ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Οκτώβριος 31, 2014

ΤΟ ΜΕΙΚΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 7:26 μμ

Κάποτε μιλούσαμε για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που ήταν προσανατολισμένο στον δάσκαλο.Το αποκαλούσαμε δασκαλοκεντρικό και είχε τη φήμη ότι αδιαφορούσε για τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και μαθητριών. 

 

Αργότερα, μας έζωσαν οι ενοχές που δεν δίναμε ιδιαίτερη προσοχή στις ανάγκες και στα βιώματα των παιδιών στα σχολεία. Δειλά, δειλά και μετά από χρόνια συζητήσεων, αποφασίσαμε να μιλάμε για ένα μαθητοκεντρικό σύστημα.Ο μαθητής σ’ένα τέτοιο σύστημα έμπαινε στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος.Τα προγράμματα θα σχεδιάζονταν με βάση αυτά που ενδιαφέρουν τα παιδιά και όχι με αυτά που σκέφτονταν οι δάσκαλοι ότι ενδιαφέρουν τα παιδιά.

 

Στις μέρες και αφού χορτάσαμε από μπόλικο μαθητοκεντρισμό, είπαμε να μεταπηδήσουμε στον τεχνοκρατισμό. Τώρα, οι παιδαγωγοί μπορούν να μπερδέψουν τα παιδιά με τους υπολογιστές. Οι παιδαγωγοί παρατηρούν, γνωρίζουν, κατανοούν τον τρόπο λειτουργίας των υπολογιστών.Ακόμη, εφαρμόζουν, αναλύουν και εκπαιδεύουν την συνθετική τους σκέψη μέσα από τη χρήση του υπολογιστή. Αυτούς, τους ανοίγουν κάθε μέρα με μεγάλη προσοχή και τους ακουμπάνε απαλά για να μην τους κάνουν να θυμώσουν.Ο καθημερινός και εξονυχιστικός έλεγχος των ιών είναι απαραίτητος.Στο τέλος, οι παιδαγωγοί αξιολογούν και προτείνουν εναλλακτικές λύσεις πάνω στην βελτίωση του τεχνοκρατικού μοντέλου.

 

Μετά από πολύ περίσκεψη, προτείνω ένα μεικτό μοντέλο παιδαγωγικής που θα είναι, ταυτόχρονα, δασκαλοκεντρικό, μαθητοκεντρικό και τεχνοκρατικό.Μας θέλω όλους ευχαριστημένους…

Αφήστε μια απάντηση

©2021 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων