Επιλογή 6ου μαθήματος και επιστημονικά πεδία
Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που ο υποψήφιος πρόκειται να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο, πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας.
Εφόσον ο υποψήφιος προτίθεται να επιλέξει το 5ο επιστημονικό πεδίο, το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας το οποίο πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και επιπλέον ο υποψήφιος πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί και σε 7ο μάθημα σε πανελλαδικό επίπεδο το οποίο είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ). Σε αυτή και μόνο την περίπτωση τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι επτά (7).
Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο (2) επιστημονικά πεδία ως εξής:
α. Αν ενδιαφέρονται για σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα πέντε επιστημονικά πεδία αρκεί να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν.
β. Αν επιλέξουν δύο επιστημονικά πεδία, τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν. Για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου, είτε είναι μαθήματα κατεύθυνσης είτε είναι μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν
Όταν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι γενικής παιδείας υπάρχει απώλεια μορίων καθώς οι συντελεστές βαρύτητας αυτών των μαθημάτων είναι μικρότεροι από εκείνους των μαθημάτων κατεύθυνσης.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ να επιλέξουν επιστημονικά πεδία στο μηχανογραφικό τους δελτίο ανάλογα με το 6ο μάθημα που επιλέξουν να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο. Σε κάθε κατεύθυνση, δίπλα από κάθε μάθημα επιλογής, αναγράφονται τα πεδία εκείνα που δύναται να επιλέξει ο υποψήφιος εφόσον έχει επιλέξει το συγκεκριμένο μάθημα.
Θεωρητική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο
Βιολογία 1ο, 3ο
Μαθηματικά 1ο, 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 1ο
Θετική κατεύθυνση
Τεχνολογική κατεύθυνση
Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να αλλάξουν το μάθημα επιλογής μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου.
Το διαβάσαμε από το: Επιλογή 6ου μαθήματος και επιστημονικά πεδία http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2012/09/6.html#ixzz2QpvdvQ00
Βαθμολογική ανισότητα
Η επιλογή του 6ου μαθήματος μπορεί να κάνει και τη διαφορά στη βαθμολογία.
Οι άνισες επιδόσεις στο 6ο μάθημα επιλογής είναι έντονες, με αποτέλεσμα άλλοι υποψήφιοι να ευνοούνται και άλλοι να αδικούνται ανάλογα με το μάθημα που επιλέγουν.
Βέβαια για όσους υποψηφίους επιλέξουν το 5ο επιστημονικό πεδίο η επιλογή των Μαθηματικών γενικής παιδείας είναι αναγκαστική.
Ο έντονα διαφοροποιημένος βαθμός δυσκολίας των θεμάτων από μάθημα σε μάθημα προκαλεί μεγάλο χάσμα στις επιδόσεις των υποψηφίων.
Δύο υποψήφιοι, αν και στοχεύουν στο ίδιο επιστημονικό πεδίο και στα ίδια τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, έχουν διαφορετικές ευκαιρίες και πιθανότητες επιτυχίας επιλέγοντας διαφορετικό 6ο μάθημα (2ο μάθημα Γενικής Παιδείας).
Για παράδειγμα όσοι επιλέξουν την Ιστορία, όπου οι αριστούχοι πέρυσι ήταν μόλις το 13,41%, βρίσκονται σε πιο μειονεκτική θέση από εκείνους που θα επιλέξουν τη Βιολογία, όπου το ποσοστό αριστούχων ανέρχεται σε 20,05% (σχετικός πίνακας).
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Ιστορία και η Φυσική επιλέγονται από περιορισμένο αριθμό υποψηφίων σε ποσοστό 2,30% και 1,27% αντίστοιχα. Περίπου 1 στους 2 επιλέγουν τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. Ο μεγάλος αριθμός των υποψηφίων που επιλέγει το συγκεκριμένο μάθημα εξηγείται, αφού είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας για όσους επιλέγουν το 5ο πεδίο.
Η Βιολογία που δίνει ευκαιρίες για υψηλές βαθμολογίες επιλέγεται ολοένα και από περισσότερους. Μάλιστα στον πίνακα με τα ποσοστά υποψηφίων που επέλεξαν καθένα από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας αποτυπώνονται η συνεχώς ανοδική πορεία στις προτιμήσεις των υποψηφίων προς το μάθημα της Βιολογίας και η σημαντική πτώση της Ιστορίας και της Φυσικής, που τείνουν να μετατραπούν σε μάθημα για… ελάχιστους.
Αυτά τα στοιχεία χρειάζεται να λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι υποψήφιοι για να οριστικοποιήσουν την επιλογή τους. Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνούν ότι η διαφοροποίηση του βαθμού ευκολίας/δυσκολίας των θεμάτων από χρόνο σε χρόνο μπορεί να φέρει τα «πάνω- κάτω» στις επιδόσεις.