ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Ιανουάριος 17, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 11/1/ ΕΩΣ 15/1/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 10:30 πμ

 

Τα παιδιά μιλούν για το πώς πέρασαν τις διακοπές τους. Ο στολισμός του  δέντρου είναι μια πράξη που κυριαρχεί στην αφήγησή τους.

 

-Έπεσε σε ένα μεγάλο μπολ με μαρμελάδα. Μετά, το παιδί έκανε μπάνιο

-Παίζουν με παιχνίδια και συμμαζεύουν το δωμάτιό τους

-Βοηθάνε τους γονείς στις δουλειές του σπιτιού.

-Στολίζουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο με κουδουνάκια και κορδέλες

-Σε αρκετά παιδιά ήρθε ο Άγιος Βασίλης. Δυο παιδιά λένε  ότι ο Άγιος Βασίλης τους ξέχασε!

.-Ένα παιδί βοηθούσε τον πατέρα του στις δουλειές.

( Ακολουθούν οι ζωγραφιές των παιδιών)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣΗ

Ένα παιδί αποχωρεί οριστικά από το νηπιαγωγείο. Τα παιδιά σε κύκλο μπορούν να του απευθυνθούν και να του πουν αυτό που θέλουν! Είναι η ώρα του αποχαιρετισμού. Τα παιδιά εύχονται » καλή τύχη», στο καινούργιο σχολείο που θα πάει και να κάνει νέους φίλους. Τα παιδιά δηλώνουν την αγάπη τους κι άλλα δυσκολεύονται να βρουν λόγια για να πουν. Κατόπιν, όλα τα παιδιά φτιάχνουν μια ωραία ζωγραφιά που θα συμπεριληφθεί σε ένα βιβλίο αναμνηστικό που θα δοθεί στο παιδί!!

 


 

ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ

Δομημένο υλικό για τη δραστηριότητα της έννοιας της ποσότητας. Το στρογγυλό σχήμα είναι σαν ένα κομμάτι μπιφτέκι. Καλούμε τα παιδιά να το συγκρίνουν με τα άλλα κομμάτια που είναι χωρισμένα σε μισά, σε τρία και σε τέσσερα. Αφού τα παιδιά πιστέψουν στην ισότητα των ποσοτήτων, κάνουμε συγκρίσεις με το ολόκληρο κομμάτι. Τα παιδιά δίνουν διαφορετικές απαντήσεις και λίγα είναι αυτά που θα απαντήσουν ότι σε όλα υπάρχει η ίδια ποσότητα.

 

Γεμίζουμε δύο ακριβώς όμοια ποτήρια με πράσινο χρωματισμένο νερό. Τα νήπια θα πρέπει να αντιληφθούν ότι μέσα στα δύο ποτήρια υπάρχει η ίδια ποσότητα νερού. Βλέπουν τη στάθμη του νερού που είναι ίδια και στα δύο ποτήρια. Τότε, μεταφέρουμε την ποσότητα νερού από το ένα ποτήρι σε ένα άλλο φαρδύτερο και πιο κοντό. Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν αν η ποσότητα του νερού έχει μεταβληθεί και αν στα δύο ποτήρια υπάρχει διαφορετική ποσότητα. Συνήθως, τα παιδιά δυσκολεύονται να αντιληφθούν το αμετάβλητο των ποσοτήτων.

 

 

 

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Παραμύθι » Αριθμοχώρα εναντίον Γραμματοχώρας». Μέσα από το παραμύθι τα παιδιά προσπαθούν να κατανοήσουν ότι τα γράμματα και οι αριθμοί είναι εξίσου σημαντικά στις ζωές των ανθρώπων.Άλλα παιδιά θεωρούν ότι και τα δύο είναι σπουδαία  και  άλλα ισχυρίζονται ότι οι αριθμοί παίζουν μεγάλο ρόλο στη ζωή μας. Άλλα μιλάνε για την αξία των γραμμάτων. Η μεγαλύτερη κατηγορία των παιδιών δεν διαχωρίζει την αξία των γραμμάτων και των αριθμών. Μέσα από το παραμύθι είναι μια καλή ευκαιρία για να γίνει η διάκριση των αριθμών από τα γράμματα. Αυτός ο στόχος επιτυγχάνεται με το παρακάτω φύλλο εργασίας. Τα παιδιά πρέπει να χρωματίσουν μόνο τους αριθμούς και όχι τα γράμματα, ώστε να δημιουργηθεί ένας διάδρομος όπου ο βασιλιάς 9 θα πάει να συναντήσει τον βασιλιά Α. 

 

 

 

 

Παραμύθι και συζήτηση για την εκμάθηση καλών τρόπων συμπεριφοράς. Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά αυτής της ηλικίας να κάνουν χρήση λέξεων , όπως » ευχαριστώ «, » παρακαλώ «, » συγγνώμη «, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός κλίματος αλληλοκατανόησης μέσα στην σχολική τάξη.

 

 

Ο Προκόπης τρέχει και δεν φτάνει!! Για να μπορέσει να τακτοποιεί τις δουλειές του φέρνει στο σπίτι άλλους εννιά Προκόπηδες που αρχίζουν να τον βοηθούν στις δουλειές του σπιτιού. Στο τέλος είναι τόσο κουρασμένος που  αποκοιμιέται. Οι άλλοι Προκόπηδες τον κατακρίνουν. Αυτός, χαμογελά όπως στο όνειρο κι εξαφανίζει τους υπόλοιπους. Στα παιδιά αρέσει που ο Προκόπης  καταφέρνει να εξαφανίσει τους υπόλοιπους εννιά, παρόμοιους μ’ αυτόν, εαυτούς! Το δίδαγμα; Δεν κάνει πολλά που τον κουράζουν, αλλά λίγα που τ’ απολαμβάνει.

 

ΔΑΧΤΥΛΟΜΠΟΓΙΕΣ

Στην πρώτη φωτογραφία τα παιδιά μαθαίνουν για τη σωστή χρήση της δαχτυλομπογιάς. Στην δεύτερη εικόνα τα παιδιά ζωγραφίζουν. Κάποια που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το συγκεκριμένο υλικό,  πειραματίζονται. 

 

 

ΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ «ΧΕΙΜΩΝΑΣ»

 

Προσπάθεια για να γράψουν τα παιδιά την λέξη » Χειμώνας».Η δραστηριότητα θα συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα.

 

 

 

 

 

Ακούνε το τραγούδι με τίτλο » Χειμώνας » και μαθαίνουν να το τραγουδάνε! 

 

 

 

 

 

 

Παιχνίδι με τις κάρτες συναισθημάτων Πρώτα ατομικά, έπειτα παιχνίδι σε ζευγάρια και, τέλος, σε ομάδα τεσσάρων παιδιών!

 

 

 

 

Ψυχοκινητικές δραστηριότητες ευλυγισίας και ισορροπίας με ραβδάκια, κώνους, τουβλάκια και στεφάνια. Κατά την ώρα του διαλείμματος. 

 

Αφήστε μια απάντηση

©2022 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων