Αεροπλάνο

5 Μαΐου 2016

Το αεροσκάφος είναι όχημα το οποίο μπορεί να πετάει ή να αιωρείται στον αέρα ή γενικότερο στην ατμόσφαιρα ενός πλανήτη. Ένα αεροσκάφος μπορεί να μένει στον αέρα ενάντια στην δύναμη της βαρύτητας είτε εξαιτίας της αρχής του Αρχιμήδη είτε εξαιτίας της άντωσης που προκαλεί ένα φτερό ή σε κάποιες περιπτώσεις από την κάθετη ώθηση από τους κινητήρες αεριώθησης.

Αν και οι βαλλιστικοί πύραυλοι και οι πύραυλοι μπορούν να μετακινούνται μέσα στην ατμόσφαιρα δεν θεωρούνται αεροσκάφη διότι χρησιμοποιούν την ώθηση από τους πυραύλους αντί την αεροδυναμική ως κύριο μέσο άνωσης. Όμως, τα πυραυλοκίνητα αεροσκάφη και πύραυλοι τύπου κρουζ θεωρούνται αεροσκάφη επειδή χρησιμοποιούν την δυναμική άνωση για να μείνουν στον αέρα.

Η ανθρώπινη δραστηριότητα που σχετίζεται με τα αεροσκάφη ονομάζεται αεροπορία. Τα επανδρωμένα αεροσκάφη κατευθύνονται από ένα μέσα στο αεροσκάφος πιλότο, ενώ, αντιθέτως τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη κατευθύνονται με τηλεχειρισμό ή με υπολογιστές που βρίσκονται πάνω στο αεροσκάφος. Ένα αεροσκάφος μπορεί να ταξινομηθεί με πολλά κριτήρια, όπως το μέσο άνωσης, η ώθηση, η χρήση και άλλα.

Τρένα

5 Μαΐου 2016

Το τρένο ή τραίνο (σιδηρόδρομος ή αμαξοστοιχία) αποτελεί σήμερα κυρίαρχο μέσο κατηγορίας μεταφορών, των σιδηροδρομικών μεταφορών. Αποτελείται από ειδικά οχήματα που κινούνται πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές (ράγες ή σιδηροτροχιές) και μεταφέρουν φορτία ή επιβάτες από ένα γεωγραφικό σημείο σε κάποιο άλλο.

Μία σιδηροδρομική γραμμή αποτελείται από ένα ζεύγος παράλληλων σiδηροτροχιών, διαφόρου μεταξύ τους εύρους. Επίσης μπορεί να είναι μονής τροχιάς, όπως παλαιότερα, (σήμερα συνήθως είναι κατασκευασμένες από ειδικό τσιμέντο) ή μαγνητικές. Τα περισσότερα τρένα κινούνται χρησιμοποιώντας κινητήρα ντίζελ ή ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια παρεχόμενη από παράπλευρα στη γραμμή συστήματα. Ιστορικά, οι ατμομηχανές ήταν η κυρίαρχη μορφή κινητήριας δύναμης από την εμφάνιση του σιδηροδρόμου ως και τα μέσα του 20ου αιώνα, αλλά και άλλες πηγές ενέργειας [όπως άλογα, έλξη με σκοινί (ή καλώδιο), βαρύτητα, αέρας, ή τουρμπίνες αερίου] είναι δυνατό να χρησιμοποιούνται για την έλξη του.

Στην ορολογία του σιδηρόδρομου ο όρος “σύνθεση συρμού” περιγράφει την ομάδα των σιδηροδρομικών οχημάτων που αποτελούν ένα τρένο. Όταν αναφερόμαστε στην κινητήρια δύναμη, περιγράφεται ο τύπος του κινητήρα που έλκει το τρένο. Παρομοίως, ο όρος αμαξοστοιχία αναφέρεται σε μια ομάδα κινούμενων βαγονιών που είναι μόνιμα ή ημιμόνιμα συνδεδεμένα μεταξύ τους ώστε να αποτελούν μια ενιαίο ομάδα τροχαίου υλικού (ο όρος χρησιμοποιείται συνήθως για επιβατηγά τρένα). Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι όροι σετ και μονάδα χρησιμοποιούνται κατά την αναφορά σε μια ομάδα μονίμως ή ημιμονίμως συνδεδεμένων οχημάτων όπως αυτών μιας πολλαπλής μονάδας. Κατά την αναφορά σε ένα τρένο που αποτελείται από ποικιλία βαγονιών, ή από διάφορα σετ/μονάδες, χρησιμοποιείται ο όρος σχηματισμός (formation).

Στο Νόμο του Ηνωμένου Βασιλείου περί Σιδηροδρόμων του 1993 άρθρο 83 παράγραφος 1, το τρένο ορίζεται ως εξής:

α) δυο η περισσότερα κινούμενα βαγόνια συνδεδεμένα μεταξύ τους, από τα οποία το ένα τουλάχιστον είναι κινητήριο,
β) ένα κινητήριο όχημα μη συνδεδεμένο σε άλλο βαγόνι.

Παρομοίως οι κανόνες λειτουργίας ενός τρένου των Atchison, Topeka και Santa Fe Railways του 1948 ορίζουν ένα τρένο ως: “Μια μηχανή ή περισσότερες από μια μηχανές συνδεδεμένες, με ή χωρίς βαγόνια, προβάλλοντας τα ενδεικτικά στοιχεία.”[1]

Τύποι τρένων

Ένα τρένο μπορεί να αποτελείται από συνδυασμό ενός ή περισσότερων κινητήριων οχημάτων και εφαπτομένων βαγονιών, ή αυτο-προωθούμενων πολλαπλών μονάδων (ή περιστασιακά ένα απλό όχημα, το οποίο αποκαλείται αυτοκινητάμαξα (railcar). Τα τρένα μπορούν επίσης να ρυμουλκηθούν από άλογα, να έλκονται με τη βοήθεια καλωδίων ή, τέλος, να κατέρχονται από ανωφέρειες με τη βοήθεια της βαρύτητας.

Ειδικά είδη τρένων που τρέχουν σε ειδικά σχεδιασμένους ‘σιδηρόδρομους’ είναι ατμοσφαιρικοί σιδηρόδρομοι, τρένα μονής τροχιάς (monorails), υψηλής ταχύτητας τρένα (TGV), Τρένο Dinky, Τρένο Maglev, υπόγειος με λαστιχένιους τροχούς, οι εναέριοι και οι οδοντωτοί σιδηρόδρομοι.

Ένα επιβατικό τρένο αποτελείται από ένα ή περισσότερα κινητήρια οχήματα και από ένα ή περισσότερα βαγόνια. Εναλλακτικά, ένα τρένο μπορεί να αποτελείται εντελώς από επιβατηγά βαγόνια, κάποια από τα οποία διαθέτουν μια “πολλαπλή μονάδα“. Σε πολλά μέρη του κόσμου, ειδικά στην Ιαπωνία και στην Ευρώπη, τα υψηλής ταχύτητας τρένα χρησιμοποιούνται ευρέως για ταξιδιωτικές μεταφορές.

Τα εμπορικά τρένα αποτελούνται από φορτηγά βαγόνια, διαφορετικά από τα επιβατηγά, παρ’ όλο που ορισμένα, και ειδικά τα ταχυδρομικά τρένα (ειδικότερα Περιοδεύον Ταχυδρομείο μοιάζουν εξωτερικά περισσότερο με τα επιβατικά.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα τρένο πολλές φορές μπορεί να διαθέτει δυο κινητήρια οχήματα και είναι, όπως λέγεται, “δικέφαλο”, ενώ στον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι κάτι κοινό για ένα τρένο μεγάλων αποστάσεων να οδηγείται από τρία, τέσσερα, ή ακόμη και από πέντε κινητήρια οχήματα. Ένα τρένο με κινητήριο όχημα σε κάθε άκρη του αποκαλείται top and tailed και αυτή η πρακτική τυπικά χρησιμοποιείται όταν δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις αναστροφής. Το δεύτερο κινητήριο όχημα προσαρτάται προσωρινά για την υποβοήθηση του τρένου στην αύξηση της κλίσης του εδάφους. Αυτή η τεχνική αναφέρεται ως banking στο ΗΒ, λειτουργία βοήθειας στην Βόρειο Αμερική.

Τα τρένα μπορούν επίσης να είναι μικτά, περιλαμβάνοντας τόσο επιβατηγά και όσο και εμπορικά βαγόνια, (βλέπε, π.χ., Μεταφορές στη Μαυριτανία). Τέτοια μικτά τρένα πλεόν σπανίζουν σε πολλές χώρες, αλλά ήταν κοινός τόπος στους σιδηροδρόμους των αρχών του 19ου αιώνα.

Ειδικά τρένα χρησιμοποιούνται επίσης και για τη συντήρηση των σιδηροτροχιών.

Video από το Youtube

5 Μαΐου 2016

 

Άσκηση από Scratch

5 Μαΐου 2016

Έργο από Scratch :


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

 

Περιμένουμε τις απόψεις σας

 

[forum:1287]

 

∆Ι∆ΑΚΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Αθανάσιος Γαγάτσης

Άρτεµις Λοΐζου

Μαρία Στυλιανού

Σταυρινή Τόφαρου

Τµήµα Επιστηµών της Αγωγής, Πανεπιστήµιο Κύπρου

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

Η συµπεριφορά των µαθητών στα µαθηµατικά προκύπτει από νόρµες, που δηµιουργούνται µε το χρόνο και ριζώνονται από τη δύναµη της συνήθειας. Στην παρούσα συνθετική εργασία παρουσιάζονται έρευνες σχετικές µε την επίδραση του διδακτικού συµβολαίου από την προδηµοτική µέχρι τη µέση εκπαίδευση. Η αρνητική επίδραση του διδακτικού συµβολαίου αρχίζει στο δηµοτικό σχολείο και είναι έντονη στα µη συνηθισµένα προβλήµατα, ενώ στο γυµνάσιο και λύκειο το διδακτικό συµβόλαιο επιδρά και στα προβλήµατα ρουτίνας. Ιδιαίτερα σηµαντικός είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διαµόρφωση κατάλληλου µαθησιακού περιβάλλοντος µε στόχο την επιτυχή ρήξη του διδακτικού συµβολαίου, καθώς µέσω αυτής επιτυγχάνεται η µάθηση στα µαθηµατικά..

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Φτιάξτε ένα puzzle

24 Απριλίου 2016

Το puzzle με τον Μέγα Αλέξανδρο μπορείτε να το φτιάξετε κάνοντας κλικ εδώ

Το βιβλίο μπορείτε να το διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ

Το βιβλίο θα το δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων