ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Οκτώβριος 10, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ 4/10 ΕΩΣ 8/10/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:48 πμ

Μαθαίνουμε και συζητάμε για τους κανόνες που πρέπει να έχουμε στο νηπιαγωγείο. Στα παιδιά γίνεται επίδειξη εικόνων. Προτρέπουμε να μας περιγράψουν τι βλέπουν; Υπάρχουν εικόνες με παιδιά που παλεύουν, που σπρώχνουν το ένα το άλλο, που κοροϊδεύουν ή αφήνουν μόνο του ένα παιδί. Υπάρχουν εικόνες με παιδιά που καταστρέφουν τα παιχνίδια τους επειδή θυμώνουν ή κάποια που λερώνουν το τραπέζι κατά τη διάρκεια του φαγητού. Στους κανόνες δεν υπάρχουν μόνο εικόνες που εκπέμπουν αρνητικότητα. Βλέπουμε παιδιά που μοιράζονται τα παιχνίδια, μαθητές που παίζουν όμορφα με τη δασκάλα ή ασχολούνται με δημιουργικές διδασκαλίες. Τα παιδιά μαθαίνουν να σηκώνουν το χέρι, όταν επιθυμούν να μιλήσουν. Μια ολόκληρη διδακτική ώρα αφιερώνεται στη συζήτηση για την αναγκαιότητα των κανόνων μέσα στην τάξη. Οι πίνακες με τους κανόνες τοποθετούνται σε εμφανές σημείο της τάξης, ώστε τα παιδιά να μπορούν να τους βλέπουν.

Κάθε τέλος του μήνα, συγκεντρώνονται οι ζωγραφιές των παιδιών και γίνονται μικρά βιβλία που δίνονται στα παιδιά. Προτού γίνει αυτό, στην παρεούλα γίνεται επίδειξη των ζωγραφιών του κάθε παιδιού. Η ομάδα έχει τη δυνατότητα να δει τις ζωγραφιές ενός παιδιού, να συζητήσει και να διατυπώσει ερωτήσεις και απορίες. Η δραστηριότητα αυτή έχει σαν σκοπό να αναπτύξει τον προφορικό λόγο των παιδιών, να τα κάνει πιο υπεύθυνα για τη συλλογή και την τοποθέτηση των ζωγραφιών στους φακέλους και να βοηθήσει τα παιδιά να αντιληφθούν τη συχνότητα που έχουν στην παραγωγή των ιχνογραφημάτων.

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ , » ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ»

Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι η ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των παιδιών και η συνειδητοποίηση από πλευράς τους ότι για να υπάρξει ένα ομαδικό αποτέλεσμα χρειάζεται η συνεργασία όλων των μελών της ομάδας. Η λέξη ταξιδεύει από στόμα σε στόμα και από αυτί σε αυτί για όλα τα παιδιά. Το τελευταίο παιδί θα πρέπει να πει τη σωστή λέξη και όχι κάποια άλλη.

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ » ΛΑΓΟΙ-ΔΕΝΤΡΑ»

Μοιράζονται στα παιδιά εικόνες με λαγούς και δέντρα. Τα μισά παιδιά κρατάνε στα χέρια τους εικόνες με λαγούς και τ’ άλλα μισά με δέντρα. Στο χτύπημα του ταμπουρίνου τα παιδιά θα πρέπει να βρουν την ομάδα τους. Σχηματίζονται δύο ομάδες. Σε μια δεύτερη φάση, το κάθε παιδί επιλέγει  ζευγάρι από την άλλη ομάδα. Σχηματίζονται ζευγάρια λαγοί-δέντρα. Τα δέντρα ακίνητα και οι λαγοί γυρνάνε γύρω από τα δέντρα. Στην παύση του ταμπουρίνου, τα παιδιά- λαγοί καταλαμβάνουν θέση μπροστά, πίσω και πλάγια. Παιχνίδι για την κατανόηση των εννοιών μπροστά-πίσω-πλάγια.

 

 

Η κυρία Μελπομένη ήρθε στο νηπιαγωγείο για να γνωρίσει τα παιδιά από κοντά και να δει τι κάνουμε στην τάξη. Τα παιδιά φάνηκαν να ενθουσιάστηκαν και συστήθηκαν με μεγάλη προθυμία. Η κυρία Μελπομένη ξεκουράζεται στο δικό της σπίτι μέσα στο νηπιαγωγείο. Θα είναι πάντα κοντά μας και θα μιλάει συχνά με τα παιδιά!

 

 

Μετά τις γαντόκουκλες έχουν σειρά οι δαχτυλόκουκλες. Έχουμε παίξει με τα δάχτυλα των χεριών. Για τις γαντόκουκλες χρησιμοποιούμε τα τρία δάχτυλα του χεριού μας. Στις δαχτυλόκουκλες η χρήση είναι πιο απλή. Ένα δάχτυλο και ξεκινά για το παιδί η αφήγηση μιας ιστορίας που στην αρχή την αυτοσχεδιάζει. Παιχνίδι που παίζεται σε ζευγάρι.

 

 

Παραμύθι για τα παιδιά στο σχολείο που μοιάζουν σαν Ρολόγια. Τρεις είναι οι ωραιότερες ώρες: το παιχνίδι, το φαγητό και η ξεκούραση. Στο σχολείο, τα παιδιά πηγαίνουν ξεκούρδιστα. Κάθε ένα είναι ένα διαφορετικό ρολόι που δείχνει διαφορετική ώρα. Στο σχολείο, θα πρέπει να μάθουν όλοι να δείχνουν την ίδια ώρα.

 

Γίνεται επίδειξη ρολογιού. Τα παιδιά ακούνε και για τις δώδεκα ώρες. Για τον ωροδείκτη και τον λεπτοδείκτη.

 

Τα παιδιά φτιάχνουν τα δικά τους Ρολόγια. Ζωγραφίζουν και κόβουν. Αυτά που μπορούν, βοηθούν αυτά που δεν μπορούν.

 

 

Ένα παιδί θέλει να συναντήσει τον Χρόνο από κοντά και να του κάνει πολλές ερωτήσεις. Γιατί όταν περνάμε καλά, αυτός φεύγει πολύ γρήγορα από κοντά μας και όταν νιώθουμε άσχημα αυτός περνάει αργά; Πως είναι η εμφάνισή του και ποιές οι συνήθειές του; Τα παιδιά ακούνε το παραμύθι και ζωγραφίζουν αυτά πώς φαντάζονται τον χρόνο. Αν έχουν ερωτήσεις που θέλουν να του κάνουν, τις διατυπώνουν στην παρεούλα.

 

Η Ελβίρα είναι ένα κορίτσι που θυμώνει πολύ με τα ημερολόγια των μεγάλων και τον προγραμματισμό της κάθε ημέρας. Στο δρόμο για το σχολείο της έρχεται η φαεινή ιδέα να φτιάξει την δική της ώρα, την δική της ημέρα και τον δικό της μήνα. Στον δικό της χρόνο θα κάνει αυτό που θέλει αυτή. Σχεδιάζει ένα πάρτι για να καλέσει όλους τους φίλους της. Μόνο που βάζει την δική της ώρα και ημέρα και κανείς δεν καταλαβαίνει τον χρόνο που πρέπει να επισκεφτεί το σπίτι της.Η Ελβίρα δεν απογοητεύεται. Θα έχει την ευκαιρία να επανορθώσει στα γενέθλιά της! Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο φτιάχνουν κι αυτά την δική τους ώρα, ημέρα και μήνα. Η Ώρα είναι 27, η ημέρα είναι Τετάρτη+Κυριακή= Τεριακή και ο Μήνας είναι Ιανουάριος+Δεκέμβριος= Δεκέριος.

 

 

ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΊΔΙ » ΡΟΛΟΓΑ ΡΟΛΟΓΑ ΤΙ ΩΡΑ ΕΧΕΙΣ;»

Έξω στην αυλή, το παιδί εκλογές καθορίζει τα βήματα των παιδιών. Μέχρι τρία βήματα για να μπορούν να συμμετέχουν στο παιχνίδι και τα μικρότερα παιδιά.

 

ΕΝΑ-ΔΥΟ-ΤΡΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟ ΦΩΣ

Άσκηση ετοιμότητας και ταχύτητας. Ένα παιδί φυλάει και τα υπόλοιπα πρέπει να μετακινούνται κάθε φορά που ακούνε το παραπάνω σύνθημα. Αν κάποιο παιδί δεν μπορεί να μείνει ακίνητο την ώρα που ελέγχει το παιδί που φυλάει, τότε επιστρέφει πίσω στην γραμμή από την οποία είχε ξεκινήσει. Κερδίζει το παιδί που πλησιάζει πιο κοντά στο παιδί που φυλάει.

 

 

Το πολύ γνωστό παραμύθι » Η Χιονάτη και οι εφτά νάνοι»! Η Χιονάτη είναι όμορφη και προκαλεί τον φθόνο της μητριάς  της. Την αναζητεί παντού για να της κάνει κακό. Η Χιονάτη βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι των εφτά νάνων. Την συμπαθούν και την φιλοξενούν. Η μητριά μεταμορφώνεται σε μια γιαγιά που την βρίσκει και της προσφέρει το δηλητηριασμένο μήλο. Η Χιονάτη θα έμενε για πάντα σε έναν βαθύ ύπνο αν δεν τη συναντούσε ένας πρίγκιπας που την ξύπνησε απ΄ αυτόν τον βαθύ ύπνο.

 

Με αφορμή την ημέρα που είναι βροχερή, τα παιδιά εμπλέκονται σε δραστηριότητα εικαστικών. Μιλάμε για την βροχή που προέρχεται από τα σύννεφα που βρίσκονται στον ουρανό. Ανακατεύουμε μαύρο, άσπρο και μπλε χρώμα τέμπερας και τα παιδιά ανακαλύπτουν ότι η η μίξη οδηγεί σε γκρι χρώμα. Κάθε παιδί βάζει τη δική του πινελιά και έτσι σχηματίζεται το γκρίζο και βαρυφορτωμένο με βροχή σύννεφο.

 

Ακολουθεί τη δραστηριότητα το τραγούδι » Συννεφάκι». Τα παιδιά ακούν τους στίχους και προσπαθούν να το τραγουδήσουν.

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων