ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Μάιος 23, 2015

ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:47 μμ

(Με αφορμή ένα κείμενο παρουσίασης για το ιδιωτικό σχολείο Vittra στην Στοκχόλμη)

Πάντα υπάρχει ένα όμορφο σχολείο και αυτό βρίσκεται κάπου αλλού. Κατά καιρούς, διαβάζω για υποδειγματικά σχολεία που εφαρμόζουν καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους και κάνουν τους μαθητές τους να επιδεικνύουν ιδιαίτερο ζήλο στην εκμάθηση της γνώσης.Συνήθως, οι αποδέκτες τέτοιων πληροφοριών επικεντρώνονται κυρίως στο υλικοτεχνικό μέρος του σχολείου και στην διαρρύθμιση των χώρων μέσα σε αυτό. Το σχολείο στη Σουηδία διαφημίζεται για την έλλειψη θρανίων όχι λόγω οικονομικής στενότητας αλλά λόγω φιλοσοφίας.Ωστόσο, τα τραπέζια όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες απλώνουν τα τετράδια και τα βιβλία δεν μπορούν να απουσιάζουν. Από τα λίγα που βλέπω, διαπιστώνω χαλαρούς ρυθμούς, επικοινωνία μεταξύ των παιδιών και αρκετή ενασχόληση με τους υπολογιστές. Η χρήση υπολογιστών είναι η μόνη δραστηριότητα που φαίνεται τόσο καθαρά. Βλέπω ακόμη τους εκπαιδευτικούς του σχολείου να έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους για να επεξηγούν μεμονωμένα κάποιες απορίες των μαθητών. Ακόμη, οι χώροι ευνοούν την κίνηση και διακρίνονται για την ελεύθερη πρόσβαση χωρίς περιορισμούς. Βλέπω τις φωτογραφίες και αισθάνομαι πως μπαίνω σε ένα εκθεσιακό κέντρο όπου προτείνονται διάφορες δραστηριότητες. Φαντάζομαι ότι τα παιδιά μέσα από την χρήση του υπολογιστή απασχολούνται με εκείνο το είδος των πληροφοριών που τους αρέσει και τους ενδιαφέρει.Σίγουρα οι εκπαιδευτικοί συμπαραστέκονται με τον συντονιστικό τους ρόλο στην αναζήτηση και επεξεργασία της πληροφορίας.Ωστόσο, η μετατροπή της πληροφορίας σε γνώση έχει πολλές διακυμάνσεις και εμπόδια και δεν επιτυχγάνεται πάντα μέσα από την αυτάρεσκη επίδειξη των δομών που χαρακτηρίζουν τα σχολεία που αξιολογούνται ως πρωτοποριακά. Κοινώς, για να πεισθούμε χρειαζόμαστε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα τέτοιων σχολείων.

Αφήστε μια απάντηση

©2020 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων