ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Ιανουάριος 31, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΊΑ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ 25/1 ΕΩΣ 29/1/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 12:04 μμ

Αντλώντας στοιχεία από την ορθόδοξη παράδοση, το έθιμο με το φλουρί και την βασιλόπιτα έχει τις ρίζες της στην Καισαρεία της Μικράς Ασίας  και την εποχή του Μεγάλου Βασιλείου, στον οποίο οφείλει και το όνομα της.ήδη η Καισαρεία αναφέρεται στα κάλαντα της πρωτοχρονιάς. Σύμφωνα λοιπόν με τον μύθο, ο Αγ. Βασίλειος που ήταν δεσπότης στην περιοχή είχε να αντιμετωπίσει έναν έπαρχο που ασκούσε με τυραννικό τρόπο την εξουσία του. Ο Μέγας Βασίλειος για να αποτρέψει την λεηλασία της πόλης, αναγκάστηκε να υπακούσει στις προσταγές του έπαρχου και να ζητήσει από τον κόσμο να συγκεντρώσει τα λεφτά και τα χρυσαφικά προκειμένου να τα παραδώσει. Λέγεται ότι ο έπαρχος γοητεύτηκε από την μόρφωση του δεσπότη και δεν παρέλαβε το χρυσάφι. Τότε,  ο Αγ. Βασίλειος έπρεπε να επιστρέψει στους πιστούς τα πολύτιμα αντικείμενα που είχαν προσφέρει χωρίς να αδικήσει κανέναν . Σύμφωνα με τον μύθο, σκέφτηκε να φτιάξει μικρές πίτες, στις οποίες έβαλε ακριβοδίκαια λεφτά και χρυσαφικά που τα μοίρασε στους πιστούς. Στο νηπιαγωγείο, λοιπον, με την ευγενική προσφορά γονιού μοιράστηκαν τα βασιλοπιτάκια και το τυχερό παιδί παρέλαβε για δώρο ένα παραμύθι.

 

Διάταξη μέχρι πέντε στοιχεία. Με μια κούκλα μπαμπούσκα τα παιδιά προσπαθούν να πραγματοποιήσουν  σειροθέτηση  με κριτήριο το μέγεθος και το ύψος.

 

Μετράμε τον χρόνο με τις λέξεις. Βρίσκουμε λέξεις που αντιστοιχούν με τους αριθμούς του ρολογιού.

 

 

Τα παιδιά διαλέγουν από ένα μεγάλο αριθμό τρεις κάρτες με τις οποίες προσπαθούν να αφηγηθούν μια σύντομη ιστορία. Η δραστηριότητα στοχεύει στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου που θα έχει ως βάση της τις εικόνες που το παιδί διαλέγει. Παρακάτω-διατηρείται ακριβώς η εκφώνηση των παιδιών-, οι ιστορίες που επινοούν τα παιδιά: 

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια αρκούδα που βούρτσισε τα δόντια της και χτυπούσε το τηλέφωνο.

 

 

 

Μια φορά η αρκούδα πήγε να βουρτσίσει τα δόντια της και την ενοχλούσε ο ήλιος. 

 

 

 

 

 

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα μολύβι που έκανε μια μύγα για να τον φάει και πήγε στο τρένο για να πάει στα ζώα και και να τον φάνε εκεί.

 

Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα τρένο και ο μπαμπάς είπε «Έλα να πάμε σχολείο»

 

 

Ήταν μια φορά μια τσάντα και πήγε με το τρένο και μετά πετάχτηκε και πήγε στο καράβι.

 

 

Ήταν ένα σκουλήκι που έτρεξε γρήγορα και πήρε το μήλο…πήρε να βουρτσίσει τα δόντια και μετά έφυγε σε άλλη χώρα

 

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια τσάντα που βούρτσισε τα δόντια της και πήγε στο σχολείο.

 

 

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα μήλο που βούρτσισε τα δόντια του και πήγε στο σχολείο

Μια φορά ένα αρκουδάκι κοιμήθηκε και μετά το ρολόι το ξύπνησε και έπλυνε τα δόντια του.(Α ΙΣΤΟΡΙΑ)

 

Το αρκουδάκι δεν λέει στο ρολόι επειδή το ξυπνάει…και είναι βράδυ το ξυπνάει.(Β΄ΙΣΤΟΡΙΑ)

 

 

Μια φορά κι έναν καιρό ένα ήλιο βούρτσισε τα δόντια του και έβαλε την τσάντα του και πήγε στο σχολείο.

 

 

 

 

 

Μια μέρα ένα αεροπλάνο βούρτσισε τα δόντια του και πήγε σπίτι

 

Ένας ελέφαντας πλένει τα δόντια του.

 

Μια φορά και έναν καιρό ένα κοριτσάκι πήγε στη γατούλα της για να παίξουν έξω στον κήπο,,,

 

Μια τσάντα που πήγαινε στον κλόουν

 

 

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Τα παιδιά λένε για την ύπαρξη κατοικίδιων στα σπίτια τους. Τα περισσότερα μιλούν για την φροντίδα που παρέχουν σε ψαράκια ή πουλιά. Κάποια, μιλούν και αφηγούνται ιστορίες για τις χελώνες. Με βάση το ενδιαφέρον που αναδύεται αυθόρμητα από τη συζήτηση, σχεδιάζουμε μια δεύτερη συζήτηση όπου τα παιδιά διατυπώνουν τις ερωτήσεις και όλα όσα θέλουν να μάθουν. Οι χελώνες γίνονται ένα μικρό σχέδιο εργασίας όπου τα παιδιά με την βοήθεια των γονέων τους θα συνεισφέρουν στην εξέλιξή του. 

 

 

 

 

Παιχνίδι Χελώνες και Κυνηγός. Ένα παιδί είναι ο κυνηγός που πρέπει να πιάσει τις χελώνες. Για να αποφύγουν τα παιδιά τον κυνηγό, στέκονται ανάσκελα και με υψωμένα χέρια και πόδια. Όσους ο κυνηγός πιάνει, γίνονται οι βοηθοί του. Τα παιδιά που θα απομείνουν και δεν θα τα έχει πιάσει ο κυνηγός με τους βοηθούς του, είναι οι κερδισμένοι του παιχνιδιού.

 

 

 

Ο Νίκος έχει ένα ποντικάκι  μέσα στο κλουβί και στο σπίτι του. Έχει αναπτύξει μια συναισθηματική σχέση μαζί του. Το ποντικάκι αρρωσταίνει και πεθαίνει. Η λύπη για τον Νίκο είναι μεγάλη. Οι γονείς του συμπαραστέκονται σ΄ αυτήν την δύσκολη στιγμή της ζωής του. Τα παιδιά στο σχολείο και οι αγαπημένοι του φίλοι θα τον βοηθήσουν να ξεπεράσει την απώλεια. Στην θέση του Φρέντι οι γονείς του αγοράζουν ένα άλλο ποντικάκι και ο Νίκος νιώθει πάλι χαρούμενος που θα αναλάβει και πάλι τη φροντίδα ενός μικρού ζώου. 

 

 

 

Προσχέδιο για την εποχή του Χειμώνα. Τα παιδιά σχεδιάζουν πρώτα με μολύβι χειμωνιάτικες εικόνες και κατόπιν τις χρωματίζουν με τέμπερες και πινέλα.

 

 

 

 

 

 

Αντιστοίχιση του αρχικού φωνήματος με την λέξη και την εικόνα που ταιριάζει. Γράμματα Ι. Κ. Λ. Μ και μέχρι το Ψ.

 

 

 

Ο Πέτρος είναι ένα παιδί που αγαπάει τα ζώα. Ταΐζει κάθε πρωί την πάπια της λίμνης και σώζει το πουλάκι που κινδυνεύει από την γάτα. Όταν μέσα στο δάσος επισκέπτεται ο πεινασμένος λύκος, ο Πέτρος δεν μπορεί να σώσει την πάπια που φρόντιζε πολύ. Ωστόσο, αποφασίσει να κινδυνέψει με τη ζωή του για να σώσει τη γάτα και το πουλάκι. Ανεβαίνει στο δέντρο και με το σχοινί καταφέρνει να πιάσει τον λύκο. Ο Πέτρος μπορεί να είναι περήφανος και να καμαρώνει για το κατόρθωμά του!

 

Η λέξη ηχορύπανση μπαίνει στη ζωή των παιδιών της τάξης, χάρη στο παραμύθι «Μενέλαος και Πάρης». Ο αρκούδος της ιστορίας βρίσκει τον μπελά του, όταν νοικιάζει δίπλα του ένας κούνελος που δεν μπορεί να κάνει ησυχία. Μολονότι ο Μενέλαος(το όνομα της αρκούδας) τον παρακαλεί να μην κάνει θόρυβο, ο κούνελος δεν δείχνει να συμμορφώνεται. Όλα θα στρώσουν, όταν σε μια στιγμή όπου ο κούνελος θα χρειαστεί την βοήθεια για την επιδιόρθωση του αυτοκινήτου ο Μενέλαος  θα προστρέξει σε βοήθεια. Το παραμύθι ολοκληρώνεται με την αρμονική συνύπαρξη των δυο γειτόνων.

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων