Χρήση των wikis στην εκπαίδευση

Η χρήση των wikis θα μπορούσε να συμβάλλει θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία και θα την υιοθετούσα σαν ένα εργαλείο στην διδακτική μου πρακτική.

Τα wikis αποτελούν ένα web 2.0 εργαλείο συνεργατικής μάθησης. Οι μαθητές μέσω της πλατφόρμας αυτής συνεργάζονται πάνω σε ένα κοινό έργο δημιουργώντας έτσι μια κοινότητα μάθησης που ενισχύει τις επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μελών της ομάδας.

Κάθε μαθητής δημιουργεί και ανεβάζει στο wiki το δικό του περιεχόμενο, σχολιάζει και τροποποιεί το περιεχόμενο των συμμαθητών του. Με τον τρόπο αυτό οικοδομεί τις γνώσεις του μέσα στην κοινότητα μάθησης και ενισχύει τη δημιουργικότητά του.

Ο μαθητής συμβάλλει με την εργασία του σε ένα ομαδικό έργο που μπορεί να εξελίσσεται και να βελτιώνεται συνεχώς. Οι μαθητές διαμοιράζονται τις πληροφορίες και τους πόρους για την υλοποίηση της εργασίας τους. Έτσι, μπορούν να αποκτήσουν δεξιότητες ανάλυσης και σύνθεσης κατά την υλοποίηση της εργασίας. Συνειδητοποιούν ότι για την επίτευξη του τελικού στόχου απαιτείται να γίνονται αναθεωρήσεις και αλλαγές στο προϊόν της εργασίας τους. Έτσι, ενισχύονται δεξιότητες αξιολόγησης της δικής τους εργασίας καθώς και της εργασίας των συμμαθητών τους, μελών της ομάδας.

Κάθε μαθητής «δεσμεύεται» στη συνεργασία με τα άλλα μέλη της ομάδας και αποκτά έναν ενεργητικό ρόλο για την επίτευξη ενός στόχου μάθησης.

Κατηγορίες: Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χρήση των wikis στην εκπαίδευση

Ένα βίντεο για την ταξινόμηση φυσαλίδας

Το βίντεο παρουσιάζει τον αλγόριθμο ταξινόμησης φυσαλίδας (bubble sort) χρησιμοποιώντας χορευτές που χορεύουν ένα παραδοσιακό χορό της Ουγγαρίας.

Ο αλγόριθμος ταξινόμησης φυσαλίδας, όπως και όλοι οι αλγόριθμοι ταξινόμησης των στοιχείων ενός πίνακα, αποτελούν ένα δύσκολο θέμα για τους μαθητές. Η διαδικασία ταξινόμησης φυσαλίδας απαιτεί 2 δομές επανάληψης, εμφωλευμένη η μία μέσα στην άλλη, που κάνει δύσκολη την κατανόηση της διαδικασίας (αλγορίθμου) με απλή παρουσίασή της στον πίνακα.

Το παραπάνω βίντεο παρουσιάζει τον αλγόριθμο με έναν οπτικοποιημένο, ευχάριστο και κατανοητό τρόπο. Μέσα από την κίνηση των χορευτών σε ζεύγη, θα γίνουν ευκολότερο αντιληπτά από τους μαθητές ο τρόπος αντιμετάθεσης των στοιχείων του πίνακα όταν αυτό χρειάζεται, καθώς και η ανάγκη των πολλών εκτελέσεων του χορού σε ζεύγη ώστε να ταξινομηθούν (να μπουν στη σειρά) όλα τα στοιχεία του πίνακα (χορευτές).

Η παρακολούθηση του βίντεο θα γίνει μετά τη σύντομη παρουσίαση του αλγορίθμου με ελεύθερο κείμενο. Μετά την παρακολούθηση του βίντεο αναμένεται οι μαθητές:

  • να κατανοήσουν τη λειτουργία του αλγορίθμου και να μπορούν να περιγράφουν τον αλγόριθμο με λόγια
  • να μπορούν να εκτελέσουν τον αλγόριθμο εικονικά στο χαρτί, μέσα από ένα παράδειγμα που θα τους δοθεί
  • να κατανοήσουν τις αλγοριθμικές δομές (τις 2 εμφωλευμένες εντολές επανάληψης και τη δομή επιλογής) που απαιτούνται για τη σωστή κωδικοποίηση του αλγορίθμου με γλώσσα προγραμματισμού.
Κατηγορίες: Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα βίντεο για την ταξινόμηση φυσαλίδας