ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

  1. ν. 1143/1981 για πρώτη φορά γίνεται λόγος για την ισότητα και αλληλοαποδοχή ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  2. ν. 1566/1985 τα “αποκλίνοντα παιδιά” αντικαθίσταται από τον όρο άτομα με ειδικές ανάγκες, η ειδική αγωγή αντιμετωπίζεται ισότιμα ως μέρος του γενικού εκπαιδευτικού συστήματος, υιοθετείται ο θεσμός της ένταξης και θεσπίζεται ο θεσμός του σχολικού ψυχολόγου.
  3. ν.2817/2000 καθορίζεται το θεσμικό πλαίσιο σύμφωνα με τις νέες τάσεις της ειδικής αγωγής. Ο όρος άτομα με ειδικές ανάγκες πλέον αντικαθίσταται από τον όρο άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ιδρύεται τμήμα ειδικής αγωγής στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, θεσμοθετούνται τα ΚΔΑΥ στην έδρα του κάθε νομού, επιμηκύνεται ο χρόνος φοίτησης των μαθητών, καταρτίζονται εξατομικευμένα προγράμματα και χρησιμοποιούνται οι νέες τεχνολογίες.
  4. ν. 3699/2008 σύμφωνα με τον οποίο αναβαθμίζεται ο υποχρεωτικός χαρακτήρας της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής δημόσιας και δωρεάν παιδείας, δεσμεύεται ως προς την διασφάλιση σε όλους τους πολίτες με αναπηρία ίσες ευκαιρίες σε όλους τους τομείς..
  5. ν.4074/2012 που αφορά την σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες.
  6. ν. 4186/2013 
  7. ν.4452/2017 που αφορά θέματα μείωσης του αριθμού των μαθητών με ε.ε.α. μέσα σε γενικές τάξεις.
  8. ν. 4125/2013 σύμφωνα με τον οποίο ιδρύθηκαν οι ΕΔΕΑΥ.
  9. ν.315/2014 που αφορά την νομική σύσταση των ΕΔΕΑΥ και τον καθορισμό των μελών και των συντονιστών αυτών.