ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Απρίλιος 23, 2011

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 6:25 μμ

Είναι λάθος να εκτοπίζουμε την φιλοσοφική σκέψη. Οι γνώσεις από μόνες τους δεν μπορούν να μας ωφελήσουν γιατί δεν μας δείχνουν τους δρόμους που πρέπει να ακολουθήσουμε για να εμβαθύνουμε στο αντικείμενο της μελέτης μας. Για παράδειγμα, μπορούμε να διαβάσουμε αρκετά βιβλία για την τιμωρία ως μέσο διαπαιδαγώγησης και να συσσωρεύσουμε πολλές γνώσεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Πάντα, όμως, θα μας λείπει η ματιά του φιλοσόφου. Αντιγράφω από το βιβλίο «ΤΡΙΑ ΜΟΥΣΤΑΚΙΑ- ΨΙΧΙΑ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΥ, ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗΣ,  ΕΚ.ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ):

«Ειρωνικά παιδαγωγός σ’ αυτό το σημείο, ο Νίτσε στήνει ένα κατάλογο διαφορετικών νοηματοδοτήσεων της τιμωρίας για να αποδείξει τον παράγοντα της διαφοροποίησης που υπεισέρχεται:

Τιμωρία:ως μέσο για να καταστεί κάποιος αβλαβής,

ως μέσο αποζημίωσης αυτού που ζημιώθηκε,

ως μέσο απομόνωσης του δράστη,

ως είδος αντισταθμίσματος,

ως αποκοπή του εκφυλισμένου στοιχείου,

ως γελοιοποίηση του νικημένου εχθρού,

ως μέσο δημιουργίας μνήμης,

ως καταβολή τιμήματος,

ως συμβιβασμός,

ως κήρυξη πολέμου.

Αν υπάρχει κάποιος ή κάποια που θέλει να συμπληρώσει τον κατάλογο των διαφορετικών νοημάτων της τιμωρίας, ας το κάνει.

Αφήστε μια απάντηση

©2021 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων