Μελέτη περίπτωσης για ομάδες συμβουλευτικής εκπαιδευτικών. Η περίπτωση του Τάκη, 14 ετών

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Συνεχίζω να δημοσιεύω περιπτώσεις μελέτης των ομάδων εργασίας των σεμιναρίων που πραγματοποιήθηκαν το σχολικό έτος 2012-13, με τους παρακάτω τίτλους:

  • · «Μια ήρεμη τάξη δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται»,
  • · «Η φυλακή του φύλου: Φέρσου ως αγόρι, φέρσου ως κορίτσι»,
  • · «Διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνία των εφήβων στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία»
  • · «Σχεδιάζοντας μαθησιακά σενάρια για μαθητική ομάδα εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων»
  • · «Εκπαίδευση στις αρχές καλής λειτουργίας της μαθητικής ομάδας μάθησης»

Όλες οι δημοσιεύσεις που αναφέρονται σε μελέτη περίπτωσης είναι διαθέσιμες στην κατηγορία «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ» του παρόντος blog.

Στο κάθε σεμινάριο συμμετείχαν 110-140 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατανεμήθηκαν σε ομάδες των 20 περίπου μελών, με διάρκεια 5 ώρες ανά ομάδα.

Παρακάτω παραθέτω περίπτωση, στην οποία εργάστηκαν οι 5 υπο-ομάδες των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Η εργασία των υπο-ομάδων ήταν να βοηθήσουν, ως σύμβουλοι τον Τάκη να κατανοήσει την ποιότητα της σχέσης του με τον Κώστα. Με την ολοκλήρωση των εργασιών τους, τα μέλη των 5 υπο-ομάδων είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους πολλούς τρόπους όπως με παίξιμο ρόλων, με γραπτό περιγραφικό κείμενο, με αφήγηση, κά.

Τάκης, 14 ετών

 Ο Τάκης, μαθητής της Γ΄ Γυμνασίου, κάνει παρέα μόνον με τον κολλητό του, τον Κώστα. Μαζί στο θρανίο, μαζί στο πιγκ-πογκ, μαζί στο σινεμά, μαζί στο διάβασμα, μαζί παντού. Τελευταία, ο Τάκης παρατήρησε ότι ο Κώστας τον αποφεύγει. Για παράδειγμα, όταν καλεί τον Κώστα στο κινητό του, αυτός είτε αργεί να απαντήσει, είτε δεν απαντάει καθόλου. Επίσης, τον καλεί να βρούνε για πιγκ-πογκ, αλλά ο Κώστας τον στήνει συνεχώς.

Ο Τάκης νιώθει παραγκωνισμένος. Είναι σίγουρος ότι δεν ευθύνεται για την αλλαγή του Κώστα. Σήμερα όμως στον πεζόδρομο της πόλης έγινε κάτι που τον σόκαρε. Είδε από μακριά τον Κώστα με μια μεγάλη παρέα μαθητών του σχολείου. Πλησίασε προς την παρέα για να μιλήσει στον Κώστα. Τη στιγμή όμως που πλησίασε αρκετά και πριν προλάβει να πει λέξη, μια συμμαθήτρια της παρέας, με φωνή τόσο χαμηλή όσο να ακούνε όλοι οι τριγύρω, τους ρώτησε: “τι κάνουν οι δύο αδελφούλες;”. Όλοι τριγύρω γέλασαν ειρωνικά. Ο Κώστας απομακρύνθηκε τρέχοντας. Ο Τάκης κοίταξε τον Κώστα, τους τριγύρω και .

 Σημείωση: Τα προϊόντα της εργασίας των ομάδων τα συγκέντρωσα, τα κωδικοποιώ και τα αναλύω. Όταν ολοκληρωθεί η όλη η διαδικασία, θα ανακοινώσω τα αποτελέσματα στο παρόν blog.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *