Οι Φυσικές επιστήμες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στη Πρωτοβάθμια εκπαίδευση  στοχεύει στη διερεύνηση του υλικού και του ζωντανού κόσμου και στη μελέτη σχετικών φαινομένων και γεγονότων. Προετοιμάζει τους μαθητές και τις μαθήτριες να δρουν ελεύθερα και δημιουργικά μέσα στην κοινωνία, στην οποία τόσο οι επιστημονικές
έννοιες και οι εφαρμογές τους, όσο και ο τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς, που καλλιεργούν οι
Φυσικές Επιστήμες, αποκτούν σημαντικό ρόλο για την εξέλιξή της στους διάφορους τομείς της
ανθρώπινης δραστηριότητας.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 28 Ιανουαρίου 2018 ΤΣΑΚΛΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Κβαντικοί αριθμοί και τροχιακά

Κβαντικοί αριθμοί

Στο ατομικό πρότυπο του Bohr ο κύριος κβαντικός αριθμός (n), εισάγεται αυθαίρετα, για τον καθορισμό της ενεργειακής στάθμης του ηλεκτρονίου.

Στην κβαντομηχανική εισάγονται τρεις κβαντικοί αριθμοί για τον καθορισμό της κατανομής των ηλεκτρονιακού νέφους (ατομικού τροχιακού).

Οι κβαντικοί αυτοί αριθμοί προκύπτουν από την επίλυση της εξίσωσης Schrodinger για το άτομο του υδρογόνου και είναι:

ο κύριος κβαντικός αριθμός (n), 
ο δευτερεύων κβαντικός αριθμός ή αζιμουθιακός (l)
και ο μαγνητικός κβαντικός αριθμός (ml). 

Κάθε δυνατή τριάδα κβαντικών αριθμών (n,l,mi) οδηγεί σε μια λύση της εξίσωσης Schrodinger, καθορίζοντας ένα συγκεκριμένο τροχιακό του ατόμου. Να παρατηρήσουμε, ότι οι κβαντικοί αυτοί αριθμοί μπορούν να εφαρμοστούν και σε άλλα άτομα εκτός του υδρογόνου και των υδρογονοειδών (π.χ He+, Li2+).

Οι κβαντικοί αριθμοι εφαρμόζονται κατά προσέγγιση (και όχι «άνετα») στα πολυ-ηλεκτρονικά άτομα καθώς η εξίσωση Schrodinger δεν λύνεται ακριβώς για τα πολυηλεκτρονικά άτομα.  Λύνεται με διάφορες προσεγγιστικές μεθόδους οπότε οι κβαντικοί αριθμοί συμβολίζονται με τον υδρογονοειδή τρόπο έχοντας όμως κατά νου τις προσεγγίσεις που έχουν γίνει.

Τέλος, ορίστηκε ο τέταρτος κβαντικός αριθμός, ο κβαντικός αριθμός του spin (ms), ο οποίος όμως δε συμμετέχει στη διαμόρφωση της τιμής της ενέργειας του ηλεκτρονίου και κατά συνέπεια στο καθορισμό του ατομικού τροχιακού.

Οι κβαντικοί αριθμoί n, l, ml, προκύπτουν από την επίλυση της εξίσωσης Schrodinger για το άτομο του υδρογόνου. Κάθε δυνατή τριάδα των κβαντικών αριθμών (n, l, ml) οδηγεί σε μια λύση της εξίσωσης Schrodinger και καθορίζει ένα συγκεκριμένο τροχιακό του ατόμου. Τα τροχιακά υπάρχουν ανεξάρτητα της ύπαρξης ηλεκτρονίων σε αυτά, δηλαδή υπάρχουν δυνητικά.Π.χ στο άτομο του υδρογόνου που βρίσκεται στη θεμελιώδη κατάσταση το ηλεκτρονιο του καταλαμβάνει το τροχιακό 1s, οπότε το τροχιακό 2s είναι κενό. Το ηλεκτρόνιο θα καταλάβει το τροχιακό 2s μετά από διέγερση και απορρόφηση ενέργειας. Έτσι όταν θέλουμε να περιγράψουμε ένα ατομικό τροχιακό χρησιμοποιούμε την παραπάνω τριάδα των κβαντικών αριθμών. 

Αντίθετα, ο κβαντικός αριθμός του σπιν (ms), προτάθηκε για να εξηγήσει την πειραματική διαπίστωση ότι ορισμένες γραμμές των φασμάτων εκπομπής εμφανίζονται διπλές. Ο κβαντικός αριθμός του ηλεκτρονίου δεν συμμετέχει στη διαμόρφωση της τιμής της ενέργειας του ηλεκτρονίου ούτε στον καθορισμό του ατομικού τροχιακού.
Στην περίπτωση που θέλουμε να περιγράψουμε ένα ηλεκτρόνιο, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την τετράδα των κβαντικών αριθμών

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χημεία Γ Λυκείου  Με ετικέτα:   , 20 Ιανουαρίου 2018 ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Τα αλογόνα

Τα αλογόνα είναι μια ομάδα του περιοδικού πίνακα των χημικών στοιχείων που αποτελείται από τα πέντε (5) συγγενικά χημικά στοιχεία φθόριο (F), χλώριο (Cl), βρώμιο (Br), ιώδιο (I) και αστάτιο (At). Το τεχνητό στοιχείο Τενέσιο (Ts) μπορεί επίσης να είναι ένα αλογόνο, αλλά δεν έχει ενταχθεί ακόμη επίσημα σε αυτά. Στη σύγχρονη ονοματολογία της IUPAC αυτή η ομάδα χημικών στοιχείων είναι γνωστή ως ομάδα 17.

Αλογόνα χρήσεις from Alexopoulos Panagiotis

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χημεία Γ Γυμνασίου  Με ετικέτα:   , 20 Ιανουαρίου 2018 ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Τα αλκάλια

Αλκάλια Γ' Γυμνασίου from Despina Setaki

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χημεία Γ Γυμνασίου  Με ετικέτα:   , 20 Ιανουαρίου 2018 ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Οργανική χημεία

 

Οργανική Χημεία ονομάζεται ο κλάδος της Χημείας ο οποίος μελετά τη δομή, τις ιδιότητες, τη σύνθεση, τις αντιδράσεις και την παραγωγή των ενώσεων του άνθρακα που περιλαμβάνουν τους υδρογονάνθρακες και τα παράγωγά τους, με ορισμένες εξαιρέσεις

 

Παρακάτω θα βρείτε το βιβλίο της Β λυκείου για την Οργανική Χημεία

οργανικη χημεια

Μια συλλογή οργανικών μορίων μπορείτε να δείτε στη συνέχεια:

 

 

 

 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χημεία Β Λυκείου  Με ετικέτα:   , 13 Ιανουαρίου 2018 ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Χημικές αντιδράσεις

Ορισμός

Με τον όρο χημική αντίδραση ή χημικό φαινόμενο χαρακτηρίζεται γενικά οποιαδήποτε διεργασία μετασχηματισμού μιας χημικής ουσίας σε άλλη. Ακριβέστερα, χημική αντίδραση είναι μια μεταβολή της ύλης κατά την οποία μία ή περισσότερες ουσίες (αντιδρώντα) μετατρέπονται σε μία ή περισσότερες διαφορετικές ουσίες. Οι χημικές αντιδράσεις περιγράφονται με τη βοήθεια χημικών εξισώσεων.

Από τον ορισμό προκύπτει ότι οι αλλαγές φυσικής κατάστασης (όπως πχ το λιώσιμο του πάγου ή η εξάτμιση του νερού) δεν είναι αντιδράσεις.

Ταξινόμηση των χημικών αντιδράσεων

  1. Ανάλογα με τις μεταβολές ή μη των αριθμών οξείδωσης
  2. Ανάλογα με τη μεταβολή της θερμότητας
  3. Ανάλογα με τη φύση των αντιδρώντων
  4. Ανάλογα με την απόδοση
  5. Άλλες κατηγορίες χημικών αντιδράσεων

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χημεία Α Λυκείου ,Χημεία Β Γυμνασίου  Με ετικέτα:   , 13 Ιανουαρίου 2018 ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ


Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Αρχείο

Kατηγορίες

Μεταστοιχεία

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιαν    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Ετικέτες

Translate