ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σεπτέμβριος 26, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 20/9 ΕΩΣ 24/9/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 3:35 μμ

Τα παιδιά συνεχίζουν να φέρνουν στο νηπιαγωγείο τα αγαπημένα τους παραμύθια.

 

 

Η Πέπα το γουρουνάκι ζητάει από τους γονείς της να κάνουν ένα πάρτι. Αυτή θα ντυθεί γοργόνα και σκέφτεται να προσκαλέσει όλους τους φίλους της. Οι γονείς της ανταποκρίνονται στην επιθυμία της και αναθέτουν σε ειδικό την οργάνωση του πάρτι. Η διακόσμηση είναι φοβερή, το παιχνίδι πολύ και τα γλυκίσματα λαχταριστά. Όλοι περνούν υπέροχα.

 

Άλλο παιδί αγαπάει τα μικρά άλογα και μας φέρνει το Πόνι. Το παραμύθι προσφέρει στα παιδιά την δυνατότητα να ασκήσουν την αίσθηση της αφής. Πέρα από την αφήγηση του παραμυθιού, τα παιδιά αγγίζουν την επιφάνεια της κοιλιάς του αλόγου, τη χαίτη του, την μύτη του και την μάλλινη  κουβέρτα με την οποία είναι ντυμένο αυτό το άλογο.

 

Τα παιδιά αγαπούν την ταχύτητα και τους αγώνες που γίνονται. Ο κεραυνός Μακουίν έχει την φήμη του πρωταθλητή της ταχύτητας. Ωστόσο, κάποιες στιγμές μπορεί να χάσει ανέλπιστα από κάποιον κατώτερο αντίπαλο. Το παραμύθι αναδεικνύει την δύναμη της φιλίας που υπερισχύει ακόμη και από τον αγώνα που κάνει κάποιος  για την  ανύψωση του γοήτρου του.

 

Το αρκουδάκι ζει μέσα σε μια οικογένεια και δείχνει πολύ θυμωμένο. Στο σχολείο σπρώχνει τα καλάθια των σκουπιδιών και τα ρίχνει κάτω. Είναι πρώτος στους καβγάδες. Δεν δείχνει να συγκινείται από τις παρατηρήσεις που του κάνουν στο σχολείο. Ένα θυμωμένο αρκουδάκι που μπλέκεται συνέχεια σε φασαρίες και χτυπάει με τις  μπουνιές του. Τα υπόλοιπα παιδιά το παραμερίζουν. Το αρκουδάκι βαριέται να μένει μόνο του. Δεν αισθάνεται καλά. Στο σπίτι αγοράζει ένα ντραμς και διοχετεύει όλη την ενεργητικότητα και το θυμό του στα τύμπανα. Για πρώτη φορά ακούει «μπράβο» και ενθαρρύνεται να συνεχίσει να ασχολείται με την μουσική! Νιώθει καλά και φέρνει κοντά του φίλους. Τώρα δεν του αρέσουν οι καβγάδες, αλλά να ασχολείται δημιουργικά με την μουσική. Για όλα τα προβλήματα υπάρχουν λύσεις.

 

 

Το πασίγνωστο παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας. Το ανέμελο μικρό κορίτσι που ξεχνάει τις συμβουλές της μητέρας της να μην μοιράζεται τα μυστικά της με τους αγνώστους και η περιπέτεια με τον λύκο. Ευτυχώς, το παραμύθι έχει αίσιο τέλος και η Κοκκινοσκουφίτσα μαζί με την γιαγιά της απελευθερώνονται από την κοιλιά του λύκου.

 

Μαθαίνουμε για τις αισθήσεις μέσα από το παιχνίδι. Τα παιδιά ακούνε για την όραση, την ακοή, την αφή, τη γεύση και την όσφρηση. Μαθαίνουν για τα όργανα των αισθήσεων.

 

 

Στο ελεύθερο παιχνίδι σχήματα. Τετράγωνα, τρίγωνα και ρόμβοι. Ασκήσεις ομαδοποίησης με κριτήριο το σχήμα και το χρώμα. Προ΄ι΄δεασμός για τα σχήματα που θα μιλήσουμε τον επόμενο καιρό. 

 

 

Παρουσίαση και χρήση από τα παιδιά ενός καινούργιου παιχνιδιού » Ψηφίδες». Είναι ιδανικό για την άσκηση της λεπτής κινητικότητας. Τα παιδιά τοποθετούν τις ψηφίδες σε πλαστικά πλακίδια.

 

 

Τα παιδιά σχεδιάζουν το πρόσωπό τους. Η ενότητα που πραγματευόμαστε αυτήν την περίοδο είναι το γνωστικό σχήμα του σώματός τους. Χορεύουμε το χόκι πόκι σαν άσκηση γνωριμίας με τα μέλη του σώματος και τραγουδάμε το πασίγνωστο τραγούδι » Χαρωπά τα δύο μου χέρια τα χτυπώ».

 

Κατά την προσέλευσή τους στο σχολείο τα παιδιά θερμομετρούνται. Επί πέντε ημέρες γίνεται καταγραφή των ενδείξεων. Η συλλογή των αριθμητικών δεδομένων αποτυπώνεται στον πίνακα με τις πέντε ημέρες. Στα παιδιά δίνεται η δυνατότητα  να ζωγραφίσουν μόνο τον εαυτό τους.

 

 

Οι αριθμοί μας καλωσορίζουν! Τα παιδιά μαθαίνουν τους αριθμούς από το 1 έως το 31( αριθμοί για ένα μήνα). Αποκτούν οπτική αντίληψη των αριθμών και μαθαίνουν να τους ταυτίζουν μέσα από μικρά καρτελάκια στα οποία αντιστοιχίζονται οι ίδιοι αριθμοί.

 

 

 

Πού βάζουν τα παιδιά τις ζωγραφιές που κάνουν; Τα αγόρια τις τοποθετούν σε μπλε φακέλους και τα κορίτσια σε κόκκινους. Σε κάθε φάκελο αναγράφεται το όνομα του παιδιού. Μαθαίνουν στη σωστή χρήση των φακέλων.

 

 

Μέχρι στιγμής έχουν παρουσιαστεί στα παιδιά δύο μουσικά όργανα. Το ντέφι και το ταμπουρίνο. Ακούνε τους διαφορετικούς ήχους που παράγουν τα μουσικά όργανα. Ακούνε στο ταμπουρίνο ήχους μέχρι των αριθμό των τριών και προσπαθούν να τον αναπαράγουν αυτόν τον ρυθμό με το  χτύπημα των χεριών.

 

 

Ψυχοκινητική δραστηριότητα στην αυλή. Τα παιδιά προσανατολίζονται στους κώνους διαφορετικών χρωμάτων με βάση την χρωματιστή καρτέλα που κρατάνε στα χέρια τους. Παιχνίδι ομαδοποίησης.

 

 

Ομαδικά παιχνίδια για  την ανάπτυξη των σχέσεων και γνωριμία ανάμεσα στα παιδιά

– Η Μικρή Ελένη

-Το Μαντηλάκι

-Περπατώ εις το Δάσος

 

 

Κάθε παιδί έχει το δικό του όνομα. Παίζουμε με τα ονόματα των παιδιών. Μετράνε τις συλλαβές των ονομάτων και χρησιμοποιούν τα χέρια, τα πόδια και τα γόνατα για να αποκτήσουν τη σωματική αίσθηση και τον ρυθμό των ονομάτων! Όλα τα ονόματα των παιδιών τοποθετούνται σ’ ένα μικρό καλαθάκι. Είναι στην διακριτική ευχέρεια του παιδιού να ψάξει, να αναγνωρίσει το όνομά του και να προσπαθήσει να το αντιγράψει στη ζωγραφιά ή την εργασία που κάνει.

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων