Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης έχει ως τίτλο – Κύριο προσανατολισμό :
“Νοιάζομαι και δρω”

Προγραμματισμός σχεδίων δράσης τμημάτων ανά χρονική περίοδο:

Περίοδος: Οκτώβριος – Νοέμβριος

Α Ομάδα (Α’-Β’-Γ’-Δ’ τάξεις):
θεματικός κύκλος: “Φροντίζω για το περιβάλλον”

Τίτλος: “Dirty Stories: Σκέφτομαι πριν το πετάξω”
Δεξιότητες: Κριτική Σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία ,Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη,
Ενσυναίσθηση, Πολιτειότητα, Υπευθυνότητα
Γενικός στόχος: Η καλλιέργεια αξιών και η δυνατότητα του παιδιού να αποτελέσει μέρος της λύσης του προβλήματος

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

1
Διαχωρίζουμε τα απορρίμματα!
2
Μαθαίνουμε για τον κύκλο ζωής ενός πλαστικού μπουκαλιού και “θάβουμε” διάφορα απορρίμματα για να ανακαλύψουμε αργότερα την “τύχη” τους!
3 1
Παρακολουθούμε σχετικά βίντεο και δημιουργούμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι σχετικά με τις καλές και τις κακές πρακτικές της ανακύκλωσης!
4 1
Προετοιμάζουμε ένα “free plastic” party και παίζουμε με την ανακύκλωση!!!
5
Κάνουμε μια βόλτα στην αυλή του σχολείου και φωτογραφίζουμε τα απορρίμματα που είναι πεταμένα κάτω. Στη συνέχεια τα καταγράφουμε και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας.
6 1
Δημιουργούμε με ανακυκλώσιμα υλικά!!!
2
Καθαρίζουμε το πάρκο της γειτονιάς μας και στη συνέχεια το “χαιρόμαστε” καθαρό!!!
3
Παίζουμε με τις ανακυκλώσιμες συσκευασίες, δημιουργούμε αφίσα σχετική με την ανακύκλωση και τέλος κάνουμε “αποτίμηση” του έργου μας!

4

 

 Β Ομάδα (Ε’-ΣΤ’ τάξεις)

θεματικός κύκλος: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”

Τίτλος: “Ψυχική υγεία”
Δεξιότητες: Αυτομέριμνα, αυτοεκτίμηση, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία, κριτική σκέψη
Γενικός στόχος: Η ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτομέριμνας και ψυχικής
υγείας.

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

 

1 2 1

1 4
“Σπάω τους φόβους μου”
2 1
“Ο τοίχος των φιλοφρονήσεων”

 

3 2

3 3
“Παίζουμε με τα συναισθήματα”
IMG 206bfd39fe1c62834c94f17dc6edc80f V
Προβολή ταινίας : “Ιnside out-Τα μυαλά που κουβαλάς”
IMG 5747cf02605262666185b331ce6fbea4 V
Οι μαθητές συμπληρώνουν το έντυπο, αφού σκεφτούν πρώτα σε τι είναι καλοί, τι τους αρέσει και τι όχι και έπειτα συγκρίνουν αυτά που πιστεύουν για τον εαυτό τους με αυτά που πιστεύουν οι άλλοι.
IMG 0c4c6eb736feb49c63bc4512af858224 V
Τα παιδιά καταγράφουν τα συναισθήματα που μπορεί να κρύβονται πίσω από κάποιες συμπεριφορές σε ιστορίες που διάβασαν.

 

Περίοδος: Δεκέμβριος – Ιανουάριος.

Α Ομάδα (Α’-Β’-Γ’-Δ’ τάξεις):
θεματικός κύκλος: “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη”

Τίτλος: “Τα δικαιώματα των παιδιών”
Δεξιότητες: Δεξιότητες Κοινωνικής Ζωής, διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης
Γενικός στόχος: Η πρώτη επαφή και γνωριμία των μαθητών με το περιεχόμενο κειμένων που αφορούν στην προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και ειδικά των παιδιών

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

1 1

2 1
Ιδεοθύελλα: “Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει; Παίζουμε το “bingo των αναγκών και επιθυμιών”. Αντιστοιχίζουμε τις καρτέλες αναγκών και επιθυμιών. «Δίνοντας το μπαλάκι» αναφέρουμε μια βασική ανάγκη ή μια επιθυμία μας.
4 2
Κλείνουμε σε “μπαούλο” τα δικαιώματα!
5 1
Γνωρίζουμε κείμενα άκρων από τη Σύμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών συμπληρώνοντας παζλ και δίνοντας τίτλο στα δικαιώματα που επεξεργαζόμαστε.
6 2
“Δίνω δικαιώματα” παίζοντας με το “ρολόι των δικαιωμάτων”. Συμπληρώνουμε το Φύλλο Αυτοαξιολόγησης/ Ετεροαξιολόγησης.
7 2
Επεξεργαζόμαστε το περιεχόμενο κάποιων ολιγόλεπτων κινουμένων σχεδίων της Unicef. Δημιουργούμε αφίσα με το “Αλφάβητο των δικαιωμάτων”.

 

Β Ομάδα (Ε’-ΣΤ’ τάξεις):
θεματικός κύκλος: “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη”

Τίτλος: “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ”
Δεξιότητες: Αυτομέριμνα, προσαρμοστικότητα, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία, κριτική σκέψη
Γενικός στόχος: Η προώθηση του εθελοντισμού και η ανάπτυξη του αισθήματος ευθύνης με σκοπό την προσφορά βοήθειας στην κοινωνία και στον άνθρωπο γενικότερα.

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

IMG fae3e16b4de57fc613e261c35f8b03c6 V IMG 79c1d26220dce4d08f0335cca769f8da V IMG 7a92761d5072a956aa02ca60c6407938 V

IMG d9955d0446f67436acf76bfafb311abe V
Ενημέρωση των μαθητών/τριών για εθελοντικές οργανώσεις στη χώρα μας και όχι μόνο!
4 2
“Υιοθετούμε ένα αδέσποτο”

4 1 5

IMG 513f25120c1b9f863f6b449600042920 V
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
IMG a331dc2ada958b7e7414bbbb2c2935da V
Δημιουργία Ακροστιχίδας του Εθελοντισμού
IMG 79a96d2e7d97c382c4a70cb518a1cb2c V
Οι μαθητές/τριες αναφέρουν την εμπειρία τους από μια Πράξη Εθελοντισμού στην οποία συμμετείχαν.
IMG a2045e895c0fe41e070ce6fb2383d16c V
Στα πλαίσια του Εργαστηρίου για τον Εθελοντισμό, δημιουργήσαμε τη “ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ”, όπου συγκεντρώνονται από μαθητές και εκπαιδευτικούς αναλώσιμα και μη αντικείμενα, με ελεύθερη πρόσβαση για τον καθένα.

 

Περίοδος: Φεβρουάριος – Μάρτιος

Α Ομάδα (Α’-Β’-Γ’-Δ’ τάξεις):
Θεματικός κύκλος: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”
Τίτλος: “Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”

Δεξιότητες: Δεξιότητες (4C’s): Κριτική Σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία ,Δεξιότητες του νου, Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα , Δεξιότητες ζωής, Ψηφιακές Δεξιότητες
Γενικός στόχος : Η πρόληψη περιστατικών σχολικής βίας

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

.png
Συνεργαζόμαστε, συζητάμε,  ανταλλάσσουμε σκέψεις και ιδέες και επικοινωνούμε. Αποκτάμε θετική αυτοεικόνα  και  βελτιώνουμε τις σχέσεις μας με τους συμμαθητές μας. Αναγνωρίζουμε το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και τις διάφορες μορφές της και αναπτύσσουμε ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα.
1
Aναγνωρίζουμε τα συναισθήματα που προκαλεί η βία, γνωρίζουμε ασφαλείς τρόπους και αποκτούμε την ετοιμότητα και το θάρρος να υπερασπιζόμαστε τον εαυτό μας και άλλους όταν εκφοβίζονται λεκτικά και σωματικά.
Αντιλαμβανόμαστε και κατανοούμε τα συναισθήματα των άλλων (ενσυναίσθηση), διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα μας όταν ένα παιδί μας εκφοβίζει, αναγνωρίζουμε την έννοια του δικαίου και αδίκου, μέσα από την επεξεργασία του κειμένου: “Ο νταής του σχολικού”.
2 1
Παρατηρούμε τον εαυτό μας και τους συμμαθητές/τριες μας και εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ μας. Καταλήγουμε στο ότι όλοι έχουμε διαφορές αλλά και ομοιότητες. Εμβαθύνουμε στο θέμα της βίας, αναπτύσσουμε στάσεις αποδοχής και σεβασμού της διαφορετικότητας των άλλων και προτείνουμε λύσεις για το πρόβλημα, μέσα από την επεξεργασία του σεναρίου: «Μιμή η Κουταλαυτού”

3 1

4 1
Φτιάχνουμε την καρδιά της φιλίας και γράφουμε λέξεις που έχουν σχέση με την φιλία
Διαβάζουμε το βιβλίο: «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» Κάνουμε το περίγραμμα του χεριού μας, το ζωγραφίζουμε, το κόβουμε και το κολλάμε σε ένα χαρτόνι. Γράφουμε «τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε».
5
Ακούμε το τραγούδι των Locomondo: «Χέρια σαν κι αυτά.. » και ζωγραφίζουμε θετικές συμπεριφορές που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια. Επιλέγουμε ένα παιδί και μιλάμε όμορφα για εκείνο, καταγράφουμε τα ωραία μας λόγια και φτιάχνουμε μια ζωγραφιά για τον φίλο- τη φίλη μας.
Φτιάχνουμε όλοι μαζί έναν κατάλογο με τα βήματα αντιμετώπισης της βίας, συνοψίζοντας όσα έχουμε μάθει.
6
Φουσκώνουμε μπαλόνια όπου πάνω έχουμε αποτυπώσει ο καθένας τη δική του έννοια κατά της βίας. Με υλικά της φύσης δημιουργούμε στην αυλή την καρδιά της φιλίας.  Με τα μπαλόνια στα χέρια, μοιράζουμε στα παιδιά του σχολείου τον κατάλογο με τα βήματα αντιμετώπισης της σχολικής βίας.                                                       Στην ιστοσελίδα του σχολείου παρουσιάζουμε τα μηνύματα μας και τις προτάσεις μας για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας.

 

Β Ομάδα (Ε’-ΣΤ’ τάξεις):
θεματικός κύκλος: “Φροντίζω για το περιβάλλον”
Τίτλος: “Κύκλος είναι και γυρίζει!”

Δεξιότητες: Δημιουργικότητα, υπευθυνότητα, κοινωνική ενσυναίσθηση και ευαισθησία, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία, κριτική σκέψη
Γενικός στόχος: Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την κλιματική αλλαγή.

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

IMG eb6b2682f224682d3962678a7985f969 VIMG d17b15ac8e25a66ad8c01cd0f5879e0d V

IMG a7804d6d3d50c4283d22a4267ea3aad0 V
Κύκλοι ζωής αντικειμένων και πιθανές εκδοχές διαχείρισής τους.
IMG 06850fa02a01b1ae60a8ee7d7007f41b V
Οι μαθητές /τριες των Ε’-ΣΤ’ τάξεων δημιούργησαν μια εικονική εταιρεία ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΡΟΠΩΝ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ

12 3 4

5
Για την προώθηση του σκοπού της εταιρείας, οι μαθητές μας δημιούργησαν ένα διαφημιστικό ψηφιακό έντυπο(power point), το οποίο κοινοποίησαν στην τοπική και εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στους γονείς μέσω της σχολικής ιστοσελίδας.

 

Περίοδος: Απρίλιος – Μάιος

Α Ομάδα (Α’-Β’-Γ’-Δ’ τάξεις):
θεματικός κύκλος: “Δημιουργώ-Καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία”

Τίτλος: “Οι μικροί εξερευνητές”
Δεξιότητες: Κριτική Σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία
Γενικός στόχος: Να προετοιμάσει τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για τον μελλοντικό τους ρόλο ως πολίτες του κόσμου.

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

7 1

1
Γνωριμία με το επάγγελμα του ξεναγού, εύρεση και αναγνώριση των μνημείων μέσα από ταξιδιωτικά βιβλία και μηχανές αναζήτησης, δημιουργία “ταξιδιωτικής γωνιάς”.
8
Κατασκευή τρισδιάστατου παζλ με απεικόνιση γνωστών μνημείων.
9
Δημιουργία αφίσας με πληροφορίες για γνωστά μνημεία.

10

11
Οργάνωση εκδήλωσης παρουσίασής και διαφήμισης των μνημείων στους συμμαθητές μας, μέσα από τις κατασκευές, τις εργασίες (ψηφιακές και μη: power point, κολάζ κλπ) και τις δραστηριότητες μας με “σύμμαχο” την “ταξιδιωτική μας γωνιά” και απονομή του διπλώματος του «Βοηθού ξεναγού». Οι παρουσιάσεις μας αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου και διαχέονται στην κοινότητα.

 

Β Ομάδα (Ε’-ΣΤ’ τάξεις):
θεματικός κύκλος: “Δημιουργώ-Καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία”
Τίτλος: “Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου;”

Δεξιότητες: Πολιτειότητα, προσαρμοστικότητα, ενσυναίσθηση, αναλυτική-κριτική σκέψη, επιχειρηματικότητα, Αγωγή Σταδιοδρομίας, γνωριμία με Επαγγέλματα.
Γενικός στόχος: Να βοηθήσει τα παιδιά με συνεργατικές διδακτικές μεθόδους και τεχνικές να εξετάσουν την αλυσίδα παραγωγής και κατανάλωσης της σοκολάτας, να εντοπίσουν διαδικασίες του Παγκόσμιου Εμπορίου και να αναγνωρίσουν την καταναλωτική τους δύναμη.

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

IMG c206644ddc05ad8b6e05e187cecedf0a V
Μαθαίνουμε την αλυσίδα παραγωγής και κατανάλωσης μιας σοκολάτας.
IMG b7dee55d19e25473229e96a8bf77ecd7 V
Παιχνίδι προσομοίωσης για να καταλάβουμε πώς το Εμπόριο της Σοκολάτας μας ενώνει.
IMG e3af52979dd1f2fa8fc4cf3b5706b824 V
Μαθαίνουμε τους 17 ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ και τη σχέση τους με το ΔΙΚΑΙΟ και το ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ.
IMG 751444e3e6aca29bda3aa451b280d69b V
Δημιουργία Ψηφιακής Αφίσας για το ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ.