ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ : Υπολογιστής ως πολυεργαλείο – Βασικές έννοιες – λέξεις κλειδιά για τον Η/Υ
Για να δούμε…..τι μας χρειάζεται ο υπολογιστής στις μέρες μας;
Γιατί κάποιοι τον θεωρούν ως “Πολυεργαλείο”; Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε
Ο Ντοναλντ Ντακ τον χρειαζόταν και γιατί; Παρακολουθήστε το βίντεο παρακάτω
Ποιες συσκευές αναγνωρίζετε; Και τι μπορούν να κάνουν;
Ας παίξουμε ένα παιχνίδι με τις 10 κρυμμένες λέξεις – σχετικές με τους Υπολογιστές
(κάνε κλικ πάνω στην εικόνα και στη συνέχεια βρες τις κρυμμένες λέξεις κάνοντας κλικ πάνω στα γράμματα…αν κάνεις λάθος ξανακάνε κλικ πάνω στο λανθασμένο γράμμα!)
Αν τα κατάφερες….άνοιξε το παρακάτω Φύλλο εργασιών και συμπλήρωσέ το σε συνεργασία με τα μέλη της ομάδας σου!
Αν πάλι δυσκολεύεσαι τότε συμβουλεύσου το Βοήμημα για το Φύλλο εργασίας 1ο και μάθε τι μας χρειάζεται το καθένα από αυτά!
ΥΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Η/Υ (= ό,τι μπορώ να αγγίξω)
Τελικά….όμως,…δεν έχετε την απορία ΠΩΣ δουλεύει τόσο καλά ένας Ηλεκτρονικός Υπολογιστής.
Από τι αποτελείται και μπορεί να κάνει τόσα πράγματα;!
Ας δούμε ένα ελληνικό εισαγωγικό βίντεο, που παρουσιάζει με εύκολο και κατανοητό τρόπο, τα βασικά μέρη από τα οποία αποτελείται ένας Η/Υ, τις βασικές έννοιες του υλικού και λογισμικού, των περιφερειακών συσκευών εισόδου/εξόδου και των αποθηκευτικών μονάδων. Το βίντεο αυτό μπορείτε να το δείτε παρακάτω.
Τώρα ας τα πάρουμε με την σειρά τα πράγματα……
Ανακεφαλαιώνοντας : Παρακολουθήστε και καταγράψτε τα σημαντικότερα από το Υλικό ενός Υπολογιστικού Συστήματος
Ποιες είναι οι Συσκευές Εισόδου -Εξόδου;
Θα σας βοηθήσει το βίντεο παρακάτω
1) Ταξινομήστε τις πατώντας στην παρακάτω εικόνα
2) πατήστε να δούμε αν τις αναγνωρίζετε τελικά;
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Η/Υ (=τα προγράμματα του υπολογιστή)
Μπορείτε να τα ξεχωρίσετε; Πατήστε στην παρακάτω εικόνα να δούμε…
Δραστηριοτητα : Διαχείρηση αρχείων
➡ Τι είναι τα αρχεία; Πως τα φτιάχνω και πως τα αποθηκεύω στον υπολογιστή;
💡 Οι μαθητές διερευνούν και εξοικειώνται με τους όρους ‘πρόγραμμα‘ και ‘αρχείο‘. Γίνεται επίδειξη από τον εκπαιδευτικό και ακολουθεί συζήτηση. Ενδεικτικά γίνονται οι εξής ερωτήσεις στους μαθητές για προβληματισμό: με ποιο πρόγραμμα φτιάχνω μια εικόνα, ζωγραφιά; Με ποιο πρόγραμμα γράφω ένα γράμμα ή μια πρόσκληση; Υπάρχουν άλλοι τρόποι που μπορούμε να φτιάξουμε αρχεία εικόνας (για παράδειγμα;)
Στη συνέχεια οι μαθητές μπορούν να ανοίξουν την διαδραστική παρουσίαση (του φωτόδεντρου) της δημιουργίας και επεξεργασίας ψηφιακών αρχείων μέσω του υπολογιστή και του λογισμικού που περιλαμβάνει πστώντας παρακάτω πάνω στην εικόνα (Αρχεία που δημιουργεί ο χρήστης)
💡 Χρησιμοποιείται το παράδειγμα της μεταφοράς μιας ψηφιακής φωτογραφίας στον υπολογιστή, της επεξεργασίας της και της δημιουργίας νέων αρχείων, όπως μια παρουσίαση. Γίνεται επίδειξη στην τάξη.
Άλλο είναι τα ψηφιακά αρχεία δεδομένων; Πατήστε πάνω στην εικόνα…
💡 Οι μαθητές διερευνούν μέσα από την εφαρμογή και εξοικειώνται με τα αρχεία κειμένου,εικόνας, ήχου και βίντεο. Εναλλακτικά, γίνεται επίδειξη από τον εκπαιδευτικό ενώ οι μαθητές δημιουργούν μόνοι τους αυτού του είδους τα αρχεία και έπειτα ακολουθεί συζήτηση.
💡 Αμέσως προκύπτει η ανάγκη για αποθήκευση των αρχείων αυτών (που θα τα φυλάξουμε για να ξαναχρησιμοποιήσουμε στο άλλο μάθημα;)…
Δραστηριότητα : Διαχείρηση αρχείων και φακέλων
Φτιάχνοντας τόσα πολλά αρχεία στον υπολογιστή, πως θα τα ξαναβρούμε; Είναι εύκολο; Στο δωμάτιό σας βρίσκεται εύκολα τα πράγματά σας, όταν τα έχετε σε μια σειρά (ξεχωριστά συρτάρια, ντουλάπες..) και στον υπολογιστή το ίδιο κάνουμε. Τοποθετούμε (αποθηκεύουμε) τα αρχεία μας σε ξεχωριστούς φακέλους για να τα βρίσκουμε πιο εύκολα όταν τα ξαναχρειαστούμε.
