ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Οκτώβριος 29, 2015

ΕΛΙΕΣ, ΚΥΔΩΝΙ ΚΑΙ ΡΟΔΙ

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 6:46 μμ

20150919_091305Η έξοδος από την πόλη της Θεσσαλονίκης και η επίσκεψη σε φυσικό περιβάλλον, μού έδωσε τη δυνατότητα να συλλέξω  τους καρπούς ορισμένων δέντρων που θα αποτελέσουν το ερέθισμα για την ενότητα «Φθινοπωρινά Φρούτα και Λαχανικά». Στο νηπιαγωγείο έφερα ελιές πάνω στο κλαδί , κυδώνι με  κλαδί, ρόδι και φύλλα αχλαδιάς χωρίς τον καρπό τους. Επικεντρώνουμε κυρίως στους καρπούς που υπάρχουν αυτήν την εποχή. Από μια τέτοιας μικρής διάρκειας δραστηριότητα, που αποτελεί ερέθισμα , οι στόχοι είναι οι εξής:

-Τα παιδιά να μάθουν να παρατηρούν τα φύλλα και τους καρπούς

-Να πιάσουν στα χέρια τους τα κλαδιά και  να μυρίσουν τους καρπούς

-Να καταλάβουν ότι τα κλαδιά αποτελούν μέρη των δέντρων

-Να βιώσουν περιέργεια για τις φάσεις μέχρι την ολοκλήρωση του καρπού σε ένα δέντρο

-Να πουν τι γνωρίζουν για τους καρπούς που τούς επιδεικνύονται

 

20151029_132324

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: Φέρνουμε στο νηπιαγωγείο ελιές, κυδώνι και ρόδι. Στην αρχή δείχνουμε ένα κλαδί πάνω στο οποίο βλέπουμε φύλλα και ελιές. Το κάθε παιδί το παίρνει στα χέρια του και το περιεργάζεται. Το μυρίζουν, πιάνουν τα φύλλα και κοιτάζουν το χρώμα του καρπού. Το ΝΑ3 λέει την λέξη «κουκούτσι», το ΝΑ8 ξέρει ότι από την ελιά βγαίνει το λάδι. Το ΝΑ10 λέει ότι το χρησιμοποιούμε στο φαγητό και το ΝΑ2 στις σαλάτες. Το μέγεθος και το χρώμα της ελιάς μπερδεύουν μερικά παιδιά που το ονομάζουν σταφύλι. Το ΝΑ2 λέει ότι από την ελιά βγαίνει το κρασί.Τα υπόλοιπα παιδιά διορθώνουν το λάθος που κάνει.Εν συνεχεία, τα παιδιά παρατηρούν τα φύλλα της κυδωνιάς μαζί με τον καρπό. Το ΝΑ1 λέει ότι είναι ή μοιάζει με μήλο. Το κυδώνι το πιάνουν στα χέρια τους και διαπιστώνουν ότι είναι βαρύ. Η δραστηριότητα βγαίνει με δυσκολία εξαιτίας ορισμένων παιδιών που δεν εννοούν να συμμορφωθούν στον κανόνα που αφορά την ησυχία στην ώρα της παρεούλας. Δείχνουμε ακόμη τα φύλλα και τον καρπό της ροδιάς. 

Αφήστε μια απάντηση

©2019 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων