kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; (B)

Συγγραφέας: kantonopou στις 19 Οκτωβρίου, 2008

*********************************************************************      

Κερδίστε αυτοπεποίθηση μέσω… Χάρι Πότερ!

  

Η νέα μελέτη συμπεραίνει ότι πολλά στοιχεία της διαδικασίας γνώσης και αντίληψης μπορεί να γίνουν πιο σαφή αναλύοντας τις τεχνικές των μάγων

Σε σοβαρό πεδίο επιστημονικής έρευνας μετατρέπεται η μαγεία, καθώς οι σύγχρονοι επιστήμονες της ψυχολογίας και των νευροεπιστημών στρέφονται στους μάγους για να πάρουν ιδέες και βοήθεια.

 Τα μαγικά τρικ πρέπει να μελετηθούν πιο προσεκτικά, προκειμένου η επιστήμη να αποκτήσει βαθύτερη κατανόηση του πώς οι άνθρωποι σκέφτονται και δρουν, σύμφωνα με έρευνα βρετανών και καναδών ψυχολόγων, από τα πανεπιστήμια Durham και British Columbia αντίστοιχα, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Trends in Cognitive Sciences” (Τάσεις στις Γνωσιακές Επιστήμες).

Η νέα μελέτη συμπεραίνει ότι πολλά στοιχεία της διαδικασίας γνώσης και αντίληψης, που δεν έχουν ακόμα κατανοηθεί πλήρως, μπορεί να γίνουν πιο σαφή αναλύοντας τις τεχνικές των μάγων, οι οποίες έχουν αναπτυχθεί εδώ και χιλιετίες και αποτελούν ισχυρά εργαλεία χειραγώγησης του ανθρώπινου νου μέσα από τον αποπροσανατολισμό της προσοχής και τη δημιουργία ψευδαισθήσεων.

“Οι μάγοι είναι μίλια μπροστά από τους επιστήμονες, από ορισμένες απόψεις”, δήλωσε ο δρ Γκούσταβ Κουν, καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας του πανεπιστημίου του Ντέρχαμ, ο οποίος, εκτός από επιστήμονας, είναι και πρακτικός μάγος ο ίδιος. “Για παράδειγμα”, πρόσθεσε, “όταν μια μπάλα πετιέται στον αέρα και μετά εξαφανίζεται ξαφνικά ή όταν κάποιος προβλέπει με επιτυχία τι θα κάνετε μετά, φαίνεται σαν αυτά τα τρικ να αψηφούν τους νόμους της φυσικής και της λογικής, όμως στην πραγματικότητα συμβαίνουν μέσα από ένα συνδυασμό επιδεξιότητας και βαθιάς κατανόησης της ανθρώπινης ψυχολογίας.

Η μαγεία είναι μια από τις παλαιότερες τέχνες στον κόσμο και βασίζεται στην άγνοια των ανθρώπων για τις μεθόδους της”. “Έχουμε φθάσει στο σημείο που μπορούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε μια ‘επιστήμη της μαγείας’, η οποία θα μας επιτρέψει να κατανοήσουμε πώς δουλεύει η μαγεία (σ.σ. στο μυαλό των θεατών) και πώς θα την αναπτύξουμε και θα την εφαρμόσουμε στην καθημερινή μας ζωή”, δήλωσε ο καναδός καθηγητής Ρόναλντ Ρένσινκ από το πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας.

Ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι το “κλειδί” βρίσκεται στο που εστιάζεται η προσοχή μας και στο γεγονός ότι ακόμα κι όταν κοιτάζουμε ένα αντικείμενο, δεν σημαίνει ότι το βλέπουμε πραγματικά. Αυτό ακριβώς συμφωνεί με τις διαπιστώσεις της οπτικής επιστήμης ότι μόνο ένα μικρό μέρος των πληροφοριών που εισέρχεται στα μάτια μας, πράγματι  καταλήγει να γίνει συνειδητό στον εγκέφαλό μας.  

Σχολή μαγείας αλά Χάρι Πότερ 

Μία ακόμη έρευνα του βρετανικού πανεπιστημίου του Χερτφορντσάιρ, υπό τον καθηγητή Ψυχολογίας Ρίτσαρντ Γουάιζμαν, η οποία ανακοινώθηκε στο Φεστιβάλ Επιστήμης του πανεπιστημίου του Λίβερπουλ προ ημερών, διαπίστωσε ότι τα μαγικά τρικ μπορούν να βοηθήσουν στην απόκτηση αυτοπεποίθησης, κριτικής σκέψης και άλλων κοινωνικών δεξιοτήτων από τα παιδιά της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η διδασκαλία στα παιδιά “κόλπων”, όπως το να διαβάζουν το μυαλό των συμμαθητών τους ή να αποκαθιστούν ένα σκοινί που φάνηκε να κόβεται στα δύο, σύμφωνα με τη μελέτη, τονώνει την αυτοπειθαρχία και αυτοπεποίθησή τους, τα διασκεδάζει πραγματικά και, αντίθετα με τα ηλεκτρονικά παιγνίδια στον κομπιούτερ, τα ενθαρρύνει να αλληλεπιδρούν με τους φίλους και την οικογένειά τους.

Τα μαθήματα μαγείας θεωρείται ότι έχουν απτά θετικά ψυχολογικά αποτελέσματα, με αύξηση τόσο της κοινωνικοποίησης όσο και της εμπιστοσύνης που δείχνουν τα παιδιά στον εαυτό τους, ενώ ιδιαίτερα ωφελημένα βγαίνουν τα παιδιά που έχουν χαμηλή αυτο-εκτίμηση. Στο πλαίσιο αυτό, οι ερευνητές δεν δίστασαν να εισηγηθούν την ένταξη των μαθημάτων μαγείας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων! 

Ενδιαφέρον για τη μαγεία και από τους νευροεπιστήμονες 

Με διάσημους μάγους, όπως Τζέημς Ράντι, Τέλερ, Απόλο Ρόμπινς, Μακ Κινγκ, συνεργάζονται δύο αμερικανοί νευροεπιστήμονες στο διάσημο Νευρολογικό Ινστιτούτο Barrow του Ιατρικού Κέντρου St.Joseph της Αριζόνα, ο Στέφεν Μακνίκ, διευθυντής του Εργαστηρίου Συμπεριφορικής Νευροφυσιολογίας, και η Σουζάνα Μαρτίνεζ Κόντε, διευθύντρια του Εργαστηρίου Οπτικής Νευροεπιστήμης, για να ανακαλύψουν τους μηχανισμούς του εγκεφάλου σχετικά με την αντίληψη και την επίγνωση.

Η συνεργασία έχει οδηγήσει σε νέες ενοράσεις και αναμένεται να ωφελήσει στα πεδία της εκπαίδευσης και της ιατρικής. Ιδιαίτερη σημασία δίνουν οι επιστήμονες στη χρήση του χιούμορ από τους μάγους, προκειμένου να αποσπούν την προσοχή του ακροατηρίου τους.  

Πηγή :http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11387&subid=2&tag=8334&pubid=1584712  

****   

Από έκπληξη σε έκπληξη.  

Και πάλι το Υπουργείο Παιδείας συνιστά δια των οργάνων του την παρακολούθηση ταινίας με θέμα τις μαγικές επιδόσεις του Χάρι Πότερ.
Η Περιφερειακή Δ/ση Πρωτ. και Δευτερ. εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας απέστειλε έγγραφο σε όλα τα σχολεία (Δημοτικά και Γυμνάσια) των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Πιερίας, και Πέλλας, στο όποιο αναφέρει ότι:
“Η τοπική ομάδα επιλογής θεαμάτων για μαθητές… αφού παρακολούθησε την ταινία “Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΛΙΘΟΣ” ενέκρινε την παρακολούθηση της παραπάνω ταινίας από τους μαθητές των σχολείων της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικά και Γυμνάσια)”.
Επίσης ενέκρινε την παρακολούθηση και της ταινίας “Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ Η ΚΑΜΑΡΑ ΜΕ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ” από τους μαθητές των σχολείων Β/βάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Ενιαία Λύκεια και ΤΕΕ). Και παρακαλεί (διάβαζε διατάσσει) τους Δ/ντές Εκπαίδευσης “να μεριμνήσουν για την ενημέρωση όλων των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς τους”.


Ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Χρήστος Πάσχος και οι “συν αυτώ” δεν “πήραν” είδηση για το θόρυβο που έχουν δημιουργήσει διεθνώς τα βιβλία της Ρόουλινγκ και δεν έχουν (περιέργως) ενημερωθεί για τις τοποθετήσεις επί των βιβλίων αυτών και των σχετικών ταινιών, προσωπικοτήτων διεθνούς κύρους, όπως και Ενώσεων Εκπαιδευτικών κ.λ.π.;
“Δεν ξέρεις”, λέει ο λαός μας, “δεν ρωτάς όμως;”.
 

Περιοδικό «ΔΙΑΛΟΓΟΣ» τ. 30

Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2002, σελ. 46.

 

Πηγή http://www.ppu.gr/greek/hp_ministry_2_gr.htm

  

Αφήστε μια απάντηση