ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ Α ΤΑΞΗ
Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
💡 Πρώτη φορά στο εργαστήριο Πληροφορικής, γνωρίζουμε το χώρο και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε. Για να γίνει πιο διασκεδαστικό για τους μικρούς μας μαθητές χρησιμοποιούμε ένα ενδιαφέρον βίντεο που θα τους τραβήξει την προσοχή.
Θέλετε να δείτε τι μας ετοιμάζει η Μαμά Γουρουνίτσα;
Τι πρέπει να προσέχουμε για να μη πάθουμε τα ίδια;
Υπάρχουν κανόνες για το πως χειριζόμαστε τον υπολογιστή;
Υπάρχουν κανόνες στο εργαστήριο.
Eνότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή
Στόχος ➡ Nα αναγνωρίζει τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος
💡Γνωρίζουμε τα βασικότερα μέρη από τα οποία αποτελείται ο υπολογιστής (οθόνη, κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο και ποντίκι). Μιλάμε για τις βασικές λειτουργίες που κάνει το καθένα από αυτά, τα χρωματίζουμε ένα-ένα, μαθαίνοντας έτσι αρχικά να τα ξεχωρίζουμε.
Πατήστε πάνω στην Δραστηριότητα 1 – Τάξη Α
Μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας έναν υπολογιστή;
Στόχος ➡ Nα διακρίνει τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος και τη λειτουργία τους.
💡Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα οι μικροί μαθητές μαθαίνουν να διακρίνουν τα βασικότερα μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος αλλά και τον τρόπο που συνδέονται αυτά μεταξύ τους. Τονίζουμε την σημασία της κεντρικής μονάδας.
Κόψτε και ράψτε τον υπολογιστή σας. Πατήστε Δραστηριότητα 2. Μαθαίνω τα μέρη του υπολογιστή – χαρτοκοπτική
ή χρησιμοποιήστε την πλαστελίνη σας για να φτιάξετε τον δικό σας υπολογιστή…όπως αυτός ο φορητός υπολογιστής που έφτιαξε ένας μικρός μαθητής μας πέρυσι.
Τελικά τι μπορεί να κάνει ένας υπολογιστής;
Στόχος ➡ Nα μάθει τη χρησιμότητα ενός υπολογιστικού συστήματος (ως ηλεκτρονική συσκευή), να ξεχωρίζει έναν σταθερό από έναν φορητό υπολογιστή καθώς και τον τρόπο που ανοίγει και κλείνει το καθένα.
💡 Συζητάμε περισσότερο για τις λειτουργίες του υπολογιστή, που τον χρησιμοποιούμε, εμείς, οι γονείς μας, οι δάσκαλοι.
Για να δούμε…..σε τι φάνηκε χρήσιμος ένας υπολογιστής στον παππού της Πέπας!
Παρακολουθήστε το βίντεο παρακάτω
Είναι τελικά χρήσιμος ο Υπολογιστής; Είναι χρήσιμες οι ηλεκτρονικές συσκευές που έχουμε; Ποιες είναι αυτές;
Δραστηριότητα για το σπίτι: Ζωγραφίζουμε στο τετράδιό μας τον υπολογιστή που θα θέλαμε να έχουμε όταν θα μεγαλώσουμε.
Ενότητα 2: Μαθαίνω να χειρίζομαι το ποντίκι.
Στόχος ➡ Nα χειρίζεται αποτελεσματικά το ποντίκι (να δείχνει, νε δείχνει με συγκεκριμένη σειρά, να κάνει αριστερό κλικ, επιλογή και μετακίνηση).
Μάθε να δείχνεις με το ποντίκι! Πατήστε την πράσινη σημαιούλα και ακολουθήστε τις οδηγίες της κυρίας ποντικίνας!
Δείχνω με το ποντίκι[scratch 78646032]
Δείχνω με τη σειρά με το ποντίκι[scratch 78867456]
Κάνω κλικ με το ποντίκι[scratch 78872168]
Σέρνω και αφήνω (επιλογή και μετακίνηση- drug and drop)
Χρησιμοποιώ το πρόγραμμα Sebran (με την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου)
Στόχος ➡ Να εκκινεί και να τερματίζει εφαρμογές λογισμικού, να χειρίζεται κι άλλες λειτουργίες του ποντικιού (διπλό κλικ, επιλογή και μετακίνηση), αλλά και το πληκτρολόγιο
💡 Κατεβάζω το πρόγραμμα Sebran (πατήστε πάνω στην εικόνα) και πειραματίζομαι μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες μαθαίνοντας το ποντίκι και το πληκτρολόγιο.
Παίξτε μαθαίνοντας με το πρόγραμμα GCompris (με την έγκριση του Παιδαγωγικού Ιντσιτούτου)
Στόχος ➡ Να εκκινεί και να τερματίζει εφαρμογές λογισμικού, να χειρίζεται κι άλλες λειτουργίες του ποντικιού (διπλό κλικ, επιλογή και μετακίνηση), αλλά και το πληκτρολόγιο
💡 Το GCompris είναι μια σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού (ελεύθερο) και αποτελείται από ένα μεγάλο πλήθος δραστηριοτήτων για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών.Μερικές από τις δραστηριότητες αν και έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα, ωστόσο διατηρούν τον εκπαιδευτικό τους προσανατολισμό. Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεταφερθείτε στη σελίδα απ’όπου μπορείτε να το κατεβάσετε και στο σπίτι.
Μαθαίνω διασκεδάζοντας χρησιμοποιώντας το ποντίκι μέσα από έξυπνες εφαρμογές
💡 Χρησιμοποιώντας έξυπνα προγράμματα μπορούμε να εξασκηθούμε ακόμη περισσότερο…δοκιμάστε αν έχετε χρόνο και τα παρακάτω
😯 : Πηγή: http://www.mikrapaidia.gr/
Ο υπολογιστής μου
Δείχνω την εικόνα που ακούω
Ενώστε τις τελείες ενώνοντας σωστά τους αριθμούς και σχηματίστε τον υπολογιστή….
😯 :Πηγή: http://www.ενώστετιστελείεσ.com
Ενότητα 3: “Πως και πόσο πρέπει να κάθομαι στον υπολογιστή;”
Στόχος ➡ Nα μάθει βασικούς κανόνες για το πως και πόσο πρέπει να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή, να υιοθετεί κανόνες εργονομίας στη χρήση υπολογιστή.
💡 Το παρακάτω βίντεο παρουσιάζει με πολύ έξυπνο τρόπο, ότι οι βασικές αρχές εργονομίας εφαρμόζονται τόσο σε σταθερούς όσο και φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Τώρα είστε έτοιμοι να προχωρήσετε στην σελίδα : Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη ζωγραφική!
Πληροφορική
Σχετικά με μένα
Αυτό το ιστολόγιο αποτελεί χώρο μελέτης και επικοινωνίας με τους μαθητές, αλλά και συνεργασίας με τους γονείς και συναδέλφους, για την Πληροφορική. Κ Σ (ΠΕ19)Αρχεία
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
Αναζήτηση