο Ν. να αποφασίσει ποια θα είναι η συμβουλευτική του στρατηγική με τον Παναγιώτη Π.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *