ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Οκτώβριος 17, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΊΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ 12/10 ΕΩΣ 15/10/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:34 πμ

 

Το θέμα μας στην καινούργια εβδομάδα, μ’ αφορμή τις πολλές βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών, είναι η ομπρέλα.Μέσα απ’ αυτήν τη δραστηριότητα προσεγγίζουμε την έννοια των χρωμάτων( κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί, πράσινο και μπλε), Τα παιδιά κόβουν μικρά χρωματιστά χαρτιά που τα κολλάνε στο έτοιμο περίγραμμα και φτιάχνουν πολύχρωμες ομπρέλες. Η δραστηριότητα είναι σύνθετη. Οι ομπρέλες θα κοπούν και θα προστεθούν  σε ένα καινούργιο σχέδιο που θα περιλαμβάνει τον εαυτό των παιδιών, όπως αυτά τον φαντάζονται.

 

Η ομπρέλα χρειάζεται να είναι πολύχρωμη ώστε να μπορέσουμε να μιλήσουμε για τα χρώματα.

 

Με τέμπερα σε πορτοκαλί χρώμα, τα παιδιά χρησιμοποιούν φελλό για να κάνουν τυπώματα σε χαρτόνι. Το κάθε παιδί τυπώνει πέντε φορές. Αυτή η δραστηριότητα είναι μια προεργασία για να φτιάξουν τον εαυτό τους που θα κρατάει την ομπρέλα. Είναι δραστηριότητα εικαστικής αγωγής που εξασκεί τα παιδιά στην λεπτή κινητικότητα και τα βοηθάει να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να δουν ότι το ανθρώπινο σώμα μπορεί ν’αναπαρασταθεί και με άλλους τρόπους.

 

Στο κίτρινο χαρτόνι κολλάμε την ομπρέλα. Με βάση την τεχνική του τυπώματος με φελλό, τα παιδιά σχεδιάζουν με μολύβι μια ανθρώπινη φιγούρα κάτω από την ομπρέλα. Πάνω σ’ αυτή βασίζονται για να αρχίσουν το τύπωμα με κόκκινη τέμπερας.

 

 

Με αφορμή τις έντονες βροχοπτώσεις μιλάμε για τον κύκλο του νερού. Από τα ποτάμια, τις λίμνες και τις θάλασσες, το νερό εξατμίζεται μέσα από την ηλιακή ακτινοβολία. Οι υδρατμοί σχηματίζουν τα νέφη ψηλά στον ουρανό. Τα παιδιά » διαβάζουν» τις λέξεις, ταυτίζοντας τις κινητές κάρτες που αντιστοιχούν στις λέξεις του πίνακα.

 

 

 

Στην παρεούλα τοποθετείται στον καρπό κάθε παιδιού ένα χάρτινο βραχιολάκι.Στο χέρι που το φοράνε, είναι το αριστερό. Μαθαίνουν να ακούν στη διάκριση αριστερό και δεξί. Όταν πρέπει να σηκώσουν το δεξί χέρι, γνωρίζουν ότι είναι αυτό χωρίς το βραχιολάκι

Ως συνέχεια της δραστηριότητας που στοχεύει στην κατανόηση της αμφιπλευρικότητας των παιδιών, δίνουμε φύλλο εργασίας. Το αριστερό χέρι και πόδι πρέπει να το ζωγραφίσουν με διαφορετικό χρώμα από το δεξί χέρι και πόδι.

 

 

Με το παραπάνω  παραμύθι γίνεται εισαγωγή στην έννοια του κύκλου. Ένα θαυμάσιο παραμύθι που επιδέχεται πολλές ερμηνείες. Το κομμάτι που λείπει και ψάχνει να βρει το ιδανικό σχήμα για να ταιριάξει. Στο τέλος, αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να βασιστεί στις δικές του δυνάμεις και στη δική του προσπάθεια. Οι καυτερές γωνίες στρογγυλεύουν και καταφέρνει να αποκτήσει το κυκλικό σχήμα που το διευκολύνει να κυλάει.

 

 

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ » ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ»

Ψυχοκινητική δραστηριότητα με χρήση υλικού μια μικρή μπάλα. Τα παιδιά είναι σε κυκλική διάταξη. Το παιδί που κρατάει την μπάλα συστήνεται στα άλλα παιδιά. Ρίχνει την μπάλα και δίνει το δικαίωμα σ’ άλλο παιδί να πει το όνομά του. Όλα τα παιδιά παίζουν από δύο φορές. Η δραστηριότητα αποσκοπεί στην ενδυνάμωση των σχέσεων της ομάδας, ένα μήνα από την έναρξη των μαθημάτων.

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους, όπως τον φαντάζονται!

 

Παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά για την έννοια του πολέμου. Μια πρώτη εισαγωγή ενόψει της εθνικής επετείου. Μια τεράστια φάλαινα λατρεύει να τρώει πολέμους. Μπορεί να καταβροχθίσει τανκς, πολυβόλα, αλεξιπτωτιστές και αεροπλάνα, παράσημα, όπλα και μπάντες του στρατού με όλα τα μουσικά τους όργανα. Την φάλαινα με την τεράστια κοιλιά, όλοι την τρέμουν. Κανένας στρατός δεν θα μπορούσε να τα βάλει μαζί της! Όταν καταπίνει όλον τον πόλεμο, μαζεύονται οι πολίτες που αγαπούν την ειρήνη και την αποχαιρετούν που φεύγει. Τα παιδιά ερωτώνται:

– Τι τους αρέσει περισσότερο; Ο πόλεμος ή η Ειρήνη; Αιτιολογούν την απάντησή τους.

 

– Σε αρκετά παιδιά( αγόρια κυρίως) αρέσει ο πόλεμος, επειδή έχει σπαθιά, όπλα, μαχαίρια και πιστόλια. Σε μια άλλη ομάδα αρέσει η Ειρήνη.Στην Ειρήνη οι άνθρωποι τρώνε ζελεδάκια, στην ειρήνη υπάρχει η Φρόουζερ και οι άνθρωποι τραγουδούν και χαίρονται.

 

 

Αγαπημένο παραμύθι παιδιού που φέρνει στο νηπιαγωγείο. Σε μια πολιτεία όπου οι πολίτες της δεν γελούν ποτέ, φτάνει ένας περίεργος επισκέπτης με έναν παπαγάλο στον ώμο. Αυτός βρίσκει ένα παιδί που του εξηγεί τι ακριβώς συμβαίνει! Το γέλιο είναι καλά κρυμμένο στα βάθη της καρδιάς των ανθρώπων. Φαίνεται ότι το τραγούδι βοηθάει στην ανακάλυψη της κρυψώνες και στην επιστροφή του γέλιου στους κατοίκους αυτής της πρώην αγέλαστης πολιτείας.

 

Όταν ο καιρός δεν επιτρέπει την έξοδο στην αυλή, τα παιδιά απασχολούνται με διάφορα υλικά στον εξωτερικό χώρο της τάξης. Τοποθετούν στεφάνια και κάνουν διαδρομές. Μαθαίνουν να μπαίνουν από την μία μεριά που είναι είσοδος και βγαίνουν από την άλλη που είναι έξοδος.

 

Με κώνους και ραβδιά εξασκούν την ευλυγισία τους. Προσπαθούν να περνάνε κάτω απ’ αυτά σε στάση » μπρούμυτα» και » ανάσκελα», Προσπαθούν να μην ακουμπήσουν στα ραβδάκια.

 

Στοχεύουν με μια μικρή μπάλα για να ρίξουν όσες γίνεται περισσότερες κορίνες. Ένα παιδί αναλαμβάνει να σηκώνει όρθιες τις κορόνες. Ακόμη με τα πλαστικά τουβλάκια, τα παιδιά περπατούν αργά και προσπαθούν να διατηρήσουν την ισορροπία τους.

 

Διαδρομές! Τα παιδιά καθοδηγούν τα ζωάκια που υπάρχουν στα σωστά σημεία. Τους δίνεται η δυνατότητα να ελέγχουν το σωστό ή το λάθος των ενεργειών τους.

 

 

Δραστηριότητα σε ζευγάρια για την ανάπτυξη της ικανότητας επικοινωνίας και συνεργασίας. Δύο παιδιά αναλαμβάνουν να συζητήσουν, να βρουν το θέμα της ζωγραφικής και να συμφωνήσουν τι θα ζωγραφίσουν στην κοινή ζωγραφιά. Στο τέλος και στην παρεούλα, γίνεται αξιολόγηση της δραστηριότητας.

-Στην πρώτη ζωγραφιά, υπήρχε ένα πρόβλημα επικοινωνίας. Το ένα παιδί από τα δύο δεν γνωρίζει τη γλώσσα και έτσι υπήρχε δυσκολία συνεννόησης. Το θέμα ζωγραφικής ήταν αρχικά » Μια λίμνη». Στην πορεία προστέθηκε και ένας άνθρωπος.

-Στην δεύτερη ζωγραφιά,τα παιδιά ομολογούν ότι υπήρξε καλή συνεργασία και επικοινωνία. Φτιάχνει το ένα πόδι και το άλλο χέρι. Αυτό που αποφάσισαν σε ένα αρχικό στάδιο, αυτό κάνουν μέχρι το τέλος.

– Στην τρίτη ζωγραφιά, υπήρξε καλή επικοινωνία και συνεργασία. Το αρχικό σχέδιο ήταν χέρια με θάλασσα. Στο τέλος, παραποιήθηκε με την προσθήκη παιδιών.

– Στην τέταρτη ζωγραφιά, υπήρξε καλή συνεργασία και πραγματοποίηση του αρχικού σχεδίου χωρίς εμπόδια. Βλέπουμε ένα τέρας, την μαμά και ένα παιδί που φοβάται το τέρας. Επίσης, υπάρχει ένα σπαθί.

– Στην πέμπτη ζωγραφιά, υπήρξε » τέλεια συνεργασία»( έτσι λένε τα παιδιά).Στο αρχικό πλάνο προβλεπόταν σκέτο δάσος. Στην πορεία, προστίθεται ένα αλεξίπτωτο.

– Στην έκτη ζωγραφιά, διατυπώνεται το παράπονο ότι η συνεργασία δεν ήταν ικανοποιητική, επειδή το ένα παιδί είχε το μυαλό του στο παιχνίδι.Στο αρχικό πλάνο, υπήρχε ο σχεδιασμός για λίμνη, ζώα και ήλιο. Στο τελικό, βλέπουμε ότι απουσιάζουν τα ζώα.

– Στην έκτη ζωγραφιά, η συνεργασία καλήΑρχικώς, είχε αποφασιστεί να φτιαχτεί η Φρόουζερ. Μετά, προστέθηκαν η Έλσα, Άννα,τα αυτοκίνητα και λουλούδι.

 

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων