ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Μάρτιος 26, 2021

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ 22/3 ΕΩΣ 26/3/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:35 μμ

Διονύσιος Σολωμός, ο άνθρωπος που διέσωσε μέχρι τις ημέρες μας την ελληνική ψυχή. Στα παιδιά γίνεται επίδειξη εικόνων με την μορφή του Σολωμού. Ο Σολωμός γεννήθηκε στη Ζάκυνθο και σπούδασε στην Ιταλία. Επιστρέφοντας από το εξωτερικό, έμεινε στο νησί της Κέρκυρας. Αγαπούσε με πάθος τη γλώσσα και την ελευθερία.


Είναι ο εθνικός μας ποιητής. Οι δυο στροφές από τον Ύμνο εις στην Ελευθερία αποτελούν τον εθνικό μας ύμνο.

 

 

Τα παιδιά ακούνε τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας:

 

 

 

 

 

Για να διασώσουμε την μορφή του Σολωμού και  για να τιμούμε την μνήμη του, τον κάναμε άγαλμα. Το άγαλμα υπάρχει για να μας θυμίζει ότι το ισχυρότερο όπλο είναι τα γράμματα και η αληθινή μόρφωση που εξυψώνει και εξευγενίζει τις ψυχές των ανθρώπων.Τα παιδιά ακούνε για τα αγάλματα και για την αποστολή που έχει η ανέγερσή τους σε δημόσιο χώρο.

 

 

Τα παιδιά προσπαθούν να αντιγράψουν το όνομα του Σολωμού. Βλέπουν τον γραφικό χαρακτήρα του ποιητή.

 

Τον συγκίνησε πολύ ο αγώνας και η ηρωική αυτοθυσία των Ελλήνων στο Μεσολόγγι. Τα παιδιά ακούνε το τραγούδι από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους:

 

 

Εποπτικό υλικό από τη σελίδα της Τάνιας Μάνεση. Τα παιδιά βλέπουν μερικά αντικείμενα αντίκες που διασώζονται μόνο στα μουσεία ή και σε μερικά σπίτια. Η επίδειξη των εικόνων είναι ο απαραίτητος προιδεασμός για να μιλήσουμε τις επόμενες ημέρες για τα Μουσεία.

 

 

 

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Η κεντρική είσοδος στο Μουσείο. Μας υποδέχεται ο φύλακας με τον φακό. Τα παιδιά περιγράφουν τον χώρο. Η στολή του φύλακα,. το ρολόι , τα εκθέματα, η πινακίδα που δείχνει πώς πρέπει να κατευθυνθεί ο επισκέπτης του Μουσείου. Όταν ανοίγει η πόρτα του Μουσείου, γνωρίζουμε τους ανθρώπους που εργάζονται μέσα σε αυτό. Είναι η ταμίας, ο διευθυντής, η γραμματέας, ο συντηρητής, ο φύλακας και η ξεναγός. Τα παιδιά βοηθάνε ώστε να αντιστοιχίσουμε τις σωστές λέξεις με τις πινακίδες που βρίσκονται πλησίον των εργαζομένων του Μουσείου.

(Οι δημιουργοί του παραπάνω εκπαιδευτικού λογισμικού)

 

Παιχνίδι με τα αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα στο πάρκινγκ. Ο οδηγός από το  κόκκινο αυτοκίνητο θα πρέπει να βρει την έξοδο ώστε να βγει από το πάρκινγκ. Τα παιδιά με τις κατάλληλες οδηγίες που δίνουν, βοηθούν ώστε ο οδηγός του αυτοκινήτου να παρακάμψει τα  άλλα εμπόδια και να μπορέσει να βγει. Έννοιες πάνω-Κάτω και πλάγια.

 

 

 

 

Ο Ρήγας Φεραίος. Από τις πιο σημαντικές μορφές του προεπαναστατικού αγώνας. Άνθρωπος φιλομαθής που του άρεσαν πολύ τα γράμματα και η εκμάθηση κι άλλων γλωσσών εκτός από τη μητρική του. Με τα λόγια του και τον σπουδαίο Θούριο εμψύχωσε τους Έλληνες που αποφάσισαν την επανάσταση. Δυστυχώς, δεν μπόρεσε να δει την πατρίδα του απελευθερωμένη και το όραμά του να γίνεται πραγματικότητα. Τα παιδιά βλέπουν σε εικονόλεξο και ακούνε την μουσική από το τραγούδι «Θούριος»:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο αγώνας των Ελλήνων για ανεξαρτησία συγκίνησε και ανθρώπους που βρίσκονταν στο εξωτερικό και δεν ήταν Έλληνες. Αυτοί ονομάστηκαν Φιλέλληνες. Ένας από τους πιο σπουδαίους Φιλέλληνες ήταν ο λόρδος Μπάιρον. Καταγόταν από εύπορη οικογένεια. Θα μπορούσε να γίνει πολιτικός και να ζήσει μια καλή ζωή. Ωστόσο, διάλεξε τον δύσκολο δρόμο κι αυτό που έλεγε η καρδιά του. Αγαπούσε την ελευθερία και τη φύση. Ταξίδεψε στην Ελλάδα και κοντά στους αγωνιστές της επανάστασης. Τους έδωσε την περιουσία του και τον καιρό του. Η υγεία του κλονίστηκε και πέθανε από ελονοσία. Ως το τέλος της ζωής του παρέμεινε πιστός στα ιδανικά του.

 


Η 25η Μαρτίου είναι μια διπλή γιορτή. Μαζί με την εθνική επέτειο γιορτάζουμε τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Ο ‘άγγελος παραδίδει στην Παναγία τον κρίνο και της αναγγέλλει το χαρμόσυνο γεγονός της γέννησης του Χριστού.

 

Τώρα στον ευαγγελισμό της Θεοτόκου, υπάρχει το έθιμο να καταναλώνουμε μπακαλιάρο με σκορδαλιά. Έθιμο που διατηρείται από τα παλιά χρόνια. Ο μπακαλιάρος είναι ένα ψάρι που διατηρείται μέσα στο αλάτι και είναι φτηνός. Τα παλιά χρόνια που δεν υπήρχαν ψυγεία για να μπορούν να συντηρηθούν τα ψάρια, ο μπακαλιάρος υπήρξε μια φτηνή λύση. Από τότε, ο μπακαλιάρος με τη συνοδεία σκορδαλιάς έγινε μέρος της παράδοσης.

 

Ο πρώτος τσολιάς είναι ντυμένος χωρίς να του λείπει τίποτα. Τα παιδιά κάνουν συγκρίσεις με τους υπόλοιπους τσολιάδες που κάτι τους λείπει. Δραστηριότητα για την άσκηση της παρατηρητικότητας.

 

s

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν τις σημαίες άλλων κρατών. Διαλέγουν αυτή που τους αρέσει και τη ζωγραφίζουν. Από κάτω από τη σημαία γράφουν το όνομα της χώρας.(Δραστηριότητα της νηπιαγωγού, Χριστίνας Καραπά)

 

 


 

Τα παιδιά μαθαίνουν για τα διαφορετικά είδη του Μουσείου. Περιγράφουν τα εκθέματα του κάθε Μουσείου και αναλόγως τοποθετούν την αντίστοιχη επιγραφή.

Αφήστε μια απάντηση

©2021 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων