Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού (11 Δεκεμβρίου) συζητάμε για τα δικαιώματα που έχουν τα παιδιά και οργανώνουμε τις δραστηριότητες μας γύρω από αυτά.
- Παρουσιάζουμε εποπτικό υλικό από τη UNICEF που δείχνει εικόνες παιδιών από όλον τον κόσμο. Τα παιδιά διαλέγουν αυτή που τους έκανε περισσότερη εντύπωση και την παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Διατυπώνουν τις παρατηρήσεις τους, τις υποθέσεις τους κι εκφράζουν τα συναισθήματα που μπορεί να τους προκαλεί. Διαβάζουμε σχετικά βιβλία που περιγράφουν πως ζούνε τα παιδιά σε διάφορα μέρη του κόσμου. Βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές με μας. Εντοπίζουμε τις δυσκολίες.
- Διαβάζουμε και παρουσιάζουμε στα παιδιά τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού των Ηνωμένων Εθνών.
- Εξηγούμε με απλά λόγια τα δικαιώματα που περιλαμβάνονται, τα αναλύουμε, τα σχολιάζουμε και ζητάμε να μας τα αναπαραστήσουν με απλά υλικά που υπάρχουν στην τάξη μας ή με όποιον άλλο τρόπο επιθυμούν (π.χ. με παντομίμα, με τραγούδι, κ.λπ.)
- Μέσα από αρκετή συζήτηση και μεγάλο προβληματισμό, εντοπίζουμε τις “μαγικές λέξεις” που θα βοηθήσουν τα παιδιά όλου του κόσμου να είναι υγιή και χαρούμενα! Τις καταγράφουμε για να τις θυμόμαστε και να τις ενσωματώσουμε στο δικό μας λουλούδι
“Έχω δικαίωμα”
Τα παιδιά έχουν δικαιώματα και μας το δηλώνουν με πολλούς τρόπους… από αυτούς που μόνο αυτά ξέρουν καλά.
- Ζωγραφίζουμε τα δικαιώματά μας. Μια δραστηριότητα που αποτελεί μέρος της αξιολόγησης ώστε να διαπιστώσουμε τι αποκόμισαν τα παιδιά από το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: “Όλοι ίσοι. Όλοι διαφορετικοί. Όλοι μοναδικοί!”