kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Eπιμορφωτικό Σεμινάριο Παιδαγωγικής καί διδακτικής κατάρτισης της Π.Ε.Θ. Βελτιστοποίηση της παιδαγωγικής σχέσης καί πράξης της διδασκαλίαςτων θρησκευτικών

Συγγραφέας: kantonopou στις 28 Οκτωβρίου, 2009

2r1.gifΕισαγωγικά 

H διδακτική πρακτική είναι ένα από τά κύρια καί τρέχοντα προβλήματα τά οποία απασχολούν κάθε διδάσκοντα οποιουδήποτε μαθήματος, παρά τήν κρίση πού διέρχεται σήμερα η Διδακτική. H σύγχρονη πραγματικότητα μέ τήν παγκοσμιοποίηση της αγοράς καί τήν πολυκρατία (Pluralismus), τόν Ευρωπαϊκό προσανατολισμό της εκπαίδευσής μας καί τό οικουμενικό άνοιγμα στήν πληροφορία καί τή γνώση απαιτούν επανεκτίμηση, επαναπροσδιορισμό καί εκσυγχρονισμό των μεθόδων διδασκαλίας καί μάθησης, όπως καί συσχετισμό της νέας γνώσης της Παιδαγωγικής καί Ψυχολογίας καί των πολυμέσων μέ τήν πράξη της αγωγής στό επίπεδο της σχολικής κοινότητας.

Στό χώρο του σύγχρονου σχολείου είναι ανάγκη νά καθιερωθούν καί εφαρμοστούν στήν καθημερινή διδακτική πρακτική εκσυγχρονιστικά, νέα, διδακτικά σχήματα ή μοντέλα διδασκαλίας καί μάθησης.

H Θρησκευτική αγωγή καί διδασκαλία, δέν πρέπει νά μείνει στό λαμπρό παρελθόν της όσον αφορά τούς τρόπους, τά μέσα καί τίς παιδαγωγικές καί διδακτικές στρατηγικές διδασκαλίας καί μάθησης.

O διδάσκων ο οποίος συντάσσει ένα σχέδιο μαθήματος Θρησκευτικών θά πρέπει νά συνειδητοποιεί ότι ποτέ δέν είναι τέλειο καί άρα τελικό αλλά διαρκώς χρειάζεται αλλαγή, συμπλήρωση, επέκταση καί διαρκώς πρέπει νά αλλάζει.

Στόχος του επιμορφωτικού σεμιναρίου

Οι επιμορφούμενοι θεολόγοι καθηγητές/τριες (διορισμένοι καί αδιόριστοι) θά πρέπει:-Νά γνωρίζουν τά ποικίλα εθικοκοινωνικά προβλήματα πού βιώνουν οι έφηβοι μαθητές σήμερα καί νά τούς αντιμετωπίζουν μέ παιδαγωγικό τάκτ καί ευαισθησία στή σχολική τάξη. –Νά γνωρίζουν νά συντάσσουν σχέδιο μαθήματος γιά τό μάθημα των Θρησκευτικών.-Νά εξοικειωθούν μέ εναλλακτικά μοντέλα σχεδιασμού της διδασκαλίας του μαθήματός τους. –Νά ευαισθητοποιηθούν στή χρήση του Η/Υ καί των πολυμέσων στή διδακτική πρακτική. –Νά κατανοήσουν τή συμβολή του Η/Υ καί των πολυμέσων στήν εξέλιξη της διδασκαλίας. –Νά θέτουν καί προσδιορίζουν διδακτικούς στόχους γιά κάθε Διδακτική ενότητα του μαθήματός τους. Νά αξιοποιούν τά σύγχρονα διδακτικά εργαλεία  μέσα καί φ. εργασίας. Νά προβαίνουν στήν αξιολόγηση της διδακτικής διαδικασίας, αλλά καί στήν αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών τους μέ παιδαγωγικό τρόπο.

Θεματικές ενότητες 

Γιά τό σχολικό έτος 2009-2010 οι θεματικοί άξονες του Σεμιναρίου θά είναι: 1. Διαχείριση – Διοίκηση σχολικής τάξης καί παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων. 2. Θρησκευτικά γιά τή νέα γενιά της ηλεκτρονικής μάθησης καί του διαδικτύου «internet» 3. H διδασκαλία των Θρησκευτικών σήμερα, γενικά καί ειδικά.

Πρόγραμμα του Σεμιναρίου

Το πρόγραμμα του Σεμιναρίου, οι εισηγητές-επιμορφωτές, όπως καί ο ακριβής χρόνος διεξαγωγής του θά αναρτηθεί στήν ιστοσελίδα της ΠΕΘ www.petheol.gr, σύντομα.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

Οι συμμετέχοντες στό επιμορφωτικό αυτό πρόγραμμα θά μπορούν: νά είναι σέ θέση νά σχεδιάζουν μεθοδικά καί επιστημονικά τή διδασκαλία του Μαθήματος, τό οποίο εκείνοι διδάσκουν, νά εμβαθύνουν στό πολύπλοκο καί πολυδιάστατο φαινόμενο της θρησκευτικής διδασκαλίας, νά αποβάλλουν τό «άγχος» χρήσης του υπολογιστή καί τήν «τεχνοφοβία», νά επιδράσουν μορφωτικά καί παιδαγωγικά στό «νού» καί στήν «καρδιά» των εφήβων μαθητών τους, νά αξιοποιούν τό πλήθος των νέων παιδαγωγικών γνώσεων, πληροφοριών γιά τή διδακτική πράξη καί τή σχολική τάξη, νά δημιουργούν κοινότητες μάθησης καί πρακτικές στόν κυβερνοχώρο κλπ..

Aθήνα 10-10-2009

Iωάννης Τσάγκας

Αφήστε μια απάντηση