ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Οκτώβριος 24, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ 18/10 ΕΩΣ 22/10/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 4:11 μμ

Ήρθε η ώρα για να συνδιαμορφώσουμε μαζί με τα παιδιά τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε στην ώρα της παρεούλας. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και συζητούν για πέντε λεπτά τους κανόνες που θα προτείνουν στην υπόλοιπη ομάδα. Οι ομάδες χωρίζονται με κριτήριο τα σχήματα( τετράγωνο, κίτρινο τρίγωνο, μπλε τρίγωνο και ρόμβος) . Η πιο πολυπληθής ομάδα είναι αυτή με το πράσινο τετράγωνο. Χωρίζονται σε διαφορετικά σημεία της αίθουσας και μαθαίνουν να συζητούν, να προτείνουν, να διαφωνούν και να αποφασίζουν για αυτόν που θα τους αντιπροσωπεύσει στην ευρύτερη ομάδα. Ας δούμε μερικές διαπιστώσεις:

– Η πράσινη ομάδα, αν και αριθμητικά υπερτερούσε έναντι των άλλων, είχε τις μικρότερες αλληλεπιδράσεις. Αυτό φάνηκε στην παραγωγή των κανόνων. Επίσης, υπήρξε αδυναμία να επιλέξουν αυτόν που θα αναλάβει να μιλήσει. Την ώρα της παρεούλας τρία παιδιά διεκδικούσαν τον λόγο, κάτι που θα έπρεπε να έχουν διευθετήσει και καθορίσει από τα πριν.

– Η πιο παραγωγική ομάδα στο ζήτημα των κανόνων ήταν η ομάδα με τον ρόμβο. Οι άλλες δύο στο σύνολο των τεσσάρων, κυμάνθηκαν σε μέτρια επίπεδα αλληλεπίδρασης και παραγωγής κανόνων. Να τι είπαν τα παιδιά ότι θα πρέπει να αποφεύγουν την ώρα της παρεούλας:

 

 

Οι κανόνες αναρτώνται σε εμφανές μέρος στην παρεούλα. Κάθε φορά που υπάρχει παραβίαση του κανόνα, επιστρέφουμε στο γραπτό κείμενο και υπενθυμίζουμε τι θα έπρεπε να αποφύγει το παιδί που παραβιάζει τον κανόνα. Κάθε παιδί που λαμβάνει γνώση των κανόνων και συμφωνεί, αφήνει δίπλα στο όνομά του έναν κύκλο( τα ίδια τα παιδιά και με δεδομένο ότι αδυνατούν ακόμη να αντιγράψουν τις λέξεις ΝΑΙ ή ΟΧΙ, επιλέγουν τον κύκλο ως σημάδι).

 

 

Απλωμένες οι φωτογραφίες με εικόνες εκείνης της ένδοξης εποχής του 1940. Τα παιδιά έχουν τον χρόνο να τις δουν και όταν γίνει επίδειξη στην παρεούλα,  να μπορούν πιο εύκολα να τις περιγράψουν! Γίνεται αναφορά κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον αρχηγό των Ελλήνων και Ιταλών, για την πρόθεση των Ιταλών να καταλάβουν την Ελλάδα, για το ηρωικό ΟΧΙ του λαού που κατέβηκε αυθόρμητα στους δρόμους και την προθυμία που έδειξε ο κάθε πολίτης και έθεσε  τον εαυτό του στη διάθεση της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας. Τα παιδιά βλέπουν τα συνομήλικα εκείνης της εποχής, ξυρισμένα και με τρυπημένα ρούχα, χωρίς παπούτσια και  να ψάχνουν φαγητό από τα σκουπίδια. Ο πόλεμος φέρνει τραυματίες στα νοσοκομεία. Οι στρατιώτες εκείνης της εποχής είχαν λιγοστά μέσα, αλλά καρδιά και ψυχή που περίσσευε! Ακούνε το σκωπτικό τραγούδι » Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του» για τον Ιταλό ηγέτη. Βλέπουν και ακούνε το περιεχόμενο ενός  γράμματος από το μέτωπο, που γράφει ένας Έλληνας φαντάρος στην αγαπημένη του μαμά, στον αγαπημένο πατέρα και την αδελφή.

 

Οι φωτογραφίες που επιδεικνύονται στα παιδιά, τοποθετούνται σε πίνακα για να μπορούν να τις βλέπουν όποτε το επιθυμούν!

 

Στα παιδιά γίνεται επίδειξη περισσότερων εικόνων από το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Βλέπουν, περιγράφουν και φαντάζονται πώς ακριβώς γινόταν ο πόλεμος. Παράσημα, στολές, όπλα, γράμματα που βρίσκονται στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης στον πίνακα εντός της τάξης.

 

 

Μετά την φάλαινα με την τεράστια κοιλιά που έτρωγε τον πόλεμο, σειρά έχει μια άλλη ιστορία με ισχυρό συμβολικό μήνυμα εναντίον του πολέμου. Ένα κανόνι άγριο και τρομερό, έχει ξεχαστεί στον χρόνο. Κανείς δεν βρέθηκε να του πει ότι ο πόλεμος τελείωσε και ότι οι άνθρωποι διαλέγουν άλλους τρόπους για να λύσουν τις διαφορές τους! Ευτυχώς μια θαρραλέα μαργαρίτα δεν τον φοβάται και αναλαμβάνει να το » εξημερώσει». Το κανόνι εκτιμά πολύ τη γενναιότητά της και απαρνιέται τον πόλεμο. Στο τέλος της ιστορίας, όλα τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο και τραγουδούν το » Ελάτε να γίνουμε φίλοι»!

Εικονογράφηση της ιστορίας » Το Κανόνι της Ειρήνης».

Με σφουγγάρια και τέμπερας πράσινου και μπλε χρώματος φτιάχνουν το φόντο σε χαρτί του μέτρου. Άλλα παιδιά αναλαμβάνουν να φτιάξουν τους» πρωταγωνιστές» της  ιστορίας. Το κανόνι, ο ήλιος,, τα χρωματιστά λουλούδια και η γενναία μαργαρίτα. Ακόμη, αποφασίζει όλη η ομάδα για το μήνυμα που θέλουμε να γράψουμε στην ομαδική εργασία. Τα παιδιά προτιμούν » ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ». Χρωματίζουν και κόβουν τα περιγράμματα των γραμμάτων.

 

Οι άντρες ντύνονται με στρατιωτική στολή , παίρνουν τα όπλα και πάνε να πολεμήσουν στα κακοτράχαλα βουνά. Οι γυναίκες δεν τους εγκαταλείπουν στον αγώνα τους για την ελευθερία της πατρίδας. Τους φροντίζουν σαν νοσοκόμες ή απλές γυναίκες που κουβαλούν ρούχα, νερό, φαγητά και φάρμακα και κάνουν πιο εύκολη τη ζωή τους. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τη φιγούρα που αντιστοιχεί στο φύλο τους. Στην καρτούλα που σχηματίζεται, υπάρχει ένα μικρό τετράστιχο. Τα θέματα που βρίσκουμε στα μικρά ποιήματα, είναι έννοιες που αφορούν την φιλοπατρία, την Ειρήνη, τον πολιούχος της πόλης, Άγιο Δημήτριο και τη γιορτή της σημαίας.

Παρατηρούμε την ελληνική σημαία. Βλέπουμε τα χρώματά της, το σχήμα που έχει και τις λωρίδες. Άσπρες και μπλε λωρίδες τις μετράμε και ανακοινώνουμε τον αριθμό τους. Με χαρτοκοπτική, τα παιδιά κόβουν σταυρούς και λωρίδες για να φτιάξουν τις δικές τους σημαίες.

 

Μαθαίνουμε τραγούδι για την γαλανόλευκη σημαία!

 

Ενασχόληση παιδιών με αφρώδες υλικό, με αριθμούς από 0 έως 8. Με βάση ένα χαρτί στο οποίο αποτυπώνεται η σωστή σειρά των αριθμών, τα παιδιά προσπαθούν να συναρμολογήσουν σε τριάδες και με τη σωστή ακολουθία των αριθμών αυτό το υλικό.

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων