“Πικρία” Σχολικών Συμβούλων για τον υφυπουργό τους για τα Πιστοποιητικά Επάρκειας. Επιστολή Σχολικών Συμβούλων και σχολιασμός

Eνημέρωση Nέα

Δημοσιεύτηκαν στο http://esos.gr/article/sxolikoi-symboyloi-eidiseis/pikria-sxolikon-symboylon-yfypoyrgo-pistopoitika-eparkeias#com

Το ΔΣ της ΠΕΣΣ δημοσίευσε την παρακάτω επιστολή προς τον υφυπουργό Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου  στο www.eoso.gr

Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ
Επανερχόμενοι στο θέμα των απαράδεκτων «Πιστοποιητικών Καθοδηγητικής Επάρκειας», για τα οποία σας έχουμε ήδη εδώ και πολλούς μήνες εκφράσει την αντίθεσή μας για τον τρόπο σχεδιασμού και υλοποίησής του και όπως αναφέρθηκε και στην 23-4-2013 συνάντησή μας :
1.    Το Πρόγραμμα είναι αδιαβάθμητο, ταχύρυθμο, πρόχειρο, ελάχιστη σχέση έχει με τις ειδικεύσεις των Σχολικών Συμβούλων και στερείται εγκυρότητας.
2.    Είναι αδιανόητο επιμέρους θεματικές επιμορφωτικές ενότητες ολίγων ωρών με κεντρικό άξονα τη διοίκηση να υπερτερούν δυνάμει προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών και οπωσδήποτε δεν μπορούν να χαρακτηρίζουν την «Καθοδηγητική Επάρκεια» ενός Σχολικού Συμβούλου, Φιλολόγων, Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογικών Σπουδών, κτλ.
3.    Είναι προδήλως αναξιοκρατική και μη έγκυρη η αξιολόγηση Σχολικών Συμβούλων από « διδάσκοντες – αξιολογητές » , αφού:
Α) Έχουν σε πολλές περιπτώσεις πολύ λιγότερα προσόντα από τους διδασκόμενους και αρκετοί δεν διαθέτουν Διδακτορικό.
Β) Ελάχιστοι έχουν Σπουδές σχετικές με το αντικείμενο του προγράμματος
Γ) Υπάρχουν  « διδάσκοντες – αξιολογητές » οι οποίοι όπως «ομολόγησαν» σε διδασκόμενους Σχολικούς Συμβούλους, δεν ήξεραν το αντικείμενο εργασίας των Σχολικών Συμβούλων, κάποιοι παρουσίασαν αντικείμενα διαφορετικά από όσα προβλέπονταν, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπου ζητούνται εργασίες σε θέματα που δεν αποτέλεσαν αντικείμενο διαπραγμάτευσης του προγράμματος.
Δ) Σχολικοί Σύμβουλοι «διδάσκουν και αξιολογούν» Σχολικούς Συμβούλους με τους οποίους θα είναι συνυποψήφιοι στις επόμενες κρίσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
4.    Ο τρόπος υλοποίησης του Προγράμματος όπως προδιαγράφτηκε μέσα από το ΦΕΚ 1915/15-6-2012 και σε συνδυασμό με τον Ν.3848/2010 εμπεριέχει τη  δυνατότητα αποκλεισμού, και μάλιστα εφόρου ζωής,  Σχολικών Συμβούλων με πολλές θητείες, και πλήθος θετικών αξιολογήσεων από τα αρμόδια Συμβούλια Επιλογής, ακυρώνοντας κρίσεις Πανεπιστημιακών Δασκάλων.
Επί πλέον, διαγράφει τη δυνατότητα μελλοντικής διεκδίκησης θέσης στελέχους Διοίκησης από εκπαιδευτικούς που σήμερα υπηρετούν ως  Σχολικοί Σύμβουλοι,  αποκλείοντάς τους από το αντίστοιχο πρόγραμμα «Πιστοποιητικών Διοικητικής Επάρκειας».
5.    Στο πρόγραμμα, όχι μόνο δεν έχει προβλεφθεί η εξακτίνωση υλοποίησής του, τουλάχιστον στις έδρες των Περιφερειών, αλλά δεν έχουν προβλεφθεί ούτε κωδικοί για μετακινήσεις, διαμονή και διατροφή συνάδελφων Σχολικών Συμβούλων που υπηρετούν εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα όποιος/α δεν έχει να πληρώσει ο/η ίδιος/α έξοδα που φθάνουν έως και 3000 ευρώ, να αποκλείονται από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα και κατά συνέπεια και από τη δυνατότητα να διεκδικήσουν εφ΄ όρου ζωής θέση Σχολικού Συμβούλου.
Κύριε Υφυπουργέ
Επειδή:
–    Στη συνάντησή μας στις 23/4/2013 στην οποία για μια ακόμα φορά σας παραθέσαμε μεταξύ άλλων τα παραπάνω προβλήματα, αποδεχθήκατε το βάσιμο των επιχειρημάτων μας και δεσμευτήκατε για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
–    Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει αποτέλεσμα και οι προσπάθειές μας για εκ νέου συνάντηση μαζί σας δεν καρποφόρησαν.
Παρακαλούμε για την αντιμετώπιση του προβλήματος πριν τη δημιουργία τετελεσμένων λόγω επικείμενης ολοκλήρωσης των πρώτων ομάδων «επιμορφούμενων» Σχολικών Συμβούλων, στη κατεύθυνση αποκατάστασης της αξιοκρατίας, της δικαιοσύνης, της εγκυρότητας και της διατήρησης της εμπιστοσύνης προς την Πολιτεία, τους θεσμούς και την έννοια της ισονομίας.

Το προσωπικό μου σχόλιο που δημοσιεύτηκε κάτω από την παραπάνω επιστολή παρατίθεται παρακάτω:

 Σχόλιο Κ. Κιουρτσής

Οι αγαπητοί συνάδελφοι που επελέγησαν να υπηρετήσουν επί θητεία στη θέση των σχολικών συμβούλων, ασφαλώς δεν αγνοούν ότι υπάρχουν ανάμεσά τους πρόσωπα με ανεπαρκείς δεξιότητες για το ρόλο που τους ανατίθεται, ανεξάρτητα από τους ακαδημαϊκούς τίτλους. Εξάλλου, για κάποιους, η συγκέντρωση πολλών μετρήσιμων κριτηρίων, τους κράτησε μακράν της αίθουσας διδασκαλίας και μακράν της σχολικής ζωής. Αυτοί οι συνάδελφοι, καλούνται να διαχειριστούν θέματα διδακτικής σε τάξεις με πολλές ιδιαιτερότητες ή να αναλάβουν την παιδαγωγική καθοδήγηση σχολείων. Το ελάχιστο, οφείλουν να αποδεχθούν να συμμετέχουν σε σχετική επιμόρφωση, με επιμορφωτές που ίσως υπολείπονται σε ακαδημαϊκούς τίτλους, αλλά που έχουν τη γνώση, την ικανότητα και την εμπειρία του συγκεκριμένου θεματικού πεδίου που καλούνται να καλύψουν.

Τελικά όλοι οι εκπαιδευτικοί, απέναντι στη γνώση, ας είμαστε περισσότερο ταπεινοί, αποδεχόμενοι ότι αυτά που αγνοούμε είναι  κάπως περισσότερα από αυτά που γνωρίζουμε, ή που θεωρούμε ότι γνωρίζουμε.