ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ Β ΤΑΞΗ
Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
Για να θυμηθούμε τι έκανε η Μαμά Γουρουνίτσα;
💡 Ξαναθυμόμαστε τι πρέπει να προσέχουμε και τους κανόνες του εργαστηρίου
Τι πρέπει να προσέχουμε για να μη πάθουμε τα ίδια;
Υπάρχουν κανόνες για το πως χειριζόμαστε τον υπολογιστή.
Υπάρχουν κανόνες στο εργαστήριο, τους θυμόμαστε;!!…..για να δούμε
Δραστηριότητα 1: Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας υπολογιστής….;
Στόχος ➡ Nα διακρίνει τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος και τη λειτουργία τους. Να θυμηθεί τις βασικές λειτουργίες του προγράμματος ζωγραφικής ΤuxPaint.
💡 Συζητάμε περισσότερο για τις λειτουργίες του υπολογιστή, που τον χρησιμοποιούμε, εμείς, οι γονείς μας, οι δάσκαλοι. Επίσης τονίζουμε την λειτουργία της κάθε μιας συσκευής.
Γνωρίζω τα βασικά του μέρη ενός υπολογιστή (πατήστε Τα βασικα μερη του Υπολογιστή-ταξη Α-Β) και θυμηθείτε τι είναι και τι κάνει το καθένα.
Ανοίξτε το πρόγραμμα ζωγραφικής για μικρά παιδιά TuxPaint και χρησιμοποιώντας μόνο το πινέλο με τα χρώματα και από τα μαγικά το “γέμισμα” για να γεμίσετε με χρώμα τις περιοχές που θέλετε να χρωματίσετε φτιάξτε τον δικό σας υπολογιστή.
Δραστηριότητα 2: Πως συνδέονται οι συσκευές μεταξύ τους;
Στόχος ➡ Να κατανοήσει την σπουδαιότητα της κεντρικής μονάδας και τον τρόπο που αυτή συνδέεται με τις περιφερειακές συσκευές. Πρώτη επαφή με το “Αρχείο–>Αποθήκευση”.
💡 Οι μαθητές διερευνούν και πειραματίζονται μόνοι τους συνδέοντας βασικές περιφερειακές συσκευές στις κατάλληλες θύρες του υπολογιστή (διερευνητική μάθηση). Μπορούν να παρατηρήσουν και τις σχετικές συνδέσεις στους υπολογιστές του σχολικού εργαστηρίου.
Δείτε πως συνδέονται οι συσκευές με την Κεντρική μονάδα πατώντας πάνω στην διαδραστική εφαρμογή του Φωτόδεντρου.
Τώρα, ανοίξτε κι εσείς αυτή την εικόνα στην ζωγραφική και συνδέστε τις συσκευές μεταξύ τους. Χρησιμοποιήστε το πινέλο. Πατήστε πάνω στην εικόνα (ακολουθήστε τις οδηγίες που θα σας δωθούν στο μάθημα για να μάθετε πως να κατεβάζετε μια εικόνα και να την αποθηκεύετε στο φάκελό σας)
Δραστηριότητα 3: Τελικά μας είναι χρήσιμος ο υπολογιστής σήμερα; Πως θα είναι ο υπολογιστής που θα χρησιμοποιώ εγώ όταν μεγαλώσω;!
Στόχος ➡ Να αναγνωρίσει την αναγκαιότητα της χρήσης των υπολογιστών στις μέρες μας καθώς και να παρακολουθήσει την εξέλιξή τους στη διάρκεια των χρόνων. Να αναγνωρίζει τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχος) καθώς και τις βασικές ψηφιακές συσκευές ως μέσα αναπαράστασης ψηφιακής πληροφορίας (π.χ.σαρωτής, εκτυπωτής).
Για να δούμε…..τι μας χρειάζεται ο υπολογιστής στις μέρες μας;
Ο Ντοναλντ Ντακ τον χρειαζόταν και γιατί; Παρακολουθήστε το βίντεο παρακάτω
Ποιες συσκευές αναγνωρίζετε; Και τι μπορούν να κάνουν; Κοιτάξτε γύρω σας μέσα στο εργαστήριο: υπάρχουν όλες αυτές οι συσκευές; Υπάρχει κάποια άλλη που ίσως δεν γνωρίζεται τι είναι; Μήπως υπάρχει σαρωτής και τι ακριβώς κάνει; Πως μπορώ να τον χρησιμοποιήσω;
Ζωγραφίστε τον ευατό σας (μόνο το πρόσωπό σας) στο τετράδιο και ελάτε να την περάσουμε σαν εικόνα μέσα στον υπολογιστή! (εναλλακτικά μπορούμε και να την εκτυπώσουμε)
Τι άλλο μπορώ να κάνω; Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δούμε:
Ο υπολογιστής του μέλλοντος!
💡 Ζωγραφίζουμε τον υπολογιστή που θα θέλαμε να έχουμε όταν θα μεγαλώσουμε. Συζητάμε για τα χαρακτηριστικά αυτού του υπολογιστή, σε τι διαφέρει με τους σημερινούς,..ποια θα είναι η εξέλιξή του,…τι μας χρειάζεται και τι όχι από τα βασικά μέρη του υπολογιστή….Ποιες διαδικασίες στον υπολογιστή έχουν αλλάξει πολύ γρήγορα τα τελευταία χρόνια; Πως αλλιώς θα μπορώ να δίνω εντολές στον υπολογιστή; (εναλλακτικά μπορούμε να δείξουμε σε προβολή κάποιες σύγχρονες μορφές υπολογιστών μέσα από το διαδίκτυο)
Ζωγραφίστε έναν υπολογιστή στο πρόγραμμα ζωγραφικής Tuxpaint και προσέξτε…να είναι ο υπολογιστής του μέλλοντος! Σε αυτή τη περίπτωση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και περισσότερα “μαγικά” φίλτρα από το πρόγραμμα!
Δραστηριότητα 4: Πως επικοινωνώ με τον υπολογιστή;
Στόχος ➡ Να κατονομάζει και να χειρίζεται βασικά στοιχεία του γραφικού περιβάλλοντος εργασίας (εικονίδια, παράθυρα, γλώσσα εργασίας).Να αναγνωρίζει τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχος) μέσα από τις διαφορετικές μορφές εικονιδίων. Να εφαρμόζει απλές ρυθμίσεις στο γραφικό περιβάλλον (φόντο στην επιφάνεια εργασίας, προφύλαξη οθόνης)
💡 Γίνεται αρχικά επίδειξη και στη συνέχεια ακολουθεί ταυτόχρονη εξάσκηση από τους μαθητές.
Πατήστε πάνω στην εικόνα
Αξιολόγηση: Αν θέλεις να μάθεις αν τα κατάλαβες καλά… άνοιξε το παρακάτω κουίζ…
(απλά θα πρέπει να βάλουμε και έναν κωδικό :egGZQX0t)
Δραστηριότητα 5: “Πώς και πόσο κάθομαι μπροστά στον υπολογιστή;”
Στόχος ➡ Nα μάθει βασικούς κανόνες για το πως και πόσο πρέπει να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή, να υιοθετεί κανόνες εργονομίας στη χρήση υπολογιστή.
💡 Επαναλαμβάνουμε μερικούς βασικούς κανόνες για το πως και πόσο πρέπει να κάθομαι στον υπολογιστή….
Το παρακάτω βίντεο παρουσιάζει με πολύ έξυπνο τρόπο, ότι οι βασικές αρχές εργονομίας εφαρμόζονται τόσο σε σταθερούς όσο και φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Δραστηριότητα 6: Σέρνω και αφήνω (drug and drop) Επανάληψη στην χρήση ποντικιού…
💡 H δραστηριότητα αυτή περιλαμβάνει διαδραστικές εφαρμογές παζλ που περιέχουν συλλογή εικόνων. Οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν την εικόνα, σέρνοντας και αφήνοντας τα τμήματά τους στην κατάλληλη θέση (για εξάσκηση στο χειρισμό του ποντικιού ως εργαλείο ανάπτυξης δεξιοτήτων – από την οπτική του παζλ) .
Δραστηριότητα 7: Φτιάχνω το δικό μου τερατάκι
💡 Μια επίσης πολύ ωραία διαδραστική δραστηριότητα του Βρετανικού Ινστιτούτου
Φτιάξε το δικό σου τερατάκι πατώντας στην εικόνα……καλή διασκέδαση! Εξασκούμαστε κι άλλο με το ποντίκι, διασκεδάζοντας!
Τώρα πια είστε έτοιμοι να προχωρήσετε παρακάτω. Πατήστε το βελάκι
Πληροφορική
Σχετικά με μένα
Αυτό το ιστολόγιο αποτελεί χώρο μελέτης και επικοινωνίας με τους μαθητές, αλλά και συνεργασίας με τους γονείς και συναδέλφους, για την Πληροφορική. Κ Σ (ΠΕ19)Αρχεία
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
Αναζήτηση