Μελέτη περίπτωσης για ομάδες μάθησης και συμβουλευτικής για την πρόληψη της ουσιοεξάρτησης. Η περίπτωση της Ρούλας, 16 ετών

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Συνεχίζω να δημοσιεύω περιπτώσεις μελέτης των ομάδων εργασίας του σεμιναρίου για την πρόληψη της χρήσης ουσιών με τίτλο: «από την Ιθάκη του Καβάφη στην Ιθάκη του ΚΕΘΕΑ», που διοργάνωσε η Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας το Δεκέμβριο του 2012. Οι προηγούμενες δημοσιεύσεις που αναφέρονται σε άλλες περιπτώσεις είναι διαθέσιμες στην κατηγορία «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ».
Παρακάτω παραθέτω την περίπτωση της Ρούλας 16 ετών, στην οποία εργάστηκαν οι 5 υπο-ομάδες των 20 συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Η εργασία των υπο-ομάδων ήταν να βοηθήσουν, ως σύμβουλοι τη Ρούλα να επιλέξει πως θα περάσει τη Σαββατιάτικη βραδιά.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών τους, τα μέλη των 5 υπο-ομάδων είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους με παίξιμο ρόλων, μέσω γραπτού περιγραφικού κειμένου, ή μέσω σεναρίου.

Η Ρούλα, 16 ετών και το «χόρτο»
Η Ρούλα, 16 ετών, είναι μοναχοπαίδι και ζει με τον πατέρα της Ανδρέα και τη μητέρα της Βίκυ. Η Ρούλα από μικρή είχε την άνεση να αποφασίζει μόνη της χωρίς οι γονείς της να φέρνουν ιδιαίτερη αντίδραση στις αποφάσεις της. Οι γονείς της παντρεύτηκαν σε μεγάλη ηλικία και για αυτό η Ρούλα έχει πολύ μεγάλη διαφορά ηλικίας με τους γονείς της.
Η κολλητή της Ρούλας είναι η Μαίρη, που είναι συνομήλική της. Εδώ και δύο χρόνια η Μαίρη αναγκάστηκε να διακόψει το σχολείο για να εργαστεί στο κατάστημα της μητέρας της, επειδή ο πατέρας της τους εγκατέλειψε.
Για τη σημερινή Σαββατιάτικη έξοδο, η Ρούλα έχει ένα σοβαρό δίλημμα:
Να βγει με το φίλο της το Μένιο στα μπαράκια όπως κάθε Σαββατόβραδο, ή να δεχθεί την πρόσκληση της Μαίρης να δοκιμάσουν «χόρτο» για πρώτη φορά;

Σημείωση: Τα προϊόντα της εργασίας των ομάδων τα συγκέντρωσα, τα κωδικοποιώ και τα αναλύω. Όταν ολοκληρωθεί η όλη η διαδικασία, θα ανακοινώσω τα αποτελέσματα στο παρόν blog.

Αφήστε μια απάντηση