Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου στην ενότητα για την Αφήγηση, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 και Α2, αφού διδάχθηκαν τις αρχές της ψηφιακής αφήγησης σύμφωνα με το μοντέλο του Larry Brooks προκειμένου να δομήσουν και να δημιουργήσουν σωστά την αφήγηση της ιστορίας τους, έγραψαν  το σενάριό της επιλέγοντας ως πηγή έμπνευσης μία από τις εικόνες που τους δόθηκαν. Στη συνέχεια δημιούργησαν το εικονογραφημένο σενάριο/«storyboard», αποτυπώνοντας τα συστατικά στοιχεία της ιστορίας, τις εικόνες, το κείμενο, τη μουσική και προχώρησαν στη σύνθεση και δημιουργία του τελικού προϊόντος με το λογισμικό Photo Story 3, προσθέτοντας τις εικόνες, την ηχογραφημένη αφήγηση και τη μουσική που είχαν επιλέξει. Στο τελικό στάδιο παρουσίασαν και σχολίασαν τις ψηφιακές τους αφηγήσεις, οι οποίες κοινοποιήθηκαν και στο διαδίκτυο.

Πρωταγωνιστές σε ιστορίες των μαθητών-αφηγητών  παιδιά-πρόσφυγες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους και τα όνειρά τους. Κάποια τα κατάφεραν, κάποια άλλα όμως όχι… Μπαίνοντας στη θέση των προσφύγων, οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από τις δημιουργίες τους παρουσίασαν το δράμα των προσφύγων, μεταδίδοντας τα δικά τους μηνύματα με στόχο την ευαισθητοποίηση όλων αναφορικά με το προσφυγικό ζήτημα.

Η υπεύθυνη καθηγήτρια, Κιτσάτη Μαρία

 

 

Η συγκεκριμένη διδακτική πρακτική εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1 «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!» που λαμβάνει χώρα στο σχολείο μας στο διάστημα 2017-18, με υπεύθυνες τις καθηγήτριες Καπούτση Σύρμω και Κιτσάτη Μαρία.