Ανοίξτε την διαδραστική εφαρμογή του φωτόδεντρου και ακολουθήστε τις οδηγίες:
💡 (Πρόκειται για μια εφαρμογή όπου ο μαθητής καθοδηγούμενος από τα βιντεομαθήματα διερευνά τις βασικές λειτουργίες διαχείρισης αρχείων και φακέλων(αντιγραφή, μετακίνηση, διαγραφή, μετονομασία, δημιουργία) και μαθαίνει ότι για κάθε μια, για να ολοκληρωθεί με επιτυχία, πρέπει να εκτελεστούν μια σειρά από βήματα.)
Χρησιμοποιώντας στην συνέχεια τον εικονικό διαχειριστή αρχείων της εφαρμογής, πειραματιστείτε υλοποιώντας τις λειτουργίες αυτές όπως θα τις κάνατε σε ένα πραγματικό περιβάλλον λειτουργικού συστήματος και
Βήμα Α :ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΑΚΕΛΩΝ
- Πατήστε Δημιουργία για να φτιάξετε έναν φάκελο μέσα στον φάκελο “τα έγγραφά μου” και δώστε του το όνομα: “2015-2016”
- μέσα στον υποφάκελο “2015-2016” φτιάξτε έναν άλλο υποφάκελο με το όνομα : “Τάξη Γ”
- και μέσα στον υποφάκελο “ταξη Γ” φτιάξτε έναν άλλο υποφάκελο με το όνομα “Αρχεία”.
- Εκεί μέσα φτιάξτε 4 υποφακέλους με τα εξής ονόματα: “Εικόνα”, “Κείμενο”, “Λογιστικά Φύλλα”, “Ήχος”.
Βήμα Β: ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΑΡΧΕΙΩΝ
Μέσα στον φάκελο “Τα έγγραφά μου” υπάρχουν 4 αρχεία (2 κειμένου και 2 λογιστικών φύλλων). Μετακινήστε τα αρχεία αυτά στους αντίστοιχους φακέλους ακολουθώντας τις οδηγίες που σας δίνει η εφαρμογή.
Βήμα Γ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΑΡΧΕΙΩΝ
Μέσα στον φάκελο “Οι εικόνες μου” υπάρχουν 2 αρχεία εικόνας. Αντιγράψτε τα μέσα στον αντίστοιχο δικό σας φάκελο.
Βήμα Δ: ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΑΡΧΕΙΩΝ
- Μετά διαγράψτε τα αρχεία εικόνας (που αντιγράψατε στο προηγούμενο βήμα) από το φάκελο “Οι εικόνες μου”.
- και κάντε το ίδιο (βήμα Γ και Δ) για τα αρχεία ήχου που υπάρχουν μέσα στο φάκελο “Η μουσική μου”: να τα μεταφέρετε από τον φάκελο αυτό στον δικό σας φάκελο “Ήχος”.
Ερώτηση: Υπάρχει άλλος τρόπος να κάνουμε το ίδιο πράγμα;
Βήμα Ε: ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΑΡΧΕΙΩΝ
Αλλάξτε όνομα στα αρχεία κειμένου με τον τρόπο που περιγράφετε μέσα από την εφαρμογή.
Ερώτηση: Τι παρατηρείτε σε σχέση με όνομα; Από πόσα μέρη αποτελείται; ……
Δραστηριότητα : Επεκτάσεις αρχείων
Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα και σημειώστε στο τετράδιό σας τα βασικά στοιχεία των αρχείων…τι παρατηρείτε;
💡 (Διαδραστική παρουσίαση -Φωτόδεντρου-των βασικών επεκτάσεων αρχείων, η οποία στοχεύει στη δυνατότητα αντιστοίχισης του τύπου του αρχείου και της εφαρμογής που το παράγει και το επεξεργάζεται με το εικονίδιο ή/και την κατάληξη της ονομασίας του.)
Άραγε μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα αρχεία που φτιάχνουμε ή που αναζητούμε στον υπολογιστή; Πειραματιστείτε να δείτε αν τα καταφέρνετε. Πατήστε πάνω στην εικόνα
Συγκρατήσατε τα στοιχεία από τα βασικότερα αρχεία που εσείς επεξεργάζεστε;
(σε πραγματικό περιβάλλον υπολογιστή)
- Μέσα στον φάκελό σας “2015-2016” –> “Τάξη Δ”–> Δ1 ή Δ2 Δημιουργήστε 4 υποφακέλους με τα ονόματα: “Εικόνα”, “Κείνεμο”, “Ήχος”, “Βίντεο”.
- Στη συνέχεια δημιουργήστε αντίστοιχα αρχεία κειμένου, εικόνας, ήχου, βίντεο και αποθηκεύστε το καθένα στον δικό του φάκελο …πχ.το αρχείο εικόνας αποθηκεύστε το στον υποφάκελο με το όνομα “Εικονα”, δημιουργήστε αρχεία ήχου (με ηχογράφηση) και αποθηκεύστε τα στο φάκελο “ήχος”…κ.ο.κ.
- Τι παρατηρείτε;….έχουν διαφορά τα αρχεία εικόνας από του ήχου ή του κειμένου;
Πληροφορική
Σχετικά με μένα
Αυτό το ιστολόγιο αποτελεί χώρο μελέτης και επικοινωνίας με τους μαθητές, αλλά και συνεργασίας με τους γονείς και συναδέλφους, για την Πληροφορική. Κ Σ (ΠΕ19)Αρχεία
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
Αναζήτηση