Η ποίηση στο νηπιαγωγείο

Κάτω από: Αφηγήσεις,Γλώσσα,Δημιουργία και Έκφραση,Μυθολογία | ΦΑΡΔΗ ΚΥΡΙΑΚΗ
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013 12:49 πμ |

Συντάκτρια Κυριακή Φαρδή

“Η ποίηση στο νηπιαγωγείο σαν παραμύθι”

Η Ερατώ ή Ερατούλα είναι η νεράιδα της ποίησης που δημιουργήθηκε ειδικά για να φέρνει τα ποιήματα στο νηπιαγωγείο.

Ερατούλα

 

Στην εικόνα φαίνεται ένας τρόπος ανάρτησής της σε εμφανές σημείο του νηπιαγωγείου και τρία ποιήματα τα οποία γνώρισαν τα παιδιά στο πλαίσιο διερεύνησης γνωστών θεμάτων. Τα ποιήματα είναι: “Η Μαργαρίτα” του Μιχάλη Στασινόπουλου, “Το ποταμάκι” του Ζαχαρία Παπαντωνίου και “Αλεπού και Σταφύλια” του Χάρη Σακελλαρίου.

Το ποίημα “Η Μαργαρίτα” του Μιχάλη Στασινόπουλου έχει μελοποιηθεί από τον Μίκη Θεοδωράκη και είναι ένα πολύ όμορφο παιδικό τραγούδι. Για να το ακούσετε πατήστε εδώ.

Το ποίημα συνδυάζεται με τον πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα “Δε θέλει το σχολείο”

Δε θέλει το σχολείο

Σχετική διδασκαλία υπάρχει στο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της δευτέρας δημοτικού. Για να δείτε το ποίημα και τον τρόπο σύνδεσής του με τον πίνακα πατήστε εδώ.

Στο νηπιαγωγείο μπορούμε να εντάξουμε τη διδασκαλία του τραγουδιού και του πίνακα στην αρχή της σχολικής χρονιάς όταν τα παιδιά προσαρμόζονται στο νηπιαγωγείο. Είναι μία καλή ευκαιρία για να μιλήσουμε για τους φόβους που έχουν κάποια παιδιά σε σχέση με το σχολικό περιβάλλον και να προτείνουμε τρόπους αντιμετώπισής τους.

Μπορούμε, επίσης, να εντάξουμε τη δραστηρίοτητα και αργότερα όταν αρχίζει να λειτουργεί η δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου. Στην περίπτωση αυτή συζητούμε με τα παιδιά τη σχέση τους με τα βιβλία και αναζητούμε δημιουργικούς τρόπους ανακάλυψης του περιεχομένου ενός βιβλίου, χωρίς να απαιτείται η γνώση ανάγνωσης (το διαβάζουμε με τη βοήθεια κάποιου ενήλικα, παρατηρούμε τις εικόνες και μαντεύουμε το περιεχόμενο του βιβλίου, αναγνωρίζουμε κάποια γράμματα ή κάποιες λέξεις και “μαντεύουμε” το περιεχόμενο) δραστηριότητα που γίνεται στο πλαίσιο του γλωσσικού εγγραμματισμού.

Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να γίνει και, αργότερα, ανάλογα με τον παιδαγωγικό προγραμματισμό του νηπιαγωγείου.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.