ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σεπτέμβριος 23, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 13/9 ΕΩΣ 17/9/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 6:33 μμ

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

 

Ας γνωρίσουμε τον χώρο του νηπιαγωγείου. Αυτό το τραπέζι θα χρησιμοποιείται από τα παιδιά για την αντιγραφή και για την ανάγνωση εικόνων. Ένα παιδί θα μπορεί να κάθεται και να αντιγράφει , όταν και μόνο εκδηλώνει την επιθυμία του για κάτι τέτοιο.

 

Η γωνιά με το οικοδομικό υλικό, τα τουβλάκια για τις κατασκευές και τα ζωάκια. Είναι μια δημοφιλής γωνιά την οποία επισκέπτονται μέχρι τέσσερα παιδιά.

 

 

Η κουζίνα με τα πιατάκια, τα πιρουνάκια και τα κουτάλια. Τα παιδιά παίζουν σε ομάδα των τεσσάρων παιδιών. Διακρίνεται και ένα μέρος του τραπεζιού που χρησιμοποιούν στο παιχνίδι τους. Μαθαίνουν στο συνεργατικό παιχνίδι και στην ικανοποίηση από τη συμμετοχή τους στο ομαδικό παιχνίδι.

 

 

Τα παιδιά είναι άγνωστα μεταξύ τους. Στο μικρόφωνο λένε αργά και δυνατά τα ονόματά τους ώστε να αρχίσουν να τους μαθαίνουν και τα υπόλοιπα νήπια. Γίνεται χρήση της λέξης «συνέντευξη» που σε ένα αρχικό στάδιο αφορά μόνο τις ονομασίες των παιδιών.

 

 

Στο πίνακα με το ημερολόγιο  υπάρχει η παρακάτω εικόνα με το σκιουράκι και τις ημέρες της εβδομάδας.

Με αυτές τις εικόνες, τα παιδιά περιγράφουν αυτό που βλέπουν. Τα κορίτσια όλα κρατάνε τσάντες και πηγαίνουν σχολείο τις πέντε ημέρες της εβδομάδας. Σάββατο και Κυριακή τα παιδιά ξεκουράζονται. Δραστηριότητα με την οποία τα παιδιά διακρίνουν αρχικώς τις ημέρες κατά τις οποίες έρχονται στο σχολείο. Η δραστηριότητα έχει σαν στόχο να δείξει και τη διαδοχή των ημερών.

 

Συνεχίζοντας τον πίνακα με το ημερολόγιο, μιλάμε για τους δώδεκα μήνες του χρόνου. Κάθε μήνας συσχετίζεται με μια εικόνα ή γεγονός, ώστε να γίνει περισσότερο κατανοητό στα παιδιά.

 

 

Σειρά έχουν οι εποχές και οι ονομασίες τους. Κάθε εποχή έχει τρεις μήνες. Οι πληροφορίες που δίνονται στα παιδιά θα επαναλαμβάνονται σ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

 

 

Tα παιδιά τοποθετούν τους μαρκαδόρους σε μολυβοθήκες. Κρίναμε ότι έτσι θα είναι πιο εύχρηστοι και το κάθε παιδί θα αποφεύγει να ακουμπά τις μολυβοθήκες των συμμαθητών και συμμαθητριών. 

 

 

Καλούνται τα παιδιά να φέρουν στο νηπιαγωγείο το αγαπημένο τους παραμύθι. Μέσα από την επιλογή και την αφήγηση του παραμυθιού τα υπόλοιπα παιδιά μαθαίνουν κάτι παραπάνω για τον άγνωστο συμμαθητή τους. Μέχρι στιγμής έχουμε διαβάσει τον Κύριο Αδιάκριτο και το Μικρό Μαύρο Καλαμάρι που όλο βιαζόταν να παίξει και στο τέλος απέμεινε μόνο του και χωρίς φίλους.Από την επόμενη εβδομάδα περιμένουμε και άλλα νήπια να φέρουν το παραμύθι που αγαπούν!

 

Ακούγοντας το παραμύθι , μερικά παιδιά αυθόρμητα εκφράζουν τις παρακάτω προτάσεις:

-Βγαίνει το καλαμάρι από το νερό της θάλασσας

-Το καλαμάρι κόλλησε στο πόδι μου

-Το καλαμάρι μου έπιασε τα δάχτυλα

 

Ψυχοκινητικό παιχνίδι με το μπαλόνι. Τα παιδιά σε κύκλο. Άσκηση για την ταχύτητα αντίδρασης στην εκφώνηση των ονομάτων. Το κάθε παιδί που ακούει το όνομά του θα πρέπει να πιάσει το μπαλόνι προτού πέσει κάτω.

 

 

 

 

Μαθαίνουν τα παιδιά να κάνουν σωστή χρήση του παιχνιδιού «Χελώνα». Πατάνε τα κουμπιά ελαφρά και ελέγχουν τη δύναμή τους. Άσκηση λεπτής κινητικότητας.

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

  1. Ο Μπάρμπα Μπρίλιος
  2. Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ
  3. Το Ποντικάκι
  4. Στου Μανώλη την ταβέρνα

 

Κάθε Τετάρτη και Παρασκευή μας επισκέπτεται η κ.Ελίνα για να μαθαίνει στα νήπια λέξεις από την αγγλική γλώσσα!

 

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Στο νηπιαγωγείο γίνεται περιορισμένη χρήση των παιχνιδιών. Τα παιχνίδια με τα οποία παίζουν τα παιδιά καθαρίζονται στο τέλος της ημέρας.

Αφήστε μια απάντηση

©2021 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων