eTwinning: Εισαγωγή και παρουσίαση του παραμυθιού «Hänsel und Gretel»

 Στην έκτη συνάντηση των μαθητών του ομίλου Γερμανικών στόχος ήταν η εισαγωγή και παρουσίαση του παραμυθιού «Hänsel und Gretel».

Οι μαθητές πήραν τα μαξιλάρια τους, κάθισαν αναπαυτικά στο χαλί της βιβλιοθήκης του σχολείου μας και … ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ, ΣΤΗΝ ΑΝΕΜΗ ΤΥΛΙΓΜΕΝΗ, ΔΩΣΤΗΣ ΚΛΩΤΣΟ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ Ν’ ΑΡΧΙΝΙΣΕΙ…

1. βήμα: Για να ξυπνήσει το ενδιαφέρον των μαθητών και για την εισαγωγή στο παραμύθι χρησιμοποιήθηκε το τραγούδι «1,2,3 » (βλ. CD: Rales Musikmärchen-Hänsel und Gretel)

2. βήμα:  Στη συνέχεια οι μαθητές έκαναν υποθέσεις για το πρόσωπο που τραγουδάει. Για το σκοπό αυτό τους δόθηκε ένα φύλλο εργασίες, στο οποίο υπήρχαν  εικόνες με τρεις διαφορετικές μορφές παραμυθιών (Χιονάτη, Παπουτσωμένος Γάτος, η κακιά μάγισσα μπροστά στο μπισκοτόσπιτο)

3. βήμα: Έπειτα ρωτήθηκαν αν γνωρίζουν τον τίτλο του παραμυθιού και τι κοινό μπορεί να έχουν τα παραμύθια στο φυλλάδιο.

4. βήμα: Στην φάση της παρουσίασης (Präsentationsphase) τους διάβασα το παραμύθι ««Hänsel und Gretel» σε απλοποιημένη μορφή, ενώ ταυτόχρονα προβάλλονταν εικόνες και το κείμενο σε PowerPoint (εδώ μπορείτε να δείτε ένα μέρος της παρουσίασης του παραμυθιού)

Hänsel und Gretel (Einführung) from Valentina Kapoglou

5. βήμα: Στόχος της επόμενης φάσης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές στρατηγικές προσέγγισης και κατανόησης ξενόγλωσσων κειμένων. Στην προκειμένου περίπτωση οι μαθητές συνειδητοποίησαν ότι οι εικόνες που συνοδεύουν ένα κείμενο είναι φορείς σημασιών (Bilder sind Bedeutungsträger) και μπορούν να «διευκολύνουν την κατανόηση του κειμένου. Για το σκοπό αυτό δημιούργησα μια σειρά ιστοσελίδων , με τη βοήθεια των οποίων οι μαθητές μπορούσαν να ανακαλύψουν τη σημασία των υπογραμμισμένων λέξεων του κειμένου (π.χ. Wald, Holzhacker, Kieselsteine κ.λ.π)

memory6. βήμα:  Προκειμένου να μάθουν και να εμπεδώσουν εύκολα και με ευχάριστο τρόπο το νέο λεξιολόγιο οι μαθητές έπαιξαν δυο απλά παιχνίδια. Αρχικά ο κάθε μαθητές έγραψε μια από τις καινούργιες λέξεις στα Γερμανικά σ’ ένα μπαλόνι. Έπειτα οι μαθητές πέταξαν τα μπαλόνια ο ένας στον άλλον και ο κάθε μαθητής έπρεπε να πει τη σημασία της λέξεις στα Ελληνικά. Όποιος δεν θυμόταν τη σημασία έχανε ένα βαθμό. Η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε άλλους 5 γύρους. Νικητής ήταν αυτός που στο τέλος είχε συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς.

Τέλος οι μαθητές έπαιξαν με τις ίδιες λέξεις παιχνίδι τύπου memory.

DSC00134 Luftballons

Αφήστε μια απάντηση