Τα «δασικά νηπιαγωγεία» της Φινλανδίας υιοθετούν μια διαφορετική προσχολική εκπαίδευση χρησιμοποιώντας τον φυσικό κόσμο στην πρόωρη σχολική διδασκαλία.
Στο φινλανδικό πρόγραμμα, 14 παιδιά ηλικίας 5 και 6 ετών περνούν τέσσερις μέρες την εβδομάδα, από τις 8:30 π.μ. έως τις 12:30 μ.μ., στη φύση με δάσκαλο και δύο βοηθούς. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει αρκετό ελεύθερο χρόνο παιχνιδιού. Τα παιδιά ασκούνται πολύ (αντί να να κάθονται ήσυχα σε ένα θρανίο περιμένοντας το σχόλασμα) και τα σχέδια μαθήματος είναι χαλαρά δομημένα έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να χρησιμοποιήσουν ότι επιθυμούν από τη φύση στα μαθήματα τους.
Παρόλο που το πρόγραμμα αυτό ακούγεται λιγότερο αυστηρό από ένα κλασικό πρόγραμμα νηπιαγωγείου στην τάξη, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι έχει καλύτερα αποτελέσματα για τη συνολική σωματική υγεία, καθώς και για τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και την κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών:
“Τα σχολεία με προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης βαθμολογούνται υψηλότερα σε διαγωνισμούς στα μαθηματικά, στην ανάγνωση και στη γραφή, ενώ η απόδοση των μαθητών στην κριτική σκέψη είναι μεγαλύτερη”, αναφέρουν μελέτες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει γνωριμία με τη φύση σε κάθε επίπεδο. Τα παιδιά χειρίζονται μαχαίρια και άλλα αιχμηρά αντικείμενα, γνωρίζουν τα δέντρα, τα φυτά αλλά και τους κινδύνους που κρύβει η φύση και μαθαίνουν να σέβονται το περιβάλλον.
Ανεβαίνουν κυριολεκτικά στις κορυφές των δέντρων και απολαμβάνουν κάθε στιγμή. Ενώ βλέποντας κάποιο βίντεο μπορεί να προκληθεί σοκ από τις εικόνες, αφού τα παιδιά μοιάζουν να εκπαιδεύονται επικίνδυνα, αξίζει να ακούσετε ότι ένας καθηγητής προσχολικής ηλικίας σε παρόμοιο σχολείο λέει ότι μόνο μια φορά χρειάστηκε να μεταφέρει κάποιο παιδί στο νοσοκομείο στα 17 χρόνια λειτουργίας τους (στη Δανία) και αυτό ήταν όταν ένας γονιός χτύπησε κατά λάθος το πόδι του την ώρα που έκανε όπισθεν με το αυτοκίνητο!
Πηγή:http://perierga.gr/2017/05/ta-epityxhmena-dasika-nhpiagwgeia-ths-finlandias/