ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Οκτώβριος 14, 2015

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ(ΤΥΠΩΜΑΤΑ ΦΥΛΛΩΝ)

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 6:38 μμ

 

20150919_091305Στα παιδιά έχει ζητηθεί να φέρουν φύλλα που βρίσκουν σκόρπια στο πεζοδρόμιο που περπατάνε. Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην ενεργητική τους συμμετοχή στην υλοποίηση μιας δραστηριότητας.Για τη συλλογή των φύλλων δεν υπάρχουν περιορισμοί. Στο νηπιαγωγείο φέρνουν φύλλα διαφόρων μεγεθών και χρωμάτων. Αυτά θα τα βάψουν και κατόπιν θα αποτυπώσουν την μορφή τους σε μεγάλα χαρτόνια και σε ομάδες. Οι ομάδες είναι τρεις.Οι στόχοι που ζητάμε να επιτύχουμε είναι οι παρακάτω:

-Να βάψουν σε μια επιφάνεια διαφορετική από αυτήν του χαρτιού

Να μάθουν να μην μπερδεύουν τα χρώματα που έχουν στη διάθεσή τους(κίτρινο, πράσινο και καφέ)

-Να κρατάνε σωστά τα πινέλα με τα οποία βάφουν τα φύλλα

-Να δουν την μορφή των φύλλων, όπως  αποτυπώνεται αυτή στο χαρτόνι

-Να αντιληφθούν πόσο ωφέλιμο είναι να συνεργάζονται σε ομάδες

-Να καταλάβουν τι είναι οι τέμπερες

20151014_133450

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: Τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες. Για τη σημερινή ημέρα, η δραστηριότητα αφορούσε δυο ομάδες. Στα παιδιά δόθηκαν τρία χρώματα(πράσινο, καφέ και κίτρινο). Ακόμη τους δόθηκαν φύλλα διαφόρων μεγεθών.Με σηκωμένα μανίκια, τούς ζητήθηκε να προσέχουν να μην λερώσουν  τις μπλούζες και να μην μπερδεύουν τα χρώματα. Η κάθε ομάδα δούλεψε με ζήλο. Ανάμεσά στις συμβουλές ήταν να προτιμούν να βάφουν την νευρώδη πλευρά των φύλλων ώστε το αποτέλεσμα να είναι πιο εντυπωσιακό. Η υπόλοιπη ομάδα ήταν ελεύθερη να απασχοληθεί με κάτι άλλο. Ωστόσο, υπάρχουν νήπια που δεν εννοούν να καταλάβουν ότι ο χρόνος μέσα στο νηπιαγωγείο είναι πολύτιμος και πρέπει να τον αξιοποιούν με έναν πιο δημιουργικό τρόπο( για το θέμα που θίγω εδώ θα επανέλθω και θα γίνω πιο συγκεκριμένος στο μέλλον).

 

20151014_162912

 

20151014_162922

Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας είχα να αντιμετωπίσω δυο προβλήματα. Το παιδί ΝΚ3 έλαβε την πρόσκληση να συμμετέχει στην πρώτη ομάδα.Την ώρα εκείνη διάβαζε ένα παραμύθι και δήλωσε ότι δεν μπορούσε να έρθει.Στη θέση του τοποθετήθηκε το παιδί ΠΚ4 που κρατούσε στο χέρι του δυο μικρά λαγουδάκια. Ενώ είχε καθίσει στη καρέκλα, ζήτησα από το ΠΚ4 να πάει να τα βάλει στην τσάντα.Το ΠΚ4 το έκανε.Στο διάστημα που μεσολάβησε, το ΝΚ3 κατέλαβε τη καρέκλα που καθόταν.Το ΠΚ4 άρχισε να κλαίει επειδή του πήραν τη θέση που είχε.Ζήτησα από το ΝΚ3 να σηκωθεί και να καθίσει σε μια άλλη καρέκλα. Το έπραξε αλλά εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του.Το ΠΚ4 είχε ησυχάσει και το ΝΚ3 αποστασιοποιήθηκε από την ομάδα, θεωρώντας ότι αδικήθηκε! Σε μεταγενέστερο χρόνο, έθεσα το ζήτημα ενώπιον της ομάδας και εξήγησα ότι συμπεριφέρομαι σε όλα τα παιδιά με τρόπο ακριβοδίκαιο και χωρίς καμιά πρόθεση να αδικήσω κανένα. Το ΝΚ3 ακούει  όλες τις λεπτομέρειες και δείχνει να κατανοεί τι ακριβώς συνέβη. Σε κάθε ανάλογη περίπτωση, χρειάζεται να παραθέτουμε ένα πλήθος λεπτομερειών ώστε να βοηθούμε τα παιδιά να έχουν μια πιο σφαιρική αντίληψη κάποιου συμβάντος. Το δεύτερο γεγονός που με απασχόλησε ήταν ο θυμός του ΝΑ1 που του χάλασαν την κατασκευή με το οικοδομικό υλικό. Πιο συγκεκριμένα, το παιδί ΝΑ11 θεώρησε ότι η κατασκευή του ΝΑ1 ήταν εμπόδιο και την κλώτσησε. Αυτό προκάλεσε έκρηξη θυμού στο ΝΑ1 που αποσύρθηκε φωνάζοντας ότι η πράξη του ΝΑ11 ήταν εσκεμμένη. Σε μια τέτοια περίπτωση, αυτό που μπορεί να γίνει είναι να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο τον ΝΑ11 να αναγνωρίσει το λάθος ώστε να μην το επαναλάβει. 

Δυστυχώς, η απασχόληση με μια ομάδα απαιτεί από τα παιδιά που δεν συμμετέχουν στην ομάδα να απασχολούνται χωρίς εντάσεις και προστριβές με τα διάφορα παιχνίδια ή παιδαγωγικά υλικά. Διαφορετικά, ο νηπιαγωγός πρέπει να παρακολουθεί την ομάδα και ταυτόχρονα να παρεμβαίνει για να διευθετεί συγκρούσεις ανάμεσα σε άλλα παιδιά( αυτός ο ρόλος του νηπιαγωγού πρέπει σταδιακά να περιοριστεί και τα παιδιά να επιλύουν τα προβλήματα μόνα τους).

Αφήστε μια απάντηση

©2019 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων