ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Νοέμβριος 7, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ 1/11 ΕΩΣ 5/11/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 2:59 μμ

Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα είναι δύο μικρόβια που η δουλειά τους είναι να σκάβουν μέσα στα δόντια και να φτιάχνουν σπίτια. Το όραμά τους είναι να φτιάξουν μια μεγάλη πολιτεία δοντιών  με σπίτια και μαγαζιά . Θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες. Μόνο που δεν λογαριάζουν την μεγάλη στρατιά της οδοντόβουρτσας και της  οδοντόπαστας. Ενώ μέσα στα δόντια φύλαγαν και έτρωγαν τα αγαπημένα τους γλυκά, τώρα μουσκεύουν από το νερό που έρχεται κατά πάνω τους. Έπειτα, είναι και ο οδοντογιατρός που παραμονεύει και χαλάει τα σχέδια τους. Με τα εργαλεία του καταφέρνει να διώξει τα δύο μικρόβια από τα σπίτια τους και μέσω της αποχέτευσης να καταλήξουν στη θάλασσα και σε ένα απομακρυσμένο νησί. Από τότε, ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα δεν τολμούν να ξαναφτιάξουν τα σπίτια τους μέσα στα δόντια ενός ανθρώπου.

Αφού τα παιδιά ακούνε την αφήγηση του παραμυθιού, σκέφτονται και διατυπώνουν ερωτήσεις, στην περίπτωση που θα επισκεφτεί το νηπιαγωγείο ένας οδοντογιατρός.  Οι ερωτήσεις που θα ήθελαν να κάνουν είναι οι εξής:

 

-Τα μικρόβια κάνουν σπίτι στα ούλα;

-Βγάζετε δόντια;

-Πού βγάζετε τα χαλασμένα δόντια;

-Έχετε πολλά εργαλεία;

-Δουλεύετε στο νοσοκομείο;

-Να βουρτσίζουμε τα δόντια μας;

-Είστε καλός; Μας φτιάχνετε απαλά τα δόντια;

-Πρέπει να σας φοβόμαστε;

-Έχετε βοηθό να σας βοηθάει;

-Δίνετε κύπελλα ή καραμέλες στα παιδιά που είναι ήσυχα και δεν φωνάζουν;

-Όταν είναι χαλασμένα τα δόντια, μυρίζουν;

 

Ενώ μιλάμε για τα δόντια, ένα παιδί χάνει το δόντι του καθώς τρώει. Όλοι θυμόμαστε το πεισματάρικο δόντι της Ρίτας που είχε δαγκώσει ένα μήλο και το δόντι της κουνιόταν.

FB IMG 1635947631628

Εκτός από τα καθαρά και άσπρα δόντια υπάρχουν και τα κίτρινα δόντια και τα μαύρα που έχουν σαπίσει. Τα παιδιά χρωματίζουν κίτρινα και μαύρα δόντια. Η πρόληψη και η καθημερινή φροντίδα είναι αυτά που πρέπει να κάνουμε ώστε να αποφύγουμε την φθορά στα δόντια μας. Στην επόμενη φωτογραφία, βλέπετε τον τρόπο με τον οποίο φτιάχτηκε η στοματική κοιλότητα ενός ανθρώπου. Όλα τα δόντια έχουν την ονομασία τους. Η γλώσσα και τα ούλα είναι κι αυτά μέρος της στοματικής κοιλότητας. Μένει στα παιδιά να φτιάξουν τις δικές τους οδοντόβουρτσες.Στο κουτάκι των πρώτων βοηθειών υπάρχει μπουκάλι με στοματικό διάλυμα και θα τοποθετηθεί και κουτάκι οδοντόκρεμας.FB IMG 1635947580144

 

 

FB IMG 1635947619783 FB IMG 1635947605431 FB IMG 1635947592914

Έξω από την αυλόπορτα του νηπιαγωγείου βλέπουμε έναν σωρό από πεσμένα φύλλα. Με αφορμή αυτήν την παρατήρηση, μιλάμε για την πτώση των φύλλων από τα δέντρα. Βλέπουμε το χρώμα τους και διαπιστώνουμε ότι τα φύλλα έχουν κίτρινο, πράσινο, πορτοκαλί χρώμα. Ακόμη, έχουν διαφορετικά σχήματα και μεγέθη. Τα παιδιά αποφασίζουν το φύλλο που θέλουν και το χρωματίζουν, κολλώντας χρωματιστά χαρτιά.

 

Τα παιδιά παρατηρούν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ένα μυρμήγκι να κουβαλά μια ψόφια μέλισσα. Η πραγματικότητα της φύσης.

 

FB IMG 1635889312658 FB IMG 1635889320928 FB IMG 1635889329264

Παιχνίδι αντιστοίχισης και ανταγωνισμού. Τα παιδιά πρέπει να τοποθετήσουν τους χρωματιστούς κυλίνδρους στα αντίστοιχα στεφάνια. Σε ζευγάρια, διαγωνίζονται για το ποιος θα τοποθετήσει τους κυλίνδρους πιο γρήγορα από τον άλλον.

 

FB IMG 1636053179763

Ο Μενέλαος είναι μια αρκούδα που θέλει την ησυχία του. Στο διπλανό σπίτι μετακομίζει ο Πάρης, ένας κούνελος. Ο Μενέλαος χάνει την ησυχία του. Ακούει δυνατά από τον καινούργιο γείτονα την μουσική και μια τηλεόραση να παίζει στη διαπασών. Μολονότι απευθύνεται ευγενικά στον κούνελο και του ζητάει να μην κάνει θόρυβο, το πρόβλημα δεν λύνεται. Κάποια στιγμή που ο κούνελος πηγαίνει εκδρομή, το αυτοκίνητο χαλάει. Ο Μενέλαος που περνάει τυχαία προσφέρεται να τον βοηθήσει. Από τότε γίνονται αχώριστοι φίλοι και ο κούνελος υπόσχεται ποτέ ξανά ηχορύπανση!

 

FB IMG 1636123188412

Ένας ιπποπόταμος βαριέται τον εαυτό του. Αναγκάζεται να μεταμορφωθεί σε ελέφαντα. Φουσκώνει, αλλά και ξεφουσκώνει εύκολα. Γίνεται περίγελος από τους άλλους πραγματικούς ελέφαντες. Γίνεται πάπια που κολυμπάει. Γρήγορα βαριέται και θέλει να γίνει πουλί που πετάει. Ένας δρυοκολάπτης με το αιχμηρό του ράμφος τον τρυπάει και προσγειώνεται μέσα στο ποτάμι με τους άλλους ιπποπόταμους! Τελικά, η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να είσαι ο εαυτός σου. Μετά την ολοκλήρωση της ανάγνωσης τα παιδιά απαντούν αν θα ήθελαν να είναι κάτι άλλο απ’ αυτό που είναι:

-4 παιδιά είπαν ότι θέλουν να παραμείνουν ίδια

– Ένα δήλωσε πεταλούδα

– Ένα άλλο ελέφαντας

– Ένα παιδί, καράβι

– Ένα άλλο παιδί θέλει να είναι ψάρι

– Ένα άλλο κούνια

-Δυο παιδιά σπάιντερμαν

– Δύο παιδιά Νίντζα

– Ένα παιδί λυκάνθρωπος

– Ένα παιδί γοργόνα

 

 

 

Στην παρεούλα και στο πλαίσιο ανάπτυξης της αυτοοργάνωσής τους, τα παιδιά απαντούν για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να μεταχειριστούμε παιδιά που δυσκολεύονται να εφαρμόζουν τους κανόνες της τάξης. Λένε:

  • Να του υπενθυμίζουμε τον κανόνα
  • Να του εξηγούμε τον κανόνα
  • Να του μιλάμε ευγενικά
  • Να χάνει λίγο από το παιχνίδι του
  • Να χάνει το διάλειμμά του

 

 

FB IMG 1636053199050

Συγκρίσεις ως προς το μήκος. Στην αρχή με δύο αντικείμενα και μετά με τρία. Εισαγωγή καινούργιων λέξεων , όπως » μακρύτερο», «πιο κοντό», » μέτριο».

 

FB IMG 1636123257259

Συγκρίσεις ως προς το βάρος. Τα παιδιά βρίσκουν την ευκαιρία να δουν και να ελέγξουν το βάρος του ροδιού. Να το συγκρίνουν με το βάρος ενός κάστανου και ενός φύλλου. Εισαγωγή καινούργιων λέξεων » βαρύ», » πιο ελαφρύ» και » μέτριο.

 

 

FB IMG 1636123196141«

Παιχνίδι έξω στην αυλή με μπάλες. Καινούργιο παιχνίδι τα γνωστά » μήλα».

 

Τραγούδι «Το Φθινόπωρο». Τα παιδιά προσπαθούν να μάθουν τους στίχους και να το τραγουδούν.

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων