Μελέτη περίπτωσης 2 σε διήμερο σεμινάριο Συμβουλευτικής. Το αίτημα του μαθητή Γιάννη, Α.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Προσοχή! Όσοι/ες από τους/τις εκπαιδευτικούς ή μαθητές/τριες που επισκέπτονται το παρόν blog επιθυμούν να εκφράσουν τις σκέψεις τους, μπορούν να τις διατυπώσουν προσθέτοντας στη δημοσίευση αυτή ένα σχόλιο, ή να τις αποστείλουν με μήνυμα στο kkiourtsis@sch.gr
Γενικά
Οι δύο τετράωρες συναντήσεις της 1ης ομάδας των 22 εκπαιδευτικών που μετείχαν στο βιωματικού χαρακτήρα σεμινάριο του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων (ΣΣΝ) με θέμα «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή: όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια», πραγματοποιήθηκαν με βάση τις Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Στις 5 μικρότερες ομάδες εργασίας του σεμιναρίου, μετά την ολοκλήρωση περίπτωσης 1 (Σταμάτης, Γ.). δόθηκε η περίπτωση 2 (Γιάννης  Α.)

Περίπτωση_7 . Γιάννης  Α., Γ’ τάξη ΓΕΛ, τεχνολογική κατεύθυνση
Η εκπαιδευτικός Νίκη Κ., μαθηματικός
Εκτιμά ιδιαίτερα τις ικανότητες του Γιάννη στα μαθηματικά και θεωρεί ότι έχει σφαιρικότερη αντίληψη της προσωπικότητάς του. Διακρίνει στη συμπεριφορά του έναν ευαίσθητο και συναισθηματικό έφηβο με ανάγκη για επικοινωνία. Τις τελευταίες εβδομάδες η επικοινωνία της με το Γιάννη έχει αρχίσει να βαθαίνει και να ξεφεύγει από τα τυπικά πλαίσια. Ο Γιάννης της εκμυστηρεύτηκε ότι είναι ερωτευμένος με μια συμμαθήτριά του, αλλά διστάζει να της μιλήσει.
Ο μαθητής Γιάννης  Α., Γ’ τάξη ΓΕΛ, τεχνολογική κατεύθυνση
Έξυπνος και αγαπητός μαθητής, θεωρείται από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου και τους/τις συμμαθητές/ήτριές του ως ένα από τα «φαβορί» για κάποια πολυτεχνική σχολή. Έχει επανειλημμένα δηλώσει δημόσια την προτίμησή του να μελετά μεταμεσονύχτιες ώρες, ακούγοντας ταυτόχρονα ραδιόφωνο, γιατί, όπως λέει, συγκεντρώνεται καλύτερα. Κάποιες μέρες το βάδισμά του και η στάση του σώματός του προδίδουν κόπωση.
Το αίτημα του μαθητή
Στο διαγώνισμα τετραμήνου στα μαθηματικά κατεύθυνσης ο Γιάννης παρέδωσε σχεδόν λευκή κόλλα –κατάφερε να απαντήσει μόνο σε κάποιες ερωτήσεις θεωρίας. Όταν η καθηγήτριά του τον κάλεσε να κουβεντιάσουν, ο Γιάννης δήλωσε ότι δεν έχει ικανοποιητική εξήγηση για αυτό που του συνέβη. «Δεν το έχω ξαναπάθει, κυρία. Σαν ένα πέπλο να κάλυψε το μυαλό μου και δεν είχα τρόπο να προχωρήσω». Στη συνέχεια της συζήτησης παραδέχτηκε ότι δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα έρχεται στο σχολείο τελείως άυπνος και ότι επιχειρεί με το ξενύχτι να αναπληρώσει τις ώρες που ξοδεύει στο Facebook. Η ανησυχία του αναφορικά με την αποτυχία του στο διαγώνισμα είναι ότι, αν αυτή επηρεάσει την επίδοσή του στη βαθμολογία τετραμήνου, η μητέρα του μάλλον θα του απαγορεύσει τη συμμετοχή στην πολυήμερη εκδρομή της Γ’ Λυκείου και ζητάει από τη καθηγήτρια να μη βαθμολογήσει το γραπτό του.
a)    Να συζητήσετε τι αναζητούν οι έφηβοι, όταν ξοδεύουν τόσες ώρες από τον χρόνο τους στο Facebook.
b)    Βοηθήστε την εκπαιδευτικό Νίκη Κ. να αποφασίσει πώς θα διαχειριστεί το θέμα της αξιολόγησης του διαγωνίσματος του Γιάννη Α.
c)    Η ομάδα σας να προτείνει εκπρόσωπο που θα παρουσιάσει το έργο της ομάδας στην ολομέλεια

Επιμορφωτές: Αθανάσιος Μπαζούκης και Κωνσταντίνος Κιουρτσής

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *