ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Νοέμβριος 21, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ 15/11 ΕΩΣ 19/11/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:46 πμ

Βλέπουμε το ρόδι που το είχαμε αφήσει εκτός ψυγείου. Θέλουμε να δούμε την φθορά και τις αλλαγές που θα υποστεί στο χρονικό διάστημα που το παρακολουθούμε. Βγάζουμε φωτογραφίες. Σήμερα , 15 Νοεμβρίου είναι η δεύτερη φωτογραφία που τραβάμε.20211115 092303

 

20211115 091724

Στα παιδιά παρουσιάζεται πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Γίνεται περιγραφή των καταστάσεων που συνέβησαν τότε. Τα παιδιά ακούνε για τους φοιτητές, το Πολυτεχνείο, τη Δημοκρατία και την Δικτατορία. Γίνεται προσπάθεια να αποσαφηνιστούν οι έννοιες αυτές μέσα από διενέργεια εκλογών μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου. Η ψήφος είναι μυστική και το κάθε παιδί ψηφίζει αυτόν που προτιμά για αρχηγό. Κανένα παιδί δεν ψηφίζει τον εαυτό του. Δυο παιδιά λαμβάνουν δύο ψήφους, δύο άλλα από μία ψήφο  , ένα παιδί δεν ξέρει ποιόν να ψηφίσει για αρχηγό και ένα παιδί λαμβάνει 3 ψήφους. Η ψηφοφορία αναδεικνύει την πλειοψηφία και το παιδί με τις τρεις ψήφους είναι αρχηγός.

 

Μετά τη διενέργεια της ψηφοφορίας τα παιδιά ακούνε ηχητικά ντοκουμέντα από τον χώρο του Πολυτεχνείου. Το σύνθημα » Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία » δονεί την ατμόσφαιρα.

20211115 123407

Κάποια παιδιά κόβουν φωτογραφίες για να φτιάξουν κολάζ.

 

20211116 092414 20211116 095722

Με την χρήση κιμωλιών, τα παιδιά δημιουργούν ένα χρωματιστό φόντο στο κολάζ των φωτογραφιών για την επέτειο του Πολυτεχνείου.Γιάφουν λέξεις » Ζήτω», » Δημοκρατία», «Ψωμί-παιδεία-ελευθερία».

 

20211116 103832

Μικρά ταμπελάκια με τις φράσεις » ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ», » ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»

 

20211117 093529

Τα παιδιά παρακολουθούν την ιστορία της Ντενεκεδούπολης μέσα από το κουκλοθέατρο. Βλέπουν βίντεο με εικόνες από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου  και ακούνε τραγούδια που ενέπνευσαν και ενθάρρυναν τους φοιτητές στον αγώνα που έκαναν.

20211115 095057

Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε σήμερα τα παιδιά. Μας επισκέφτηκε ο κ. Γρηγόρης που είναι οδοντίατρος. Είκοσι δόντια έχουν τα μικρά παιδιά και λέγονται νεογιλά. Ρώτησε τα παιδιά αν πλένουν τα δόντια τους πρωί και βράδυ και αν τα πλένουν πριν ή μετά το φαγητό. Η τερηδόνα είναι μια τρυπούλα στο δόντι που το κάνει να μαυρίσει. Όταν η πέτρα κολλάει στα ούλα, τα τρώει. Τότε τα ούλα ματώνουν και η αρρώστια είναι η ουλίτιδα.Ο κ. Γρηγόρης μας μίλησε για τις οδοντόκρεμες και τις γεύσεις που υπάρχουν για τα μικρά παιδιά. Για τις οδοντόβουρτσες που πρέπει να τις αλλάζουμε στους δύο μήνες. Με την οδοντόβουρτσα θα πρέπει να καθαρίζουμε και τη γλώσσα μας. Το οδοντικό νήμα μας βοηθάει να βγάλουμε τα υπολείμματα τροφών ανάμεσα στα δόντια.

 

Ο οδοντογιατρός απάντησε και στις ερωτήσεις που είχαμε φτιάξει μέρες πριν μέρες  με τα παιδιά. Να τι απάντησε:

– Τα μικρόβια κάνουν σπίτι μέσα στα ούλα. Τα τρώνε, τα ματώνουν και αδυνατίζουν τη ρίζα των δοντιών.

-Ο οδοντογιατρός βρίσκεται μερικές φορές στη δυσάρεστη θέση να βγάλει χαλασμένα δόντια. Τα βγάζει στο ιατρείο του.

-Έχει πολλά εργαλεία που μας τα δείχνει. Το καθρεφτάκι, την βαμβακολαβίδα και τον ανιχνευτήρα.

-Οπωσδήποτε πρέπει οι άνθρωποι να βουρτσίζουν τα δόντια τους.

– Ο κ. Γρηγόρης φροντίζει να μην πονά τα μικρά παιδιά που έρχονται στο ιατρείο του.

-Τον οδοντογιατρό τα παιδιά δεν πρέπει να τον φοβούνται.

– Ο κ. Γρηγόρης έχει δύο βοηθούς. Έναν το πρωί και έναν το απόγευμα.

-Ο οδοντογιατρός στα παιδιά που είναι ήσυχα τα επιβραβεύει με κύπελλα και αυτοκόλλητα. Αποφεύγει τις καραμέλες που χαλάνε τα δόντια.

-Όταν τα δόντια χαλάνε, μυρίζει το στόμα. Καλό είναι να προλαβαίνουμε και να μην φτάνουμε σε αυτό το σημείο.

Στο τέλος, ο οδοντογιατρός πρόσφερε στα παιδιά από μια οδοντόβουρτσα δώρο. Τον ευχαριστούμε πολύ.

20211116 120222

Καινούργιο παιχνίδι. Επίδειξη στα παιδιά για τον τρόπο με τον οποίο παίζεται. Απαιτείται καλή συνεργασία και τήρηση της σειράς με την οποία θα παίζει το κάθε παιδί.

 

1 2Παιχνίδια που εκπαιδεύουν τα παιδιά στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας. Την ώρα της ελεύθερης απασχόλησης. Βίδες και κατσαβίδια και σχοινάκια που τα παιδιά προσπαθούν να περάσουν μέσα από τρισδιάστατα σχήματα. 

 

20211118 092806

Φωτογραφία στις 18 Νοεμβρίου. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν μέρα την μέρα τις αλλαγές και αλλοιώσεις στο ανοιγμένο ρόδι. Το ίδιο θα επαναληφθεί και με άλλα φρούτα ή λαχανικά.

 

20211118 132208

Εισαγωγή στις έννοιες φαρδύ-στενό. Συγκρίσεις ανάμεσα σε δύο και , κατόπιν, συγκρίσεις ανάμεσα σε τρία στοιχεία( φαρδύ-μέτριο-στενό)

.jpg

 

Τα παιδιά ακούνε την ιστορία αγάπης ανάμεσα σε ένα παιδί και μια μηλιά. Όλη η ιστορία αποτελεί πρότυπο της ιδανικής αγάπης που ξοδεύεται χωρίς να αναζητά ανταλλάγματα. Η μηλιά είναι πάντα εκεί για να προσφέρει τον εαυτό της στις διαφορετικές ανάγκες ενός παιδιού που μεγαλώνει και φτάνει μέχρι τα βαθιά γηρατειά. 

Με αφορμή το παραμύθι, τα παιδιά χρωματίζουν και κόβουν τη φιγούρα του παιδιού σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Συγκρίνουν τις διάφορες ηλικίες και αναλόγως φτιάχνουν μια ακολουθία με βάση την ηλικία του παιδιού.

 

.jpg

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων