preload
Μάι 15 14

Ο τίτλος του άρθρου προέρχεται από το 9ο επεισόδιο (και ενδιάμεση πρεμιέρα) της 5ης σεζόν της δημοφιλούς σειράς «The Walking Dead». Το επεισόδιο έχει δεχτεί θετικές κριτικές για την σκηνοθεσία, το σενάριό του και για την ερμηνεία του πρωταγωνιστή αυτού του επεισοδίου Ταϊρίζ (Tyresse), γνωστού κατά κόσμον ως Τσαντ Κόλμαν (Chad Coleman).

Ο πρωταγωνιστής του επεισοδίου (Προσοχή! Θα ακολουθήσουν spoilers) στην μεγαλύτερη διάρκεια του επεισοδίου παλεύει να αποφύγει ή να αποδεχθεί το τέλος του. Καθώς ψυχορραγεί κάνει μια ανασκόπηση της ζωής του και μια αυτοκριτική των λαθών του. Κατά τον απολογισμό του οραματίζεται διάφορα πρόσωπα από τον παρελθόν του που του ασκούν κριτική. Τελικά, αφού υπερασπιστεί τις επιλογές του, αποδέχεται όλα όσα έγιναν μέσω της αντιμετώπισης των οραμάτων-επικριτών του και χάνεται στις παραισθήσεις του. Το επεισόδιο τελειώνει με την εντυπωσιακή αποκάλυψη ότι στην αρχή είδαμε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που νομίζαμε.

Το τέλος του σεμιναρίου σημαίνει και μια ευκαιρία για αναστοχασμό σχετικά με το τι έγινε και τι συμβαίνει.

Τι Δεν Έγινε

  • Ναι, μπορεί να φαίνεται περίεργο αλλά δεν έγινε το μισό περίπου σεμινάριο. Πιο συγκεκριμένα τα μισά από αυτά που είχα σχεδιάσει να κάνω. Προφανής αιτία ότι κινηθήκαμε πιο αργά από το αναμενόμενο και ότι ο χρόνος ήταν περιορισμένος. Πραγματικός λόγος ήταν μάλλον η ανασφάλεια μου μήπως και τελειώσουμε γρήγορα και μετά κοιτιόμαστε μεταξύ μας. Μάλλον το παράκανα. Ωστόσο, παραμένω πιστός στις παροιμίες-ρητά «Αν δεν περισσέψει, δεν θα φτάσει», «Κάλλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε», «Φύλαγε τα ρούχα σου για να ‘χεις τα μισά», «Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» καθώς και σε άλλες παρεμφερείς και δεν μετανιώνω καθόλου που μας περίσσεψε ύλη. Μου θύμισε και τις παραγγελίες φαγητών σε ομαδικά τραπέζια τις καλές εποχές!
  • Δεν έγινε η παρουσίαση των θεμάτων προστασίας των προσωπικών δεδομένων και ελέγχου της διαδικτυακής ταυτότητας που θεωρώ ότι είναι πολύ βασικό. Έχω στείλει κόσμο για κολύμπι με μόνο μερικά βασικά μαθήματα κολύμβησης. Ας ελπίσουμε να μην πνιγούν (αν και υπάρχουν και ναυαγοσώστες).
  • Δεν έγιναν τα γουίκι αλλά αυτό δεν με πειράζει και τόσο. Έτσι και αλλιώς μπήκαν στον σχεδιασμό για την περίπτωση που περισσέψει χρόνος.

Τι Πήγε Καλά

  • Η πρώτη δραστηριότητα με το Χαρτολόγιο πήγε ανέλπιστα καλά. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί: Ξετρελαίνονται για βιωματικά (οι μαθητές πάλι όχι τόσο). Ήταν μια πολύ καλή εισαγωγή στο τι είναι ιστολόγια, πώς δουλεύουν και τι κάνει γενικά ο κόσμος με αυτά.
  • Τα βιντεάκια άρεσαν. Τα αστεία βιντεάκια προσέθεταν μια νότα χαλάρωσης αλλά ήταν και διδακτικά (κατά την γνώμη μου). Τα επεξηγηματικά βιντεάκια κάποιους βοήθησαν, κάποιους όχι αλλά δούλεψαν και ως αφορμή για συζήτηση-προβληματισμό.
  • Η επιλογή του θέματος του σεμιναρίου ήταν σωστή. Οι συμμετέχοντες ανακάλυψαν ενδιαφέροντα πράγματα που μπορούν να κάνουν με τα ιστολόγια. Η επιλογή της πλατφόρμας (blogs.sch.gr) επίσης βοήθησε να αρθούν κάποιοι ενδοιασμοί.
  • Όποια άσκηση είχε να κάνει με κοινωνική επαφή (σχόλια, φίλοι, χρήση του @, μηνύματα) δούλεψε. Βασικά, οι περισσότεροι ενδιαφέρονταν για ακόμη περισσότερη κοινωνική αλληλεπίδραση αλλά τους παρέπεμψα αλλού (κλέφτες θα γίνουν στο facebook;).
  • Η χρήση φωτογραφιών στην παρουσίαση. Οι φωτογραφίες τραβούν την προσοχή και αποδίδουν γρήγορα το νόημα, την ουσία. Ίσως οι παρουσιάσεις θα έπρεπε να αποτελούνται μόνο από φωτογραφίες, βίντεο και τίτλους (καθόλου κείμενο).
  • Ο διαγωνισμός-κουίζ (space race) με το socrative. Το πήραν ζεστά. Υπήρχε ανταγωνισμός και η δημιουργία ομάδων βοήθησε ώστε να μην νοιώθει κανείς μειονεκτικά αλλά και να συνεργαστούν-αλληλοβοηθηθούν.
  • Η παρομοίωση με το μολύβι (the pencil metaphor). Ήταν μια καλή κατακλείδα για το σεμινάριο και για να σκεφτεί ο κάθε ένας που βρίσκεται και που θέλει να πάει (ή τι έγινε και τι γίνεται από εδώ και πέρα).
  • Ο καφές! Ναι, ο καφές πήγε καλά. Δεν υπάρχει καλό σεμινάριο χωρίς μπουφέ.
  • Το τραπέζι μετά το σεμινάριο πήγε καλά. Δεν μιλήσαμε σχεδόν καθόλου για blogs και ιστοσελίδες που σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες γνωρίστηκαν, ανακάλυψαν κοινά σημεία και τέλος πάντων είναι κανονικοί άνθρωποι με ποικιλία ενδιαφερόντων 😉

Τι Δεν Πήγε Καλά

  • Η ανάρτηση των ασκήσεων ως άρθρα. Κανείς δεν τις διάβασε. Απλώς άκουγαν από εμένα τι έπρεπε να κάνουν και αν είχαν απορίες ρωτούσαν (εμένα ή τους δίπλα τους).
  • Το ότι θεώρησα ότι ο τρόπος πλοήγησης μέσω της πράσινης γραμμής στην κορυφή και μέσω των επιλογών στα αριστερά είναι αυτονόητος. Δεν είναι. Και θέλει επεξήγηση.
  • Οι κατηγορίες και οι ετικέτες. Δυσκολεύτηκαν πολύ να τις καταλάβουν. Έπρεπε να έχουν γράψει πρώτα μερικά άρθρα και μετά να εξηγηθούν αυτά.
  • Τα θέματα (themes) έπρεπε να παρουσιαστούν πιο μπροστά, πριν το blogroll και τις μονάδες, για να γλιτώσουμε το μπέρδεμα.
  • Η έννοια και η χρήση των συνδέσμων θέλει περισσότερη επεξήγηση.
  • Ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης ή δεν κάνεις καθόλου ή το κάνεις υποχρεωτικό.
  • Το πρόγραμμα πρέπει να είναι πιο αυστηρό. Ή μπορείς όλες τις ώρες και παρακολουθείς το σεμινάριο από την αρχή μέχρι το τέλος ή δεν μπορείς και αφήνεις την μία εκ των λιγοστών θέσεων σε κάποιον που μπορεί.

Τι Γίνεται

  • Είκοσι περίπου εκπαιδευτικοί ανακάλυψαν, ξαναθυμήθηκαν, εμβάθυναν και γενικά ασχολήθηκαν με τα ιστολόγια και τον κόσμο του παγκόσμιου ιστού. Κάποιοι συνεχίζουν να ασχολούνται όπως για παράδειγμα η συναδέλφισσα Μερόπη και η παλιοκατάστασή της. Άλλοι το έχουν αφήσει προσωρινά (και λόγω φόρτου… εξετάσεων) και σχεδιάζουν πράγματα για την καινούρια σχολική χρονιά. Σίγουρα θα υπάρξουν και κάποιοι που δεν θα ασχοληθούν με τα ιστολόγια παρά μόνο μέχρι το επόμενο σεμινάριο ιστολογίων 😉
  • Πέρα από τους άμεσα εμπλεκόμενους η υλοποίηση της επιμόρφωσης επηρέασε και πολλά άλλα άτομα. Πολλοί άκουσαν για τα ιστολόγια, πολλοί δήλωσαν και συμμετοχή αλλά δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν λόγω περιορισμένων θέσεων. Οι συμμετέχοντες μίλησαν σε φίλους και γνωστούς για το σεμινάριο ιστολογίων που παρακολουθούν και προκάλεσαν επιπλέον ενδιαφέρον στους κύκλους τους.Και με βάση την θεωρία των τριών βαθμών επιρροής πρέπει να έχουμε προκαλέσει μεγάλη ιστολογική κινητοποίηση.

Τι Πρέπει να Γίνει

Φανταστείτε το εξής: Υπήρχε μια ήρεμη λίμνη και μέσα σε αυτή πετάξαμε ένα βότσαλο. Αμέσως σχηματίστηκαν κυματισμοί που άρχισαν να διαδίδονται προς όλες τις κατευθύνσεις. Το γαλήνιο είδωλο της ιστολογικής στασιμότητας διαταράχτηκε. Φυσικά, οι κυματισμοί φθίνουν όσο απομακρυνόμαστε από το σημείο της ρίψης αλλά φθίνουν και με το πέρασμα του χρόνου. Η λήθη προσπαθεί να επιβληθεί πάνω στην κινητικότητα της δημιουργίας.

Η ποιητική έμπνευση και η παρομοίωση με τη λίμνη εύκολα μας απαντά στο ερώτημα του τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα: Και άλλα βότσαλα πρέπει να πεταχτούν στην λίμνη για να συνεχιστεί η δημιουργική αναστάτωση. Φυσικά, δεν είναι ανάγκη να τα πετάω όλα εγώ (μπορούν και άλλοι συνάδελφοι να οργανώσουν δράσεις), ούτε είναι απαραίτητο να πέφτουν όλα στο ίδιο σημείο της λίμνης (δηλαδή με τους ίδιους συμμετέχοντες και στο ίδιο χωρικό σημείο – Βαθύ Σάμου) ούτε όλα τα βότσαλα χρειάζεται να είναι της ίδιας μορφής (μπορούν να γίνουν και άλλα πράγματα εκτός από σεμινάρια επιμόρφωσης).

Προσωπικά, πιθανότητα να πετάξω από την καινούρια χρονιά κάνα βότσαλο στη λίμνη. Φέτος δεν προλαβαίνω και ακολουθεί και η παραλία όπου θα κάνω βατραχάκια με βότσαλα.

Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω τους @slaskari, @meropi, @panavtzis, @lenakoul, @despoipana, @mkoutsina, @dimzark, @egiannoudi, @dgiannaki, @mpapatheou, @echatziang, @jfragouli, @ifstamater καθώς και όλους τους άλλους συμμετέχοντες που τώρα δεν μπορώ να τους εντοπίσω στην πλατφόρμα του blogs.sch.gr. Φυσικά, πρέπει να αναγνωρίσουμε και την συμβολή των σχολείων «Μαυρογένειο» ΕΠΑΛ Σάμου, Εσπερινό ΕΠΑΛ Σάμου και ΕΠΑΣ Σάμου στους χώρους των οποίων και με χρήση του εξοπλισμού τους διοργανώθηκε το σεμινάριο.

Καλή αντάμωση σε άλλες δημιουργικές δράσεις.

Απίστευτη άχρηστη πληροφορία (trivia): O Chad Coleman που υποδυόταν τον Tyresse στο The Walking Dead έχει κάνει επίσης και την φωνή του Coach στο γνωστό παιχνίδι Left 4 Dead 2. Όσοι είναι γνώστες και της σειράς και του παιχνιδιού θα έχουν ενθουσιαστεί (η οπτική ομοιότητα των δύο χαρακτήρων είναι προφανής αρκεί να σου το επισημάνουν), οι υπόλοιποι απλώς αδιαφορήστε.

Αφήστε μια απάντηση

 Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση