Εγγραφή μαθητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

10 Συμβουλές για μια Επιτυχημένη Τηλεδιάσκεψη

Οδηγίες για εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τον καθηγητή

 

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ – ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

https://mathainoumestospiti.gov.gr/

Το Επαγγελματικό Λύκειο και η Μαθητεία στην 5η Έκθεση Μεταφοράς Τεχνογνωσίας Patras IQ 2018

 

 

Το Επαγγελματικό Λύκειο και η Μαθητεία  Patras IQ 2018  (Δ.Δ.Ε. Ν. ΑΧΑΙΑΣ)   –   ΠΑΤΗΣΤΕ  ΕΔΩ

 

 

 

 

Η «5η  Έκθεση Καινοτομίας και Μεταφοράς Τεχνογνωσίας – PATRAS  IQ 2018»  έγινε στη Πάτρα από 27-29/4/2018 στο αθλητικό κέντρο «Δ. Τόφαλος». Για πρώτη φορά φέτος συμμετείχε και το ΕΠΑΛ στο περίπτερο της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας. Οι κατασκευές που εκτέθηκαν ήταν των μαθητών της ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» του 9ου Εσπερινου ΕΠΑΛ Πάτρας. Τα εγκαίνια της Έκθεσης έκανε ο υπουργός ψηφιακής πολιτικής και τηλεπικοινωνιών κ.Νίκος Παππάς ο οποίος όπως φαίνεται στη φωτογραφία επισκέφθηκε το περίπτερό μας, συνοδευόμενος από τον Περιφερειάρχη Δυτ. Ελλάδας κ.Κατσιφάρα και τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπαίδευσης κ.Γιαννόπουλο.

 

 

Leonardo da Vinci (Λισαβόνα, Πορτογαλία 2006): «European dimension of systems and practices of Vocational Training – Ευρωπαϊκή διάσταση συστημάτων και πρακτικών Επαγγελματικής Κατάρτισης »

Είναι φανερό ότι στη σχολική χρονιά που διανύουμε προβλέπονται αλλαγές-μεταρρυθμίσεις όσον αφορά τον θεσμός της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη χώρα μας (ΤΕΕ). Το ποσοστό του μαθητικού δυναμικού που στρέφεται προς αυτήν, στοχεύοντας στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και στην απόκτηση γνώσεων που θα τους οδηγήσει στην επιτυχή μελλοντική τους αποκατάσταση, θα ενισχυθεί και από την δυνατότητα που τους δίνεται σήμερα να στραφούν πλέον πέρα από τα ΑΤΕΙ και σε άλλες σχολές όπως αυτές των Στρατιωτικών υπαξιωματικών των διαφόρων όπλων ,της πυροσβεστικής και της αστυνομίας.

Εικόνα1

Κρίνεται λοιπόν επιτακτική ανάγκη πέρα από τις θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις που αποκτούνται μέσα στα σχολειά  να συνδέσουμε το σχολείο με την παραγωγή γενικότερα, ώστε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την  εργασιακή πραγματικότητα, να ακολουθήσουν την τεχνολογική εξέλιξη, να γνωρίσουν τις νέες-καινοτόμες μεθόδου συστημάτων και πρακτικών στην επαγγελματική εκπαίδευση και γενικά να αναπτύξουν δεξιότητες και τεχνικές ανάλογες των επιταγών της σημερινής και καλύτερα της αυριανής εποχής. Όμως η εργασιακή αυτή πραγματικότητα κάτω από την ομπρέλα της Ενωμένης Ευρώπης παίρνει μία Ευρωπαϊκή Διάσταση που αν συνδεθεί και με την χρονική στιγμή που οι σημερινοί μαθητές θα υπηρετήσουν την εργασιακή αυτή πραγματικότητα (προφανώς το ελάχιστο μετά από δύο χρόνια) είναι φανερό ότι η διδακτική και θεωρητική κατάρτιση που θα έχουν λάβει ΜΟΝΟ στην Ελληνική πραγματικότητα και τα ΤΕΕ ΔΕΝ θα αποτελεί από μόνης της ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο σύνθετο Ευρωπαϊκό Εργασιακό Περιβάλλον με τα  αυξημένα επαγγελματικά προσόντα και την μεγαλύτερη εξειδίκευση και είναι αναπόφευκτο να βρεθούν σε μειονεκτική θέση έναντι των υπολοίπων Ευρωπαϊκών μαθητών-εργαζομένων-πολιτών. Άρα οι συμμετοχή μαθητών και ειδικά των ΤΕΕ σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα πρέπει να είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.

Ο κύριος στόχος του σχεδίου μας «European dimension of systems and practices of Vocational Training – Ευρωπαϊκή διάσταση συστημάτων και πρακτικών Επαγγελματικής Κατάρτισης » είναι να εμπλουτίσει τις γνώσεις , τις δεξιότητες ,τις ικανότητες και  τις εμπειρίες των δικαιούχων, όχι μόνο στο αντικείμενο κατάρτισής τους, αλλά και σε ότι αφορά  τα  αυξημένα επαγγελματικά προσόντα και την μεγαλύτερη εξειδίκευση ώστε να έχουν τα ελάχιστα (καταρχήν ) προσόντα (τυπικά) που πρέπει να πληρούν οι αυριανοί εργαζόμενοι προκειμένου να ενταχθούν δυναμικά, σ ένα σύγχρονο και διαπολιτισμικό ευρωπαϊκό εργασιακό περιβάλλον. Η μετακίνηση πλέον εργαζομένων έχει ξεπεράσει τα στενά Εθνικά όρια και οι Ευρωπαίοι πολίτες βρίσκουν πλέον απασχόληση σε όλη την «Ευρωπαϊκή Γειτονιά». Επίσης στόχος του σχεδίου μας θα είναι οι μαθητές να γνωρίσουν, να βιώσουν και να συνειδητοποιήσουν  σε πραγματικές συνθήκες την «γλωσσική ανάγκη» των ξένων γλωσσών και την πρακτική άσκησή τους,, την έλλειψη πληροφόρησης, τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας , την ξενοφοβία και τον ρατσισμό ,την προκατάληψη και την άγνοια για τον τρόπο ζωής και εργασίας των Εταίρων μας ,ώστε στο μέτρο του εφικτού να  καταπολεμήσουμε τις διάφορες μορφές αποκλεισμού και να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση , την αυτοεκτίμηση ,  την αυτοσυντήρηση ,την κριτική ,την υπευθυνότητα και την συνέπεια αλλά και το ομαδικό πνεύμα λειτουργίας και επικοινωνίας .

Εικόνα2

 

Επίσης στοχεύουμε στην εξοικείωση των δικαιούχων (μαθητών – συνοδών)  που θα λάβουν μέρος στο σχέδιο, με μία ποικίλα εργαλείων και οργάνων καθώς και μεθόδους και πρακτικές εργασίας που είναι σχετικές με το επαγγελματικό τους πεδίο ,και επιπλέον οι συνοδοί να μελετήσουν και να καταγράψουν τόσο το εκπαιδευτικό σύστημα όσο και τη σύνδεση σχολείου-παραγωγής ώστε να προκύψουν ιδέες και προτάσεις σε μελλοντικές βελτιώσεις του Ελληνικού Συστήματος.

Στα πλαίσια της παιδαγωγική, πολιτιστική και γλωσσική προετοιμασία και πριν την τοποθέτηση θα δοθεί στους μαθητές η δυνατότητα να κάνουν πρακτική άσκηση στα Αγγλικά τους , να μελετήσουν την ιστορία και την  κουλτούρα των Πορτογάλων και να γνωρίσουν όσο το δυνατό περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο ζωής τους. Έχοντας σαν βάση τις γνώσεις αυτές θα τους είναι εύκολο κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής τους να μη λειτουργήσουν μόνο σαν παρατηρητές, αλλά να βιώσουν πραγματικά και να συμμετάσχουν ενεργητικά στη ζωή και στη δράση των Πορτογάλων γενικότερα.

Εικόνα3Εικόνα4                                                                ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ (IST)  – ΤΜΗΜΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

 

 

Η μετάβαση των 15 Ελλήνων μαθητών με τους συνοδούς καθηγητές  στη Πορτογαλία έχει προγραμματιστεί για το χρονικό διάστημα από 01/04/2006-21/04/2006. Τα σχολεία που θα λάβουν μέρος είναι:

7ο ΤΕΕ Πάτρας και 8ο ΤΕΕ Πάτρας:

Τα συμπεράσματα και οι πληροφορίες που  θα προκύψουν από την τοποθέτηση θα ενταχθούν σε σχέδιο διάχυσης και πολλαπλασιαστικότητας κάνοντας χρήση του διαδικτύου με σχετικό άρθρο και φωτογραφικό υλικό, με την συμμέτοχή  των δικαιούχων  σε προγραμματισμένες εκδηλώσεις τόσο στο σχολείο τους όσο και σε ημερίδα που θα ακολουθήσει, με σχετικά άρθρα στο τοπικό τύπο ώστε τα αποτελέσματα αυτά να γίνουν γνωστά σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό ατόμων που θα ενδιαφέρονται να έρθουν σε επαφή με την ευρωπαϊκή  αγορά εργασίας.

Εικόνα5Εικόνα6

 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ – ΤΟ ΕΞΥΠΝΟ ΣΠΙΤΙ

 

Leonardo da Vinci (Λουμπλιάνα Σλοβενία, 2011)

Το πρόγραμμα κινητικότητας  έλαβε χώρα στην Σλοβενία από 11 έως 17 Ιουλίου 2011 και   συμμετείχαν 15 εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μέλη της ΕΤΕ.

Οργανισμός  Αποστολής ήταν  η ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (Ε.Τ.Ε. )  και Οργανισμός Υποδοχής η εταιρία METREL d.d. (Ljubljanska cesta 77, SI-1354 Horjul, Slovenia).

Φωτογραφία: Φωτογραφία:

 

Το πρόγραμμα ήταν εθνικής εμβέλειας και  συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από  παραρτήματα  της Ε.Τ.Ε οι οποίοι διδάσκουν σε ΕΠΑ.Λ-ΕΠΑ.Σ σε διάφορες περιοχές της χώρας μαθήματα σχετικά με το σχεδιασμό, τον έλεγχο και την πιστοποίηση που απαιτούνται στις ηλεκτρικές  εγκαταστάσεις και τα καλωδιακά δίκτυα. Η γνώση των  κανονισμών των ευρωπαϊκών και διεθνών προτύπων (IEC, EN, ASHRAE, DIN, VDE, DVGW κλπ), καθιστούν τις επιθεωρήσεις απαραίτητο εργαλείο για την απόδειξη της συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές και αποτελούν σημαντικό αρωγό στους ιδιοκτήτες και στους κατασκευαστές σύνθετων και πολύπλοκων έργων, δίνοντας αντίστοιχα προστιθέμενη αξία στα έργα αυτά. Η τεχνική κατάρτιση του τεχνικού προσωπικού  είναι απαραίτητη για να μπορεί να διενεργεί επιθεωρήσεις, να παρίσταται σε λειτουργικές δοκιμές και να επαληθεύει μετρήσεις στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις κτιρίων, εργαστηρίων έρευνας και βιομηχανικών χώρων.

 

Οι βασικές θεματικές ενότητες που εστίασε το σεμινάριο ήταν:

 

  •         Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις ισχυρών ρευμάτων όπως μετασχηματιστές, ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη, ηλεκτρικοί πίνακες, φωτισμός, εγκαταστάσεις ασφαλείας.
  •         Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις ασθενών ρευμάτων όπως BMS, CCTV, Access Control, Intrusion, πυρανίχνευση.
  •         Εγκαταστάσεις δικτύων δομημένης καλωδίωσης
  •         Τοπικά δίκτυα Η/Υ
  •         Ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές

 

Είναι φανερό ότι οι εκπαιδευτικοί  της ΤΕΕ καλούνται να  παίξουν ένα σημαντικό ρόλο  και η ανάγκη απόκτησης ουσιαστικών προσόντων είναι επιτακτική για να μπορέσουν να μεταφέρουν την τεχνογνωσία τους στους μαθητές, για να εισέλθουν στην αγορά εργασίας  με περισσότερα εφόδια για τις ηλεκτρομηχανολογικές κατασκευές σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.  Το σχέδιο ανταποκρίθηκε στην στρατηγική προτεραιότητα για την  ανάπτυξη των ικανοτήτων των συμμετεχόντων μέσα από ένα  εξειδικευμένο σεμινάριο για τη τις μετρήσεις πιστοποίησης σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά  και διεθνή πρότυπα, που  πραγματοποιήθηκε από μία εταιρία η οποία μελετά ,σχεδιάζει και κατασκευάζει τα όργανα με τα απαραίτητα λογισμικά για αυτό το σκοπό.

 

Στόχος του σχεδίου ήταν η υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για τη διευκόλυνση της προσωπικής εξέλιξης και μέσω  της αξιοποίησης των εμπειριών τους η βελτίωση της ποιότητας  και η ενίσχυση της ελκυστικότητας της Επαγγελματικής εκπαίδευσης. Επιπλέον ενισχύθηκε η ευρωπαϊκή διάσταση της επαγγελματικής κατάρτισης, με προαγωγή της Ευρώπης της γνώσης με την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού χώρου  με την συνεργασία εκπαιδευτικών φορέων και επιχειρήσεων.

Φωτογραφία: Φωτογραφία:

Φωτογραφία: Φωτογραφία:

Φωτογραφία: Φωτογραφία:

Φωτογραφία: Φωτογραφία:

Erasmus+ (Ταλλίν Εσθονίας, 2017) : ¨Serious Games: The New Educational Tool in Education and Training¨

Η  ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  (Ε.Τ.Ε.) στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ συμμετείχε με 14 μέλη της στο πρόγραμμα ¨Serious Games: The New Educational Tool in Education and Training¨ το οποίο υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 17-24 Απριλίου 2017 στο Ταλλίν της Εσθονίας.

talin2017

talin1 2017

Τα μέλη της ΕΤΕ που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν:

  • Βασαγιώργης Νικόλαος
  • Ζαχαριαδάκη Μαρία
  • Ζώτος Γαβριήλ
  • Θεοδωρόπουλος Σωτήριος
  • Καραμάνης Κωνσταντίνος
  • Κουτσοβασίλης Κωνσταντίνος
  • Κουρούπης Γεώργιος
  • Μανουρά Μαρία
  • Ματθαίου Ιωάννα
  • Μουστάκας Γεώργιος
  • Παπαευθυμίου Βασίλειος
  • Παπάζογλου Μιχαήλ
  • Παρασκελίδης Χαράλαμπος
  • Τριβέλλας Σεραφείμ

Το πρόγραμμα περιλάμβανε θεωρητική και πρακτική κατάρτιση στα Serious Games (Εκπαιδευτικά/Επιμορφωτικά παιχνίδια Η/Υ) και υλοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Ταλλίν (http://www.tlu.ee/en/university/Campus) από τον Dr Martin Sillaots  (www.slideshare.net/martinsillaots ).

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να παρακολουθήσετε τον καθηγητή.

https://www.youtube.com/watch?v=w86E35t2u1w&t=9s    https://www.youtube.com/watch?v=m1WXhh2hGcc

Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των ηλεκτρονικών εφαρμογών είναι ότι έχουν ως πρωταρχικό τους σκοπό την εκπαίδευση, τη μάθηση και την επικοινωνία και, γι’ αυτό το λόγο, διαφέρουν από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που στοχεύουν, κατά κύριο λόγο, στη διασκέδαση και τη ψυχαγωγία (video games).

Για να κατανοήσετε καλύτερα τι είναι τα serious games μπορείτε να παρακολουθήσετε demo μερικών από αυτά στους παρακάτω συνδέσμους:

Economics

Gazzilionaire – http://youtu.be/X7HEUE8qt9A

Titan – http://youtu.be/iKg9Qb8N1k

History

Time Mesh – http://youtu.be/1iBETuFUKIU

Math

DragonBox Algebra – https://www.youtube.com/watch?v=uua7Xx5iCWw

Defense Games

America’s Army –  https://youtu.be/NFc36ysBZ0A

Health Care Games

Pulse!! –    http://youtu.be/NxwUMs4VCag

http://www.breakawaygames.com/

Scientific Exploration Games

Fold It – https://youtu.be/bo99JjnfdA8

Engineering Games

3D ReseauX – https://youtu.be/2Vg1Vqa1b_A

Emergency Games

XVR – (http://youtu.be/vxEzxKS07U)

Games in Politics 

People Power – http://peoplepowergame.com/

Επίσης μπορείτε να παίξετε δικτυακά ορισμένα από αυτά στις παρακάτω διευθύνσεις:

EcoHouse – http://www.tlu.ee/~raxsade/ecohouse/

Busy Workers – http://vahur.net/busyworkers/game.html

Gazzilionaire – http://www.lavamind.com/gaz.html

Στη διάρκεια της κατάρτισης χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό ¨e-adventure¨ το οποίο μπορείτε ελεύθερα να κατεβάσετε και να εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας από τη διεύθυνση: http://eadventure.eucm.es/

Το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος μπορείτε να το βρείτε στη διεύθυνση:

https://drive.google.com/open?id=0B2sBQNCJbxJ4V1JZXzE0UEoyODg

Επίσης πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην  ιστοσελίδα: http://seriousgamesnet.eu

Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία είμαι στη διάθεσή σας

 

Πάτρα: Παρουσίαση του Arduino -καινοτόμου μέσου διδασκαλίας- σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ

 

https://www.patrasevents.gr/article/260028-patra-parousiasi-tou-arduino-kenotomou-mesou-didaskaliasse-mathites-tou-9ou-esperinou-epal

Πάτρα: Παρουσίαση του Arduino -καινοτόμου μέσου διδασκαλίας- σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ

Με επιτυχία έγινε η παρουσίαση του  Arduino σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας στο πλαίσιο έρευνας που αφορούσε σε στάσεις και απόψεις σχετικά με τη χρήση του, είτε αυτόνομα ως ξεχωριστό μάθημα, είτε εμβόλιμα ως ένα εργαλείο κατανόησης του διδασκόμενου γνωστικού αντικειμένου.

Η παρουσίαση έλαβε χώρα στις 15 Δεκεμβρίου 2016 στο 9ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πάτρας. Οι μαθητές που συμμετείχαν, φοιτούν στην ειδικότητα τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών του τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής & Αυτοματισμού.

Παρόντες σε αυτή την παρουσίαση ήταν η Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος, ΠΕ12.10 – Σχολική Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Ιονίων Νήσων κ. Κολιοπούλου Σταυρούλα, και ο Διευθυντής του 9ου ΕΠΑΛ Πάτρας κ. Γκέρτζος Κωνσταντίνος.

Ο εκπαιδευτικός –  ερευνητής κ. Γιωτόπουλος Γιώργος, κατόπιν συνεννόησης με τους εκπαιδευτικούς κ. Γαλάνη Σπύρο, τομεάρχη Ηλεκτρονικών 1ου Ε.Κ. Πάτρας και κ. Καραμάνη Κώστα, αρχικά πραγματοποίησε θεωρητική προσέγγιση του Arduino. Πρόκειται για μια μονή ηλεκτρονική πλακέτα που απαρτίζεται από έναν μικροελεγκτή και διάφορες εισόδους – εξόδους η οποία προγραμματίζεται με χρήση της γλώσσας Wiring (ουσιαστικά είναι η γλώσσα C++) και έχει επίσης ένα σύνολο βιβλιοθηκών για την αρτιότερη εκτέλεση των διαφορετικών εφαρμογών. Σημειωτέον, ότι η μητρική πλακέτα είναι ανοικτού κώδικα, δηλαδή ελεύθερα προσβάσιμη από όποιον το επιθυμεί να την μελετήσει εις βάθος και να τροποποιήσει ή βελτιώσει ότι θέλει κατά το δοκούν.

Στη συνέχεια οι μαθητές μεταφέρθηκαν στο εργαστήριο όπου πραγματοποιήθηκαν δύο εφαρμογές του Arduino. Η πρώτη αφορούσε στο άναμμα και στο σβήσιμο ενός Led, ενώ η δεύτερη υλοποιούσε τα φανάρια κυκλοφορίας και την εναλλαγή τους από το πράσινο, στο πορτοκαλί και μετά στο κόκκινο.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από αυτή την καινοτόμα προσέγγιση η οποία εκτός από την επιστήμη της Ηλεκτρονικής τους εισήγαγε και σε βασικές αρχές προγραμματισμού.

Θερμές ευχαριστίες αποδίδονται στο Διευθυντή του σχολείου κ. Γκέρτζο Κωνσταντίνο, πολύτιμο αρωγό στην προσπάθεια αυτής της έρευνας.

 

Πάτρα: Παρουσίαση του Arduino -καινοτόμου μέσου διδασκαλίας- σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ

Πάτρα: Παρουσίαση του Arduino -καινοτόμου μέσου διδασκαλίας- σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ

Πάτρα: Παρουσίαση του Arduino -καινοτόμου μέσου διδασκαλίας- σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ

Πάτρα: Παρουσίαση του Arduino -καινοτόμου μέσου διδασκαλίας- σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ

Πάτρα: Παρουσίαση του Arduino -καινοτόμου μέσου διδασκαλίας- σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ

Πάτρα: Παρουσίαση του Arduino -καινοτόμου μέσου διδασκαλίας- σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Ειδικός Εκπαίδευσης Ενηλίκων

Γενική Περιγραφή: Ο Ειδικός Εκπαίδευσης Ενηλίκων έχει ως αντικείμενο εργασίας το σχεδιασμό, την οργάνωση και την αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς και τη διδασκαλία σ’ αυτά, με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους και μεθόδους εκπαίδευσης από απόσταση. Ειδικότερα, ο ειδικός εκπαίδευσης ενηλίκων διαθέτει τις εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες που τον καθιστούν ικανό να σχεδιάζει και να υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα ανάλογα με τις ανάγκες των διδασκομένων και τις απαιτήσεις του φορέα στον οποίο απασχολείται. Ανάλογα με τη μορφή, το περιεχόμενο, τους επιμέρους εκπαιδευτικούς στόχους και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού προγράμματος που πρόκειται να εφαρμόσει, χρησιμοποιεί καινοτόμες μεθοδολογίες και αξιοποιεί ποικίλες εκπαιδευτικές μεθόδους, όπως η βιωματική μάθηση, η εργαστηριακή εκπαίδευση, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (e-learning), η μαιευτική μέθοδος, η εξατομικευμένη εκπαίδευση κ.ά. Αντικείμενο της εργασίας του είναι και η επίλυση εκπαιδευτικών προβλημάτων με βάση τη συστηματική έρευνα με συγκεκριμένες μεθόδους και τεχνικές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Παράλληλα, ασχολείται με την ανάπτυξη έντυπου και ηλεκτρονικού διδακτικού υλικού, με βασική αρχή την αλληλεπίδραση των διδασκομένων και του μαθησιακού υλικού. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος προχωρά σε αξιολογήσεις για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Εργασιακές συνθήκες και περιβάλλον: Ο Ειδικός Εκπαίδευσης Ενηλίκων συνήθως εργάζεται σε γραφείο και αίθουσες διδασκαλίας, όπου υπάρχει η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Ακόμη, είναι δυνατό να υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα σε εικονικές τάξεις με τη συνδρομή των σύγχρονων τεχνολογιών και του συστήματος της ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπου ο εκπαιδευόμενος έχει πλήρη έλεγχο του ρυθμού παρακολούθησης και προόδου, ενώ ταυτόχρονα είναι διαθέσιμη η κατά βούληση υποστήριξη από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή. Το περιβάλλον εργασίας του είναι ιδιαίτερα δημιουργικό, αλλά και αγχογόνο παράλληλα, λόγω των υψηλών απαιτήσεων της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των προσδοκιών εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων. Χρησιμοποιεί διάφορες εφαρμογές εκπαιδευτικών προγραμμάτων στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, φροντίζει να ενημερώνεται για καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους με τη χρήση ή όχι της τεχνολογίας, αφιερώνει χρόνο στο σχεδιασμό και την άρτια προετοιμασία του προγράμματος και συχνά χρειάζεται να εργάζεται υπερωριακά προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Απαιτούμενες δεξιότητες: Ο Ειδικός Εκπαίδευσης Ενηλίκων χρειάζεται να διαθέτει:

  • Άρτια επαγγελματική κατάρτιση
  • Μεθοδικότητα, προγραμματισμός και συνέπεια
  • Υπευθυνότητα
  • Ικανότητα κατανόησης και ανταπόκρισης στις ανάγκες των διδασκομένων
  • Καλή γνώση ξένων γλωσσών
  • Ευελιξία και προσαρμοστικότητα
  • Μεταδοτικότητα
  • Ευγένεια
  • Επιστημονική επάρκεια
  • Επικοινωνιακές δεξιότητες
  • Διάθεση συνεργασίας

Απαιτούμενη Εκπαίδευση: Ο Ειδικός Εκπαίδευσης Ενηλίκων μπορεί να είναι απόφοιτος σχολής ανθρωπιστικών, κοινωνικών, πολιτικών ή οικονομικών επιστημών, χωρίς όμως να είναι δεσμευτικό το αντικείμενο των βασικών του σπουδών. Σε κάθε περίπτωση, όμως, χρειάζεται μεταπτυχιακή ή και ανώτερη εξειδίκευση, πολύ καλή γνώση ξένων γλωσσών και μακρόχρονη επαγγελματική εμπειρία στο χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Σπουδές σε μεταπτυχιακό επίπεδο μπορούν να γίνουν στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Ενηλίκων» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Επίσης μπορεί να σπουδάσει κανείς και σε αναγνωρισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Επαγγελματικά Δικαιώματα: Τα επαγγελματικά του δικαιώματα σχετίζονται άμεσα με το αντικείμενο και το επίπεδο των βασικών του σπουδών. Σε ορισμένες κατηγορίες επαγγελματιών η χορηγούμενη άδεια άσκησης επαγγέλματος είναι αρκετή για την κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων, ενώ σε ορισμένες άλλες απαιτείται άδεια πιστοποιημένου εκπαιδευτή από τον ανάλογο φορέα ή ομοσπονδία.

Επαγγελματικές προοπτικές: Ο Ειδικός Εκπαίδευσης Ενηλίκων μπορεί να εργαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας, αναλαμβάνοντας την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή αναπτύσσοντας συνεργασίες με εκπαιδευτικούς οργανισμούς, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, μη κυβερνητικούς οργανισμούς κ.τ.λ. Έτσι, είναι δυνατόν να ασχοληθεί με την παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε επιχειρήσεις ή ιδιώτες, διοργανώνοντας πολυήμερα ή ταχύρυθμα σεμινάρια ανάλογα με το επίπεδο και τις εμπειρίες των συμμετεχόντων. Επίσης, μπορεί να εργαστεί ως ιδιωτικός υπάλληλος ή επιστημονικός συνεργάτης σε εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων, τμήματα προσωπικού ή διοίκησης ανθρωπίνων πόρων, κολέγια, ιδρύματα κατάρτισης, κέντρα ενδοεπιχειρησιακής επιμόρφωσης ή συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης κ.ά. Ακόμη, μπορεί να εργαστεί ως δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο των βασικών του σπουδών. Τέλος, μπορεί να απασχοληθεί στη δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση, μετά από παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων (εφόσον απαιτείται). Οι προοπτικές απασχόλησης είναι σχετικά θετικές με δεδομένη την ανάγκη για επανακατάρτιση και αναβάθμιση των προσόντων των ενηλίκων – εργαζομένων και για καλλιέργεια δεξιοτήτων ευελιξίας, προσαρμοστικότητας και ανταπόκρισης στα νέα δεδομένα της σύγχρονης αγοράς εργασίας στα πλαίσια της διά βίου εκπαίδευσης. Ωστόσο η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση