Αρχική » Τα 7 βήματα της παραπομπής

Τα 7 βήματα της παραπομπής

Τα 7 ΒΗΜΑΤΑ για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ
1. Διαπίστωση εκπαιδευτικών ή άλλων αναγκών του μαθητή
2. Υποβολή αιτήματος γονέα στο σχολείο
3. Καταγραφή δυσκολιών μαθητή
4. Σύνταξη Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης (ΒΠΠ)
5. Εφαρμογή Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης (ΒΠΠ)
6. Παραπομπή στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για Αξιολόγηση
7. Αξιολόγηση μαθητή από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

 

1. Διαπίστωση εκπαιδευτικών ή άλλων αναγκών του/της μαθητή/τριας

  • 1ο Ενδεχόμενο: Το σχολείο: ο εκπαιδευτικός διαπιστώνει ότι ο μαθητής εμφανίζει εκπαιδευτικές ή ψυχοκοινωνικού τύπου δυσκολίες
  • 2ο Ενδεχόμενο: Ο ίδιος ο γονέας/κηδεμόνας διαπιστώνει ότι ο/η μαθητής/τρια εμφανίζει ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αντιμετωπίζει άλλες ψυχοκοινωνικού τύπου δυσκολίες.
  • 3ο Ενδεχόμενο: Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., διαπιστώνει ότι ο μαθητής/τρια εμφανίζει τις παραπάνω δυσκολίες.

Ενημερώνεται η Δ/νση του Σχολείου και προτείνεται σύγκληση του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου και αποφασίζεται η παραπομπή στην ΕΔΥ ή την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.

2. Υποβολή αιτήματος γονέα/κηδεμόνα στο σχολείο

  • Ο γονέας/κηδεμόνας καλείται ή από την ΕΔΥ ή από την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για να υποβάλει αρχικά αίτημα στο σχολείο, με το οποίο θα αιτείται και θα συναινεί στην έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης – υποστήριξης του/της μαθητή/τριας (Αίτηση 1).
  • Ο γονέας μπορεί και ο ίδιος να πάρει την πρωτοβουλία για να υποβάλει αίτημα στο σχολείο.

3. Καταγραφή δυσκολιών μαθητή

  1. Από την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης καταγράφονται οι δυσκολίες του μαθητή σχετικά με την μαθησιακή επίδοση και τη συμπεριφορά μέσα και έξω από την τάξη (διαλείμματα – εκδρομές) μέσω παρατήρησης.
  2. Στην περίπτωση που υπάρχει ΕΔΥ, ακολουθούνται οι παραπάνω διαδικασίες από τον εκπαιδευτικό της τάξης και του Τ.Ε και παράλληλα τα μέλη της ΕΔΥ καταγράφουν τις δυσκολίες του μαθητή και μέσω της χρήσης κατάλληλων εργαλείων.

4. Σύνταξη Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης (ΒΠΠ)

Με βάση τα δυνατά σημεία του μαθητή, τις αδυναμίες και τα ενδιαφέροντά του αποφασίζεται η μορφή της παρέμβασης, και συντάσσεται  το Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης:

  1. με ευθύνη της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, σε συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας και με την υποστήριξη του ΚΕΔΑΣΥ.
  2. με ευθύνη της ΕΔΥ όπου υπάρχει, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό και την οικογένεια του/της μαθητή/τριας.

5. Εφαρμογή Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης

  • Το σχολείο σε συνεργασία με την οικογένεια εφαρμόζει το Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης με ευθύνη της ΕΔΥ / Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και με την υποστήριξη του ΚΕΔΑΣΥ.
  • Το πρόγραμμα αναπροσαρμόζεται στην πορεία, όπου και αν χρειαστεί.
  • Στο ίδιο έντυπο καταγράφονται τα αποτελέσματα του προγράμματος και διατυπώνεται η τελική πρόταση για αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας από το ΚΕΔΑΣΥ ή όχι.

6. Παραπομπή στο ΚΕΔΑΣΥ για Αξιολόγηση

  • Αν μετά την εφαρμογή του ΒΠΠ, συνεχίζει να υφίσταται ανάγκη αξιολόγησής του μαθητή/τριας από το ΚΕΔΑΣΥ ή το επιθυμεί ο γονέας/κηδεμόνας το σχολείο αποστέλλει στο ΚΕΔΑΣΥ:
  • Αίτηση του Γονέα προς το ΚΕΔΑΣΥ για αξιολόγηση (Αίτηση)
  • Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων με αιτιολογημένη εισήγηση προς το ΚΕΔΑΣΥ (θα καταγράφονται όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει)
  • Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης και τα αποτελέσματα αυτού
  • ΠΠΕ – Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση.
  • Achenbach

7. Αξιολόγηση μαθητή από το ΚΕΔΑΣΥ

  • Η Διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΑΣΥ ορίζει τον χρόνο της αξιολόγησης με βάση τον χρόνο υποβολής της αίτησης.
  • Η διάρκεια της αξιολόγησης είναι περίπου 3 ώρες.
  • Η Διεπιστημονική ομάδα αξιολογεί τον/τη μαθητή/τρια και εκδίδει αξιολογική έκθεση – γνωμάτευση, συνοδευόμενη με προτάσεις. Η αξιολογική έκθεση επιδίδεται στον γονέα/κηδεμόνα, ο οποίος με δική του ευθύνη την προσκομίζει στο σχολείο ή άλλους φορείς.
  • Το σχολείο αποστέλλει στο ΚΕΔΑΣΥ βεβαίωση παραλαβής της γνωμάτευσης.

 

Επαναξιολογήσεις

  • Δεν απαιτείται η εφαρμογή της παραπάνω διαδικασίας στις περιπτώσεις επαναξιολόγησης μαθητών που έχουν ήδη γνωματευθεί από το ΚΕΣΥ/ΚΕΔΔΥ/ΚΕΔΑΣΥ για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες – ανάγκες.
  • Για τις επαναξιολογήσεις των μαθητών χρειάζονται τα έντυπα: αίτηση, πρακτικό συλλόγου, περιγραφική έκθεση και Αchenbach.
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση