Μελέτη περίπτωσης για ομάδες συμβουλευτικής εκπαιδευτικών. Η περίπτωση της Δήμητρας ετών 11

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Συνεχίζω να δημοσιεύω περιπτώσεις μελέτης των ομάδων εργασίας των σεμιναρίων που πραγματοποιήθηκαν το σχολικό έτος 2012-13, με τους παρακάτω τίτλους:

  • · «Μια ήρεμη τάξη δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται»,
  • · «Η φυλακή του φύλου: Φέρσου ως αγόρι, φέρσου ως κορίτσι»,
  • · «Διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνία των εφήβων στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία»
  • · «Σχεδιάζοντας μαθησιακά σενάρια για μαθητική ομάδα εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων»
  • · «Εκπαίδευση στις αρχές καλής λειτουργίας της μαθητικής ομάδας μάθησης»

Όλες οι δημοσιεύσεις που αναφέρονται σε μελέτη περίπτωσης είναι διαθέσιμες στην κατηγορία «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ» του παρόντος blog.

Στο κάθε σεμινάριο συμμετείχαν 110-140 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατανεμήθηκαν σε ομάδες των 20 περίπου μελών, με διάρκεια 5 ώρες ανά ομάδα.

Παρακάτω παραθέτω περίπτωση, στην οποία εργάστηκαν οι 5 υπο-ομάδες των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Η εργασία των υπο-ομάδων ήταν να βοηθήσουν τον καθηγητή των φυσικών να επιλέξει στρατηγική συμβουλευτικής στην επικοινωνία του με τους γονείς της Δήμητρας. Με την ολοκλήρωση των εργασιών τους, τα μέλη των 5 υπο-ομάδων είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους πολλούς τρόπους όπως με παίξιμο ρόλων, με γραπτό περιγραφικό κείμενο, με αφήγηση, κά.

Δήμητρα ετών 11

Η Δήμητρα, μαθήτρια της Α΄  Γυμνασίου, έχει καλή επίδοση στα μαθήματα. Ζει με τους γονείς της που είναι δάσκαλοι και την μικρότερη αδελφή της που είναι μαθήτρια της Δ΄ Δημοτικού. Είναι συνεπής και συνεργάσιμη. Κάποιες φορές όμως όταν δεν τα καταφέρνει, ειδικά στα γραπτά τεστ, οι παλάμες της ιδρώνουν και κάθε τόσο ζητάει να βγαίνει έξω για να πάρει αέρα ή για να πιει νερό. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο καθηγητής των φυσικών με τον πατέρα της Δήμητρας, αυτός του είπε ότι ως γονείς επιθυμούν η Δήμητρα να έχει ένα συνεχές δημιουργικό άγχος, το οποίο θα τη βοηθήσει να διατηρεί άριστες επιδόσεις.

Σημείωση: Τα προϊόντα της εργασίας των ομάδων τα συγκέντρωσα, τα κωδικοποιώ και τα αναλύω. Όταν ολοκληρωθεί η όλη η διαδικασία, θα ανακοινώσω τα αποτελέσματα στο παρόν blog.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *