Feed
Άρθρα
Σχόλια

Η παρούσα δραστηριότητα αποτελείται από δύο βίντεο από την καθηγήτρια του Stanford University Jo Boaler (προς το παρόν με Αγγλικούς υπότιτλους) και ένα ερωτηματολόγιο: απένατι…στα Μαθηματικά  που μπορούν να απευθυνθούν σε μαθητές Λυκείου.

Α)  Δίνουμε στους μαθητές να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο στο εργαστήριο πληροφορικής

Β) Μετά προβάλουμε  τα δύο βίντεο προσπαθούν επιτυχημένα να σπάσουν την βασική αντίληψη ότι τα μαθηματικά είναι για λίγους και εκλεκτούς,

Το πρώτο ολιγόλεπτο βίντεο (3:08) αναλύει όλες εκείνες τις ιδιαίτερες διεργασίες του ανθρώπινου νου όταν κάνει λάθη στην διαδικασία επίλυσης προβλημάτων στα μαθηματικά . Το βίντεο με την δύναμη του παραδείγματος δίνει μια θετική ματιά απέναντι στο λάθος καθώς το θεωρεί αναπόφευκτο βήμα προς την κατάκτηση της γνώσης,αλλά και καυτηριάζει την λάθος αντίληψη ότι οι “έξυπνοι” στα Μαθηματικά δεν χρειάζεται να δουλέψουν.

https://www.youtube.com/watch?v=EtdSr5toir4

 

Το δεύτερο επίσης ολιγόλεπτο βίντεο (2:43) αναφέρεται στον διαφορετικό χρόνο που χρειάζεται κάθε άτομο για να αντιληφθεί και να εμβαθύνει στις μαθηματικές έννοιες (beeing good at Math it does not mean beeing fast at Math)

https://www.youtube.com/watch?v=lq1hCEVs-Gk

Τα δύο βίντεο μπορούν να γίνουν αφορμή να ανοίξει ο διάλογος με τους μαθητές μέσα στην τάξη, να κατατεθούν εμπειρίες από τα παιδιά και να ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση τους.

Δ) Παρουσιάζουμε τα στατιστικά αποτελέσματα του ερωτηματολογίου στους μαθητές και ζητάμε από τους μαθητές να τα σχολιάσουν

Αναπόφευκτη η αναφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα και στις λάθος πρακτικές και αντιλήψεις που αναπαράγονται στην κοινωνία αλλά και στο εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά αυτό δεν πρέπει να γίνει τροχοπέδη μέσα στην τάξη για το κύριο μήνυμα που είναι η χαρά της μαθηματικής γνώσης !

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων