Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί – Ένα σχέδιο δράσης για τη διαφορετικότητα, τα συναισθήματα και τη φιλία.
Στο νηπιαγωγείο μας, μέσα από το σχέδιο δράσης με τίτλο «Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί», ταξιδέψαμε με τα παιδιά στον κόσμο της διαφορετικότητας, της συναισθηματικής νοημοσύνης και της αξίας της φιλίας. Με βιωματικές δραστηριότητες, παραμύθια, παιχνίδια και κατασκευές, δώσαμε χώρο στις έννοιες της αποδοχής, της ενσυναίσθησης και της συνεργασίας.
🔸 Μιλώντας για τη διαφορετικότητα
Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση αγαπημένων παραμυθιών όπως «Το μικρό αγόρι και τα 4 αυγά» της Κατρίνα Τσάνταλη και «Ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος» της Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη. Μέσα από τις ιστορίες αυτές, τα παιδιά κατανόησαν πως κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός. Παρατηρώντας τους συμμαθητές τους, ανακάλυψαν ότι διαφέρουν σε χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των μαλλιών και των ματιών ή το ύψος. Με φαντασία και χρώμα, κάθε παιδί δημιούργησε τον δικό του ξεχωριστό πιγκουίνο!
Παρακολουθήσαμε επίσης βίντεο σχετικά με τις αισθητηριακές αναπηρίες και συζητήσαμε για τη σημασία της κατανόησης και της αλληλεγγύης. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις (όπως η διαδρομή με εμπόδια με δεμένα μάτια και η παντομίμα), τα παιδιά μπήκαν για λίγο στη θέση του άλλου, έμαθαν να βοηθούν και να επικοινωνούν χωρίς λόγια.
🔸 Γνωρίζοντας τα συναισθήματα
Διαβάσαμε τα βιβλία «Η παλέτα των συναισθημάτων» της Έρα Μουλάκη και «Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων» της Lindia Brankovic, είδαμε το εκπαιδευτικό βίντεο «Μαθαίνω 10 βασικά συναισθήματα» και παίξαμε πολλά δημιουργικά παιχνίδια:
🎲 Ρίξαμε το ζάρι των συναισθημάτων και μιμηθήκαμε το συναίσθημα.
🎨 Πλάσαμε με πλαστελίνη πρόσωπα που εκφράζουν διαφορετικά συναισθήματα.
👀 Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε το συναίσθημα του φίλου μας μόνο από την έκφρασή του.
🖼️ Ζωγραφίσαμε τι μας κάνει χαρούμενους και τι μας στεναχωρεί και φτιάξαμε τη «Ρόδα των συναισθημάτων».



🌸 Στην ομαδική εργασία «Το λουλούδι των συναισθημάτων», κάθε παιδί ζωγράφισε ένα συναίσθημα και τοποθέτησε το πέταλο του στον κορμό.
Μέσα από το βιβλίο «Θυμώνω» του Brian Moses, τα παιδιά συζήτησαν καταστάσεις που προκαλούν θυμό και βρήκαν τρόπους να διαχειρίζονται το συναίσθημα αυτό. Δημιουργήσαμε μια κατασκευή με χεράκια θυμωμένα και χαρούμενα όπου ανάμεσα τους τα παιδιά ζωγράφισαν τρόπους για να ελέγξουν το θυμό τους. Ενώ κατασκευάσαμε και ανεμόμυλους που μπορούμε να φυσάμε για να ηρεμήσουμε όταν θυμώνουμε.
🔸 Λέμε όχι στη βία – Ναι στη φιλία!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας, παρακολουθήσαμε το παραμύθι «Μήλα γύρω γύρω, στη μέση πορτοκάλι» και συζητήσαμε για τα είδη της βίας (λεκτική, σωματική, ψυχολογική), την ενσυναίσθηση και τη δύναμη του να μιλάμε γι’ αυτά που μας στενοχωρούν. Φτιάξαμε τη δική μας “σονάτα” κατά του σχολικού εκφοβισμού με σύνθημα: “ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ”.
🔸 Η δύναμη της φιλίας και της συνεργασίας
Συνεχίσαμε διαβάζοντας τα παραμύθια «Οι φίλοι είναι για πάντα», «Χαμένοι στο δάσος» και «Η σκάλα της αγάπης». Μέσα από αυτά, μιλήσαμε για τη σημασία της αγάπης, του σεβασμού και της αλληλοβοήθειας. Παίξαμε παιχνίδια ομαδικά, όπως το ποιος θα κρατήσει το μπαλόνι περισσότερο στον αέρα, χορέψαμε όλοι μαζί και φτιάξαμε τον μεγαλύτερο πύργο από τουβλάκια.
Κλείσαμε τις δράσεις μας με τη δημιουργία της «Σκάλας της Αγάπης», όπου κάθε σκαλοπάτι αντιπροσωπεύει μία αξία: αγάπη, φιλία, συνεργασία, σεβασμός, αγκαλιά.
Μέσα από το σχέδιο δράσης «Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί», τα παιδιά έμαθαν ότι όταν συνεργαζόμαστε, όταν σεβόμαστε τη διαφορετικότητα και όταν νοιαζόμαστε ο ένας για τον άλλο, μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν πιο όμορφο κόσμο – και όλα ξεκινούν από το νηπιαγωγείο!































































































































