Posted in Information, Questions and Answers

Καλώς ήρθατε στη Δ΄ τάξη!

Αγαπημένοι και αγαπημένες μου, καλώς ήρθατε σε άλλη μια χρονιά στην Αίθουσα 9. Ή, όπως ξεκινάμε κάθε μάθημα με τα παιδιά, Hello everybody! Welcome to the English class! Σε αυτό το ποστ θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω κάποια γενικά πράγματα όσον αφορά στο πώς θα δουλέψουμε φέτος και τις βασικές διαφορές από την τρίτη τάξη. Ας αρχίσουμε!

Η τετάρτη είναι γενικά μια πιο εύκολη τάξη. Εύκολη με την έννοια ότι τα παιδιά συνήθισαν πια στην αλλαγή από τις τάξεις junior, που λέω κι εγώ, συνήθισαν στα διαφορετικά αντικείμενα, στο πιο πολύπλοκο πρόγραμμα και έχουν μάθει να οργανώνονται πολύ καλά. Αρχικά, λοιπόν, χτίζουμε πάνω σε αυτές τις δεξιότητες που αποκτήθηκαν (με τόσο κόπο!) πέρυσι και η αλήθεια είναι, εδώ και ένα μήνα περίπου που δουλεύουμε, τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα έχουν εξελιχθεί αρκετά καλά. Προκειμένου όμως να κρατήσουμε το ενδιαφέρον ζωντανό αλλά και να καλλιεργήσουμε τις πιο προηγμένες δεξιότητες που θα μας χρειαστούν παρακάτω, έχουν γίνει κάποιες αλλαγές τόσο στο γνωστικό αντικείμενο όσο και στη διαδικασία του μαθήματος. 

Πρώτα απ’ όλα, ίσως έχετε ήδη μάθει ότι φέτος συναγωνιζόμαστε σε ομάδες σε μεγάλο κομμάτι του μαθήματος. Οι ομάδες αυτές αγωνίζονται να κερδίσουν πόντους κάθε τόσο με τις επιδόσεις τους, όσο και με άλλους τρόπους, όπως η ησυχία, η συνεργασία, η συμμετοχή και η συνέπεια στο homework. Οι πόντοι που κερδίζονται κάθε μέρα προστίθενται και καταγράφονται σε ένα scoreboard και στο τέλος του τριμήνου τα μέλη της ομάδας με τους περισσότερους πόντους θα κερδίσουν ένα συμβολικό δωράκι από τον Teacher. Αμέσως μετά, στην αρχή του επόμενου τριμήνου οι ομάδες θα ανακατευτούν και θα ξεκινήσουμε από το μηδέν. Με αυτόν τον τρόπο, επιδιώκεται να αναπτύξουν τα παιδιά πνεύμα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας, να μάθουν να συνεργάζονται με όλους αλλά και να αποκτήσουν ένα παραπάνω κίνητρο να τα πάνε “καλά” στο μάθημα. Διάφορα καινούρια “κόλπα” έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο μάθημα, όπως τα κουτιά των μυστικών αποστολών, το “κουίζ της Δευτέρας”, το παιχνίδι των ερωτήσεων κάθε φορά που έχουμε καινούριο κείμενο και άλλα. 

Παράλληλα, το μάθημα προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και ο φόρτος των παιδιών μέσα στη βδομάδα επιχειρείται να ελαφρυνθεί όσο γίνεται περισσότερο. Γι’ αυτό και διαλέγω ένα αντικείμενο να δουλέψουμε κάθε βδομάδα και δίνω ελάχιστη δουλειά από μέρα σε μέρα. Ο σκοπός είναι να γίνει ανακεφαλαίωση στο τέλος της βδομάδας και να εμπεδωθεί καλύτερα το αντικείμενο όταν θα υπάρχει περισσότερος χρόνος και ευελιξία να διαλέξει το κάθε παιδί (και γονιός!) πότε και πώς θέλει να δουλέψει. Κοινώς, έχουμε κοινό στόχο αλλά διαφορετικούς δρόμους. Σε αυτό μας βοηθάει και φέτος το e-class. Στην ηλεκτρονική μας τάξη ανεβαίνουν στο τέλος της εβδομάδας όλα όσα μάθαμε σε λεξιλόγιο και γραμματική μαζί με σετ στο Quizlet, τις σημειώσεις στον πίνακα, βίντεο ή τραγούδια και διαδραστικά παιχνίδια. Κάθε παιδί μπορεί να επιλέξει πόσο και πώς θα δουλέψει ώστε να είναι έτοιμο για το κουίζ της Δευτέρας και παρακάτω, για το επαναληπτικό τεστ.  

Ο απόλυτος οδηγός μας παραμένει το τετράδιο. Εκεί φαίνεται τι έχουμε δουλέψει κάθε φορά και προσπαθούμε να γράφουμε και τη δουλειά για το σπίτι για να μην την ξεχάσουμε. Το τετράδιο φέτος ζωντανεύει ακόμα περισσότερο, γίνεται ακόμα πιο διαδραστικό για να συνοδέψει το μάθημα και να διευκολύνει όλους τους διαφορετικούς τρόπους μάθησης. Μια που φέτος εισάγεται και η διδασκαλία της γραμματικής κανονικά πλέον, είναι σημαντικό εργαλείο. Μια υπενθύμιση: πέρυσι ο βασικός μας στόχος ήταν να κατακτήσουμε την αποκωδικοποίηση ήχου και γραμμάτων και την σωστή ορθογραφία. Φέτος, θεωρούμε ότι το καταφέραμε οπότε δεν υπάρχει πια αντιγραφή. Όμως είναι προφανές ότι θέλουμε να μάθουμε πώς γράφονται οι λέξεις που μαθαίνουμε, οπότε καλό είναι στο τέλος της βδομάδας, πέρα από το Quizlet, να ελέγχουμε και να γράφονται οι λέξεις μερικές φορές σε ένα πρόχειρο. 

 

Ένα άλλο πράγμα που μας ενδιαφέρει φέτος είναι να βάλουμε τις βάσεις για το writing, μια από τις πιο απαιτητικές δεξιότητες που έχουμε να κατακτήσουμε. Οι περισσότερες εργασίες που συμπεριλαμβάνουν δημιουργική γραφή είναι προγραμματισμένες να γίνουν μέσα στην τάξη, αλλά αν χρειαστεί να το κάνουν στο σπίτι, μην ξεχνάτε ότι ό,τι χρειάζονται θα το έχω δουλέψει και ο σκοπός είναι να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους και να παράξουν το καλύτερο που μπορούν. 

Τελειώνοντας, θα ήθελα να εξηγήσω λίγα πράγματα για το βιβλίο γιατί είναι μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με πέρυσι. Το βιβλίο μας φέτος είναι αρκετά παλιότερο και, σε πολλά σημεία, όχι και τόσο καλογραμμένο. Γι’ αυτό και το χρησιμοποιώ σαν αφετηρία και αφορμή για να επιλέξω τις θεματικές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν δουλεύεται εξαντλητικά. Το ίδιο ισχύει και για το workbook. Κάθε τι που δουλεύουμε θα έχει ημερομηνία γραμμένη στην κορυφή της σελίδας, αλλά, ξαναλέω, ο βασικός οδηγός μας είναι το τετράδιο. Παράλληλα, μεγάλο κομμάτι της δουλειάς θα βρίσκεται στο φάκελο (π.χ. η γραμματική). Κυρίως μας ενδιαφέρουν τα κείμενα και το λεξιλόγιο από το βιβλίο και πολύ επιλεγμένες ασκήσεις. Πάντως, όταν ελέγχετε, σιγουρευτείτε ότι οι ασκήσεις που είναι κυκλωμένες έχουν γίνει. Στο τέλος κάθε κεφαλαίου θα έχουμε επανάληψη και τεστ για να τσεκάρουμε ότι προχωράμε σωστά και δεν αφήνουμε κενά. Με βάση την προηγούμενη εμπειρία μου, υπολογίζω ότι θα φτάσουμε μέχρι το πρώτο μέρος του κεφαλαίου 8 συνολικά. 

Αυτά είχα να σας πω για αρχή! Αν έχετε ερωτήσεις, μπορείτε να αφήσετε ένα σχόλιο κάτω από αυτό το ποστ, να γράψετε στην ομάδα μας στο Viber ή να με ρωτήσετε προσωπικά στις ημέρες και ώρες ενημέρωσης. Καλή αρχή, καλή δύναμη και καλή συνεργασία εύχομαι για άλλη μια χρονιά!

 

 

Leave a Reply