https://blogs.sch.gr/kenipiag/files/2022/10/εσωτερικός-κανονισμός-2022-2023.docxΒάσει των ( Ν.3699/2008-ΦΕΚ 199/Α’/2.10.2008 και Ν.4452/2017 άρθρο11 παρ.4) η πολιτεία δεσμεύεται να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη…. Η ΕΑΕ, όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.
Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Κομοτηνής όπως και σε κάθε Ειδικό Νηπιαγωγείο της χώρας μας εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής τους. Προγράμματα συστηματικής παρέμβασης όπως Λογοθεραπεία, Φυσιοθεραπεία. Εξατομικευμένη Εκπαίδευση και κάθε άλλη υπηρεσία που στηρίζει την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών, αξιολόγηση , παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη, παρέχονται κατά κύριο λόγο από τους εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου μας. Το νηπιαγωγείο είναι το θεμέλιο της παιδείας και είναι επιτακτική ανάγκη να φοιτήσει το παιδί σ’ αυτό. Το νηπιαγωγείο δεν είναι ένας χώρος που αφήνουμε τα παιδιά για την παροχή φύλαξής τους. Είναι ένα σχολείο αγωγής και ανάπτυξης ικανοτήτων και δεξιοτήτων, οι οποίες πρέπει να καλλιεργηθούν στο παιδί στην ηλικία 0 – 6 ετών ειδάλλως με την πάροδο της ηλικίας αυτής τείνουν να μειωθούν κατά μεγάλο βαθμό . Οι μαθησιακές ικανότητες είναι το μεγαλύτερο κεφάλαιο του παιδιού στην ηλικία από 0 – 6 ετών οι οποίες αν δεν κατακτηθούν σ’ αυτό το ηλικιακό πλαίσιο θα είναι πολύ δυσκολότερο για το παιδί να τις κατακτήσει αργότερα. Η Ειδική Προσχολική Εκπαίδευση είναι αναγκαία και απαραίτητη για την ομαλή μετάβαση του παιδιού από το Ειδ. Νηπιαγωγείο στο Ειδ. Δημοτικό Σχολείο. Επίσης, η σχέση οικογένειας και σχολείου είναι ζωτικής σημασίας, οι γονείς θεωρούνται συνεργάτες του σχολείου και γι’ αυτό το λόγο το Ειδ. Νηπ. συμβάλει σημαντικά στην προετοιμασία και προσαρμογή των γονέων στην καινούρια φάση της ζωής τόσο των ίδιων όσο και των παιδιών τους. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι εγγραφές στα Ειδικά Σχολεία δύνανται να γίνονται κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς.
Ειδικότερα:
Στόχος της Εκπαίδευσης των μαθητών του Ειδικό Νηπιαγωγείο είναι η απόκτηση των προαπαιτούμενων δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, κοινωνικοποίησης, επικοινωνίας, δεξιοτήτων παιχνιδιού. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα διδασκαλίας περιλαμβάνει:
♦ Αυτονομία υγιεινής σώματος- Σωματογνωσία.
♦ Αυτοεξυπηρέτηση υγιεινής-σίτισης.
♦ Κοινωνική προσαρμογή- Συγκέντρωση προσοχής.
♦ Ψυχοκινητική- Αθλητικές δραστηριότητες.
♦ Μουσική- Θεατρική έκφραση (μιμητικές δεξιότητες)
♦ Επικοινωνία-Γλώσσα
♦ Δημιουργική δραστηριότητα-Χειροτεχνία- Καλλιτεχνικά
♦ Σύνδεση της μάθησης με τις καθημερινές εμπειρίες και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών
♦ Ευκαιρίες για εμπλοκή σε παιχνίδι σε όλες του τις μορφές (συμβολικό, οικοδομικό, δραματικό, φανταστικό, κινητικό, δημιουργικό)
♦ Προετοιμασία του παιδιού για συμμετοχή στον καλύτερο δυνατό βαθμό σ’ όλα τα επίπεδα δράσης της κοινωνίας ( κοινωνικά, πνευματικά κτλ)
♦ Η βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη τους στο κοινό εκπαιδευτικό σύστημα και η συμβίωση με το κοινωνικό σύνολο.