ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Οκτώβριος 31, 2021

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 25/10, 27/10 ΚΑΙ 29/10/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 4:58 μμ

Τα παιδιά βλέπουν εφημερίδα που κυκλοφόρησε την ημέρα κήρυξης του πολέμου. Ακούνε ηχητικό απόσπασμα από το Ραδιόφωνο. Μαθαίνουν ότι εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε τηλεόραση και ότι τα  μόνα μέσα επικοινωνίας ήταν οι εφημερίδες και το Ραδιόφωνο. Από εκεί μάθαινε ο κόσμος όλα τα νέα για την έκβαση του πολέμου. Ακόμη, ακούνε τα παιδιά τον ήχο συναγερμού που προειδοποιεί για την επίθεση του εχθρού. Ακούνε τον ήχο των όπλων και τον εθνικό ύμνο της Ελλάδας.

Αγαπημένο παραμύθι παιδιού. Ο ονοματοφαγούλης έτρωγε ονόματα. Ένα παιδί που δεν ήξερε πώς το λένε, αποφασίζει να ζητήσει τη βοήθεια του ποντικούλη.Με το φανταστικό του όχημα, ο Ποντικούλης μεταφέρει το παιδί στη Γραμματοχώρα. Εκεί, ο ονοματοφαγούλης διατηρεί τα ονόματα στο ψυγείο. Για να βρει το παιδί το όνομά του θα πρέπει να μαζέψει τα γράμματα που διαδοχικά του λένε κάποια ζώα. Βάζοντας στη σειρά αυτά τα γράμματα,  αποκαλύπτεται το όνομά του που θα πρέπει να το φωνάξει δυνατά για να ακουστεί.

Η Ρίτα είναι μια νεράιδα που τρώει φρούτα και λαχανικά. Κάποια στιγμή δαγκώνει ένα κατακόκκινο μήλο και το δόντι της πονάει και αρχίζει να κουνιέται μέσα στο στόμα της. Η κουκουβάγια τη συμβουλεύει να το βγάλει. Ακολουθεί τη συμβουλή της και δένει ένα μικρό σχοινάκι σε ένα σαλιγκάρι. Στην άλλη άκρη δένει το δόντι της. Δυστυχώς, το σαλιγκάρι περπατάει αργά και δεν μπορεί να τραβήξει με δύναμη.Το τζιτζίκι δεν μπορεί να την βοηθήσει, επειδή χορεύει. Το μέλι μπορεί να κολλάει στο δόντι της, ωστόσο οι μέλισσες την παίρνουν στο κηνύγι. Ο ιστός μιας αράχνης είναι αδύνατος και δεν μπορεί ν’ αντέξει. Τελικά, ένα φτάρνισμα οδηγεί στην εξαγωγή του δοντιού. Η Ρίτα είναι διπλά χαρούμενη. Χάνει το δόντι που την πονά και από τα ούλα της ξεφυτρώνει ένα καινούργιο δόντι.

Κάθε παιδί ξεχωριστά κι αφού έχει ολοκληρωθεί η αφήγηση του παραμυθιού, απαντά σε ένα σύνολο 13 ερωτήσεων που αφορούν την πλοκή του παραμυθιού. Μέσα από τις ερωτήσεις επιδιώκουμε να δούμε τον βαθμό αφομοίωσης της καινούργιας γνώσης. Οι ερωτήσεις είναι οι εξής:

– Πώς έλεγαν την νεράιδα;

-Τι έτρωγε;

-Τι δάγκωσε;

-Τι συνέβη, όταν δάγκωσε το μήλο;

-Της έφυγε το δόντι από το στόμα;

-Τι συμβούλευσε η κουκουβάγια στην νεράιδα;

-Ποιόν συνάντησε μετά την κουκουβάγια;

– Από ποιό ζήτησε βοήθεια μετά;

-Με τι ήθελε να αλείψει το δόντι;

-Ποιόν συνάντησε μετά;

-Πού ήθελα να δέσει το δόντι για να το βγάλει;

-Εκεί που ήταν ξαπλωμένη στο χόρτο τι ένιωσε στο ρουθούνι της;

-Όταν φταρνίστηκε,  της βγήκε το δόντι;

 

Το σπιτάκι των δοντιών. Τα παιδιά μαθαίνουν για τη στοματική κοιλότητα. Την Άνω και Κάτω Γνάθο, το μπροστινό τμήμα και το πλάγιο των δοντιών, τους κυνόδοντες και το πρώτο και δεύτερο γομφίο. Η γλώσσα και τα δόντια, που είναι φυτεμένα στα ούλα. Γίνεται επίδειξη εποπτικού υλικού.

 

Οπτική διάκριση των λέξεων Πόλεμος και Ειρήνη. Τα παιδιά σχηματίζουν σε ζευγάρια την μαργαρίτα. Η σωστή τοποθέτηση γίνεται με το μοτίβο πόλεμοε-ειρήνη. Στο τέλος, τα ζεύγη των παιδιών ελέγχουν για το σωστό ή λάθος, πριν να αποφανθεί όλη η ομάδα.

 

Ενσφηνώματα. Επίδειξη του τρόπου χρήσης του υλικού με διάφορα φρούτα. Θα ακολουθήσει με τα σχήματα και τα γράμματα του αλφαβήτου.

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον μήνα Οκτώβριο. Αυτήν την εβδομάδα που ξεκινάει, θα παραλάβουν τις ζωγραφιές του μήνα που πέρασε.

 

Τα παιδιά μαθαίνουν για τη γέννηση του ορθογωνίου παραλληλογράμμου. Δύο ποντίκια θέλουν να παίξουν με το τετράγωνο. Το θέλουν και τα δύο και μαλώνουν. Το καθένα το τραβάει από την μία και την άλλη πλευρά. Έτσι, το τετράγωνο γίνεται ορθογώνιο.

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων