Η ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling) αποτελεί ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς αναπτύσσει τον γραπτό και προφορικό λόγο, την κριτική σκέψη αλλά και τον οπτικό και ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών.

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου στην ενότητα για την Αφήγηση, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 και Α2, αφού διδάχθηκαν τις αρχές της ψηφιακής αφήγησης σύμφωνα με το μοντέλο του Larry Brooks προκειμένου να δομήσουν και να δημιουργήσουν σωστά την αφήγηση της ιστορίας τους, έγραψαν  το σενάριό της επιλέγοντας ως πηγή έμπνευσης μία από τις εικόνες που τους δόθηκαν. Στη συνέχεια δημιούργησαν το εικονογραφημένο σενάριο/«storyboard», αποτυπώνοντας τα συστατικά στοιχεία της ιστορίας, τις εικόνες, το κείμενο, τη μουσική και προχώρησαν στη σύνθεση και δημιουργία του τελικού προϊόντος με το λογισμικό Photo Story 3, προσθέτοντας τις εικόνες, την ηχογραφημένη αφήγηση και τη μουσική που είχαν επιλέξει. Στο τελικό στάδιο παρουσίασαν και σχολίασαν τις ψηφιακές τους αφηγήσεις, οι οποίες κοινοποιήθηκαν και στο διαδίκτυο.

Πρωταγωνιστές σε ιστορίες των μαθητών-αφηγητών  παιδιά-πρόσφυγες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους και τα όνειρά τους. Κάποια τα κατάφεραν, κάποια άλλα όμως όχι… Μπαίνοντας στη θέση των προσφύγων, οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από τις δημιουργίες τους παρουσίασαν το δράμα των προσφύγων,  μεταδίδοντας τα δικά τους μηνύματα με στόχο την ευαισθητοποίηση όλων αναφορικά με το προσφυγικό ζήτημα.

Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας αξιοποιήθηκε το υλικό από τη συμμετοχή μου στο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Μεικτής Μάθησης με θέμα «Ψηφιακή Αφήγηση για τηνΑνάπτυξη Δεξιοτήτων Παραγωγής Λόγου και Συνεργατικών Δεξιοτήτων» (Δεκέμβριος 2017 – Ιανουάριος 2018, ΠΕΚ Αλεξανδρούπολης).

Η υπεύθυνη καθηγήτρια, Κιτσάτη Μαρία