ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Νοέμβριος 14, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ 8/11 ΕΩΣ 12/11/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 10:20 πμ

20211108 131807

Ασχολούμαστε με το βάρος. Χρησιμοποιούμε πάλι το φύλλο, το κάστανο και το ρόδι. Τα παιδιά καλούνται να συγκρίνουν και να απαντήσουν ποιό από από τα τρία αντικείμενα είναι πιο βαρύ, πιο ελαφρύ και μέτριο. Αφού απαντούν, θέλουμε να ελέγξουμε την ορθότητα των απαντήσεων τους. Γίνεται παρουσίαση της ζυγαριάς. Μέσω αυτής, τα παιδιά αντιλαμβάνονται το βάρος των αντικειμένων.

 

20211109 131941

Έννοιες μεγάλος- μικρός. Τα παιδιά συγκρίνουν τις κούκλες και προσπαθούν να διατυπώσουν με σωστές προτάσεις τη σύγκριση.

 

20211109 131953

Παραμύθι » Στης καμηλοπάρδαλη τη Μύτη». Ένα βατραχάκι θέλει να φτιάξει το σπίτι του στα ψηλά. Δεν ακούει τους άλλους να το φτιάξει σε λιοντάρι, ή ιπποπόταμο ή ελέφαντα. Το βατραχάκι θέλει να έχει ωραία θέα και πηδάει στην κρύα μύτη της καμηλοπάρδαλης. Εκεί, τρίβει την μύτη για να ζεσταθεί και κάνει την καμηλοπάρδαλη να φταρνιστεί. Το άτυχο βατράχι πέφτει από κάτω και τα υπόλοιπα ζώα γίνονται μάρτυρες αυτής της πτώσης. Διαβάζουμε το παραμύθι ως απαραίτητο προιδεασμό για την εισαγωγή των εννοιών ψηλός-χαμηλός. Τα παιδιά συγκρίνουν ένα παιδί που είναι ψηλό και ένα χαμηλό. Επιδιώκουμε τη σωστή χρήση των προτάσεων που αφορούν τη σύγκριση.

 

20211108 131655

Παρουσίαση καινούργιου υλικού. Έξω στην αυλή τα παιδιά πειραματίζονται με τις κορδέλες. Επινοούν κινήσεις με το σώμα τους και έχοντας τις κορδέλες.

20211108 131632 20211108 131625 20211108 131615

Καθώς τα παιδιά βγαίνουν στην αυλή για διάλειμμα, παρατηρούν στο χόρτο δύο μανιτάρια. Τα αναγνωρίζουν και όλα θυμούνται ότι τα τρώνε στις πίτσες. 

20211109 131929

Τα παιδιά χρωματίζουν και κόβουν το περίγραμμα των τεσσάρων σχημάτων. Κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο και ορθογώνιο. 

 

20211110 131257

Παραμύθι για τους καλούς τρόπους στο σχολείο. Να μάθουμε να μιλάμε με καλές λέξεις. Να ζητάμε ευγενικά το παιχνίδι των άλλων και να έχουμε υπομονή μέχρι να μας το δώσουν οι άλλοι.Να μην αρπάζουμε τα παιχνίδια των σλλων και να μην φωνάζουμε. Κυρίως, αναφερόμαστε στις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών, στον τρόπο που επικοινωνούν και μοιράζονται τα παιχνίδια τους.

20211110 131318

Τα παιδιά χρωματίζουν με πινέλο και πράσινη τέμπερα τα φύλλα. Στη συνέχεια, τυπώνουν αυτά τα βαμμένα φύλλα σε κίτρινο χαρτόνι. Δίπλα στο φύλλο, τα παιδιά βλέπουν τους στίχους από το τραγούδι του Φθινοπώρου.

FB IMG 1636725993375

Το πασίγνωστο παραμύθι της Ντενεκεδούπολης ως η καλύτερη εισαγωγή για τη γιορτή και το νόημα του Πολυτεχνείου. Σε μια ήσυχη πολιτεία, την Ντενεκεδοολη, τα ντενεκεδάκια δέχονται έναν περίεργο επισκέπτη. Είναι μεγάλος και λέγεται Λαδένιος. Θέλει να γίνει με το ζόρι ο κυβερνήτης της Ντενεκεδούπολης. Τα ντενεκεδάκια αντιδρούν στις διαταγές και αφού δεν καταλαβαίνει με το καλό, καταλαβαίνει με το άγριο. Συσπειρώνονται και ορμούν και τον κάνουν πίτα. Τα ντενεκεδάκια, όπως και οι άνθρωποι, δεν δέχονται για πολύ καιρό τη στέρηση της ελευθερίας τους.


FB IMG 1636725985105

Παρακολούθηση ολιγόλεπτου βίντεο σε κινούμενα σχέδια. Η σχολική εργασία γίνεται η αφορμή ώστε τα παιδιά του σχολείου να μάθουν για τους φοιτητές στο Πολυτεχνείο, για τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας, για το σύνθημα » Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία». Κάποιοι σε προγενέστερες γενιές, θυσιάζονται για να έχουμε εμείς την ελευθερία μας.

 

Ακρόαση των τραγουδιών » Ένα το Χελιδόνι» και » Της Δικαιοσύνης Ήλιε Νοητέ»

 

 Με αφορμή την επίδειξη κάστανου, τα παιδιά περιγράφουν το χρώμα, το μέγεθος , την οσμή, το βάρος, την υφή και τη σκληρότητα του. Ακούνε και μαθαίνουν να τραγουδούν το τραγούδι για τον καστανά.

 

 

FB IMG 1636726011076FB IMG 1636726019878

Μετά το κάστανο βλέπουμε το ρόδι. Περιγράφουν τα παιδιά αυτό που βλέπουν. Ανοίγουμε και βλέπουμε το εσωτερικό του. Πολλά σποράκια, βλέπουμε το χρώμα και μιλάμε για τον πολύτιμο χυμό του.  Για το ρόδι υπάρχουν πολλές παροιμίες. » Σαν το λιθάρι γερός και σαν το ρόδι γεμάτος», » Χίλιοι μύριοι καλόγεροι, σ’ ένα ράσο τυλιγμένοι» και » Όσες Ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη». Στα παιδιά γίνεται αναφορά για το έθιμο του σπασίματος των ποδιών για να ‘ ναι καλότυχη η χρονιά που έρχεται. Αποφασίζουμε να παρατηρούμε το κομμένο ρόδι σε διάφορες χρονικές στιγμές και εκτός ψυγείου. Η πρώτη παρατήρηση αρχίζει από τις 12 Νοεμβρίου.

.jpg

Η γλώσσα είναι το όργανο της γεύσης. Τα παιδιά δοκιμάζουν ζάχαρη, αλάτι, καφέ και χυμό λεμονιού και , αναλόγως, αισθάνονται τη γεύση του αλμυρού, του γλυκού, του πικρού και του ξινού.

 

.jpg

Η οδοντογλυφίδα που καθάριζε πολλά υπολείμματα φαγητού από τα τα δόντια και είχε παχύνει πολύ. Από οδοντογλυφίδα είχε καταντήσει ογδοντογλυφίδα, Ματαίως, έψαχνε κάποιον για να του δώσει το γ και να ελαφρύνει. Κανένας δεν το ήθελε το γράμμα γ μέχρι που η οδοντογλυφίδα απευθύνθηκε σε έναν ειδικό ιατρό. Ο ιατρός ήταν αυτός που την βοήθησε, παραλαμβάνοντας το γράμμα γ. Τώρα, ο Ιατρός γινόταν Γιατρός. 

FB IMG 1636726002504

Μιλάμε για τα αινίγματα. Εδώ, το περιεχόμενο του αινίγματος αφορά τη στοματική κοιλότητα. Τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν, καθώς ακούνε το αίνιγμα. Εν συνεχεία, ζωγραφίζουν  στόμα, δόντια και γλώσσα.

 

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων