Σεμινάριο του ΣΣΝ Ανατολικής Θεσσαλονίκης για το πένθος και τη διαχείρισή του στη σχολική κοινότητα. Ένας μικρός απολογισμός.

Eνημέρωση Nέα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική

Ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων της Διεύθυνσης Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, διοργάνωσε σεμινάριο με θέμα: «Το πένθος και η διαχείρισή του στη σχολική κοινότητα». Το σεμινάριο είχε θεωρητικό και πρακτικό μέρος και πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Απριλίου 2013 στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο. Εισηγητές του θεωρητικού μέρους ήταν:  Ο Κων/νος Κωτσιόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής  Κοινωνιολογίας του Χριστιανισμού, Α.Π.Θ  με θέμα «η θρησκευτική πίστη στη διαχείριση του πένθους». Η Μαρία Ελευθεριάδου, Παιδοψυχίατρος, Διευθύντρια του Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου Β. Ελλάδος με θέμα «βοηθώντας τους μαθητές να αντιμετωπίσουν την απώλεια». Η Ντίνα Τσελεπή, Ψυχολόγος στο Α΄ ΚΕΔΔΥ, Συστημική Θεραπεύτρια, Συνεργάτης του Συμβουλευτικού  Κέντρου της ΜΕΡΙΜΝΑΣ στη Θεσσαλονίκη με θέμα «οι έφηβοι μπροστά στην απώλεια». Η Ελισάβετ Σιμουλίδου, Φιλόλογος – Ψυχολόγος, υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης με θέμα «προάγοντας την ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών στο  σχολείο».
Στο πρακτικό μέρος, σχηματίστηκαν πέντε ομάδες των 20-23 ατόμων, στις οποίες συμμετείχαν οι εισηγητές του θεωρητικού μέρους και επιπλέον οι παρακάτω: Αλεξάνδρα Γεωργοπούλου, Ψυχολόγος, Επιστημ. Υπεύθυνη ΟΨΣΕΤ-2, ΨΝΘ. Λίλια Ιακωβάκη, Εκπαιδευτικός – Ψυχολόγος, πρ. Στέλεχος ΣΣΝ Δυτ. Θεσ/νίκης. Κωνσταντίνος Κιουρτσής, Εκπαιδευτής Ενηλίκων , εθελοντής συνεργάτης ΣΣΝ Πέλλας. Εύα Μαζηρίδου, Εκπαιδευτικός – Ψυχολόγος, πρ. Στέλεχος ΣΣΝ Δυτ. Θεσ/νίκης. Έλλη Μανατού, Συστημική Θεραπεύτρια, Ψυχολόγος του Συμβουλευτικού Κέντρου της ΜΕΡΙΜΝΑΣ στη Θεσσαλονίκη. Πανταζής Μητελούδης, Φιλόλογος – Ψυχολόγος. Σοφία Μουτιάγκα, Εκπαιδευτικός -Ψυχολόγος, πρ. Στέλεχος ΣΣΝ Δυτ. Θεσ/νίκης. Τα σχετικά έγγραφα είναι διαθέσιμα στη διαδικτυακή θέση http://didea.thess.sch.gr/ > Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων.
ΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στην πέμπτη ομάδα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, ως συντονιστές/εμψυχωτές ορίστηκαν ο Κωνσταντίνος Κιουρτσής και ο Πανταζής Μητελούδης. Η συνάντηση της ομάδας πήρε τη μορφή εργαστηρίου βιωματικού χαρακτήρα με την εξής ροή δραστηριοτήτων:
Έναρξη με δραστηριότητα γνωριμίας σε ολομέλεια. Ακολούθησε η έκφραση απόψεων σε δυάδες. Στη συνέχεια εργασία σε 4 ομάδες των 5-6 μελών, με έργο τους τη συζήτηση και διατύπωση προτάσεων με βάση το παρακάτω σενάριο:
Είναι μέρα Δευτέρα, ώρα 7:45 πμ και στο Γυμνάσιο προσέρχονται οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί για την εναρκτήρια συγκέντρωση της ημέρας. Λίγο πριν κτυπήσει το κουδούνι, κτυπάει το τηλέφωνο του γραφείου. Είναι ο πατέρας μιας νεαρής φιλολόγου του σχολείου, ιδιαίτερα αγαπητής σε μαθητές και συναδέλφους, ο οποίος ενημερώνει το Διευθυντή – με μεγάλη δυσκολία – ότι η κόρη του σκοτώθηκε σε τροχαίο ατύχημα, πριν από λίγες ώρες.
Τα 3 βοηθητικά ερωτήματα των ομάδων ήταν:
–  Ποιά είναι η πρώτη ενέργεια που συμβουλεύετε να κάνει ο Διευθυντής;
–  Θα πρέπει να ενημερωθούν οι μαθητές/τριες και αν ναι, με ποιον τρόπο;
–  Θα προτείνατε να διαφοροποιηθεί το πρόγραμμα του σχολείου λόγω του γεγονότος;

Τα μέλη των ομάδων εργάστηκαν πάνω στα 3 ερωτήματα και κατέληξαν σε προτάσεις που αφορούσαν στο σύνολο των ενεργειών του σχολείου κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος της συγκεκριμένης ημέρας και στα θέματα συμμετοχής των μαθητών στη τελετή ταφής αλλά και των δράσεων μνήμης για το επόμενο διάστημα.
Ακολούθησε εστιασμένη συζήτηση στην ολομέλεια, στην οποία διατυπώθηκαν και επιπλέον σημαντικές προτάσεις από τις οποίες μνημονεύουμε μόνον μία: Το κάθε σχολείο να οργανώνει από την αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς, με τη βοήθεια του ΣΣΝ και ειδικών, ένα σχέδιο δράσης για τις περιπτώσεις διαχείρισης πένθους, έτσι ώστε να είναι επαρκώς προετοιμασμένο και να μη λειτουργεί υπό την πίεση ενός αιφνιδίου τραγικού γεγονότος.
Στο κλείσιμο τα μέλη εξέφρασαν την άποψή τους για το εργαστήριο και οι δύο συντονιστές συνόψισαν τα αποτελέσματα των εργασιών των ομάδων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *