Άσκηση για Ομαδικές Εκπαιδευτικές Συναντήσεις: το κουβάρι ξετυλίγεται

Εγχειρίδια-Άρθρα Προσωπικές Εργασίες

Aπό το βιβλίο: Κιουρτσής, Κ. επιμ. (2003) Η Αγωγή Υγείας στα σχολεία. Από την τάξη στην ομάδα. Έδεσσα: Δ/νση Δ.Ε. Νομού Πέλλας, τομέας Αγωγής Υγείας.

Στόχοι: Τα μέλη να υπολογίσουν το συνολικό αριθμό των οδών επικοινωνίας της ομάδας
Μέθοδος: Ο συντονιστής ζητάει από τα μέλη της ομάδας να σχηματίσουν έναν κύκλο στον οποίο μετέχει και ο ίδιος. Ζητείται ένας εθελοντής, που θα κινείται στο εσωτερικό του κύκλου και θα μεταφέρει το κουβάρι από το ένα μέλος στο άλλο.
Αρχικά ο συντονιστής κρατάει την άκρη του νήματος, δίνει το κουβάρι στον εθελοντή και του ζητάει να το δώσει στο ένα μέλος της ομάδας που επιλέγει, του οποίου το όνομα το λέει δυνατά. Ο εθελοντής δίνει το κουβάρι σε αυτό το μέλος, το οποίο, αφού κρατήσει το νήμα σε ένα σημείο έτσι, ώστε να τεντώσει το τμήμα του νήματος που το συνδέει με τον συντονιστή, δίνει το κουβάρι στον εθελοντή και του ζητάει να το παραδώσει σε ένα άλλο μέλος που επιλέγει, του οποίου λέει το όνομα δυνατά. Αυτό συνεχίζεται, έως ότου όλα τα μέλη βρεθούν συνδεδεμένα με όλα τα άλλα μέλη της ομάδας από μία φορά.
Χωρίς να αφήσουν το νήμα, τα μέλη μετρούν το συνολικό αριθμό διαδρομών του κουβαριού. Επειδή η κάθε διαδρομή του νήματος είναι αμφίδρομος οδός επικοινωνίας, για αυτό ο αρχικός αριθμός διπλασιάζεται. Έτσι, η ομάδα υπολογίζει τον συνολικό αριθμό των οδών επικοινωνίας μεταξύ όλων των προσώπων της ομάδας.
Στο σημείο αυτό ο συντονιστής ζητάει από τα μέλη να μετρήσουν καλά μήπως και κάποιες οδοί επικοινωνίας δεν έχουν υπολογιστεί. Αν τα μέλη δεν μπορούν να σκεφτούν, εξηγεί ότι υπάρχει και μία οδός επικοινωνίας του κάθε μέλους με τον εαυτό του, που δεν αποδίδεται όμως με διαδρομή νήματος. Έτσι τα μέλη προσθέτουν και αυτόν τον αριθμό και έχουν πλέον το σύνολο των οδών επικοινωνίας της ομάδας.
Στη μεγάλη ομάδα τα μέλη εκφράζουν απόψεις για το συμβολισμό γενικά του “νήματος” και του “κουβαριού”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *