ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Ιανουάριος 7, 2013

ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 5:15 μμ

Στο τηλεοπτικό πρόγραμμα της ΕΡΤ διαβάζω τα εξής: Το Schooltube είναι η πρώτη τηλεοπτική απόπειρα να καταγραφεί η ζωή των εφήβων σε όλη την Ελλάδα από τους ίδιους. Κάθε εβδομάδα η εκπομπή μας ξεναγεί σε ένα τόπο της Ελλάδας και γίνεται το άμεσο κανάλι επικοινωνίας ανάμεσα στις γενιές. Χωρίς παρουσιαστή, οι ίδιοι οι μαθητές κατευθύνουν τις κάμερες, πολλές φορές τις χειρίζονται οι ίδιοι, για να μας συστήσουν μια πραγματικότητα που σύντομα θα είναι πολύ ορατή«. Την εκπομπή την έχω δει αρκετές φορές και την θεωρώ πετυχημένη από κάθε άποψη! Τα παιδιά γίνονται σκηνοθέτες και επιλέγουν τη δική τους οπτική στα πράγματα. Τα λεγόμενά τους έχουν πολύ ενδιαφέρον. Σε μια τέτοια εκπομπή, άκουσα έναν έφηβο να  συγκρίνει  τα φροντιστήρια με τα δημόσια σχολεία. Πρώτα απ’ όλα, ο μαθητής μίλησε για τον αριθμό των παιδιών που παρακολουθούν το μάθημα σε ένα φροντιστήριο και σε ένα σχολείο. Στο πρώτο, τα τμήματα είναι ολιγομελή με  παιδιά που είναι αποφασισμένα να παρακολουθήσουν και να διευκολύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία . Ένας σοβαρός λόγος για αυτή τους τη στάση  είναι ότι στο φροντιστήριο πληρώνουν. Τα ίδια ,ενδεχομένως, παιδιά μπορεί να πηγαίνουν στο δημόσιο σχολείο και να μην τηρούν την ίδια στάση. Εκεί, οι τάξεις είναι πολυάριθμες και οι σχέσεις πιο απρόσωπες. Ο μαθητής στην εκπομπή μιλάει για τάξη των είκοσι παιδιών. Από τα είκοσι παιδιά, συνεχίζει ο έφηβος ,  θέλουν να ακούσουν την παράδοση της διδακτέας ύλης και να συμμετάσχουν ενεργά στο μάθημα περίπου πέντε παιδιά. Τα υπόλοιπα αδιαφορούν, παρενοχλούν τους δίπλα τους,  συζητούν για άσχετα ζητήματα και γενικά δείχνουν να μην είναι συγκεντρωμένα στο μάθημα! Έχω ρωτήσει κατά καιρούς  συναδέλφους και συναδέλφισσες να μου προσδιορίσουν τον ακριβή χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους για να κάνουν μάθημα και μου απαντούν πως ένα μέρος αυτού του χρόνου το σπαταλούν σε νουθεσίες, προτροπές και παραινέσεις προς τους αδιάφορους μαθητές ! Κάτι τέτοιο  έχει σαν αποτέλεσμα  ο διδακτικός χρόνος να συρρικνώνεται και να αποβαίνει όλο αυτό σε  βάρος των μαθητών που ενδιαφέρονται να μάθουν!

Ο έφηβος μαθητής μίλησε μόνο για την μία όψη του προβλήματος που αφορά τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στα δημόσια σχολεία. Η άλλη όψη του προβλήματος είναι ο τρόπος με τον οποίο ένας νηπιαγωγός/δάσκαλος/καθηγητής  κάνει ενδιαφέρουσα τη δουλειά του και εμπνέει την μάθηση στα παιδιά.

Αφήστε μια απάντηση

©2021 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων